Olej + czujnik temp. cieczy chłodz. (dylemat)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Borykam się z małym problemem. Juz wydaje mi się, że znalazłem wyjście, ale chciałbym aby ktoś mnie w tym utwierdził. Escorcik ma 74 tys. km. Z faktur wynika, że przy 60 tys km zalany był olej 10W40. Następna faktura jest przy przebiegu 73 tys km i zalany jest 5W40, natomiast nalepka na silniku jest z zaznaczonym kwadracikiem przy oleju 15W40. I tu jest problem o jakośc poprzedniego oleju. Przede mna I wymiana i postanowiłem wlać Mobil S 10W40. Czy to jest dobry wybór ??
Następny kłopot to czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Czasem nic nie pokazuje. Jak poruszam kabelkami od czujnika to wskazówka na chwile drgnie. Uszkodzony czujnik ??

Serdecznie pozdrawiam
  
 
Przy twoim przebiegu to jeden z najlepszych wyborów jakich mogłeś dokonać. Mój ojciec jezdzi na mobilu cały czas i silniczek chodzi jak złoto.

O czujniku się nie wypowiadam bo nie wiem.
  
 
OK,
Czyli sprawa oleju jest na +. Jeszcze czujnik

Pozdrawiam
  
 
.. jeżeli ruszasz kabelkami i wtedy zaczyna pokazyawć to wina kabli .... jakby wogóle nic nie pokazywał to wtedy na pewno czujnik .... jak masz jakiś miernik to sprawdz na ciągłość przewody ..... wypnij z czujnika wtyczke ... druga jest na przegrodzie silnika ..... po kolorach kabelków dojdziesz które to ....
  
 
Właśnie wczoraj zerknąłem pod maskę (było ciemno) i zastanawiałem się czy jest tam jakaś wtyczka. Bo z góry to wygląda jakby 2 brązowe przewody były w tym czujniku zatopione. Jeśli tak jest to już jestem w domu.

Wielkie dzięki,
  
 
Sprawa jest taka, że czujniki są trzy:
1. Na przewodzie przed chłodnicą - włącza wentylator chłodnicy
2. W odudowie termostatu:
- od góry i skierowany wtyczką do góry: czujnik z sygnałem do komputera
- z przodu skierowany pod kątem (chyba w dół): do wskaźnika temperatury
A to wszystko dla 1,6 16V



[ wiadomość edytowana przez: Kielek dnia 2004-12-10 10:32:54 ]
  
 
No to mi chodzi o ten, który ma wtyczkę do góry i jest wkręcony pionowo w dół w obudowę termostatu.
  
 
No to coś nie tak, bo on nie ma nic wspólnego ze wskaźnikiem.....
  
 
No to mnie zmartwiłeś
Muszę to przebadać, nie ma co się martwic na zapas.
  
 
Pozwoliłem sobie poszperać w książce i z niej wynika, iż ten czujnik jest właśnie od temperatury cieczy, a nie jak pisałeś czujnik z sygnałem do kompa.
Obrazek w profilu bo nie wiem jak się go tu wstawia
Opis do niego:

Rys. 2.12. Rozmieszczenie niektórych elementów sterowania silnika

1 —czujnik fazy rozrządu, 2 — regulator ciśnienia paliwa, 3—wtryskiwacz paliwa, 4—elektrozawór zasysania powietrza do kolektora wylotowego, 5 — moduł sterowania zapłonu E-DIS4, 6 i 7—złącza diagnostyczne, 8—czujnik temperatury cieczy chłodzącej, 10—czujnik temperatury zasysanego powietrza A—do kolektora dolotowego, B—do zaworu pneumatycznego
  
 
Tak to jest czujnik temperatury, tylko że on podaje sygnał o temp do kompa...
Wierz mi, nie wkręcam Cię, mi wskaźnik latał jak chciał i to zrobiłem, rozczaiłem co jest od czego i dlatego się wypowiadam.
Wszystkie 3 podane przeze mnie czujniki, to czujniki temperatury
Zresztą zrobiśz jak chcesz...
A w tej książce przejrzyj rodział o wymianie termostau, to zobaczysz, że w jego obudowę wkręcone sa dwa czujniki: od góry sygnał do kompa, w boku --> do wskaźnika. Czujniki różnią się od siebie charakterystyką
  
 
Spoko
To może podpowiesz mi, ktory czujnik sprawdzic jako pierwszy ? Od czego zacząć ?
Escorta dopiero poznaje bo mam go niecaly miesiąc. Astrę znałem na wylot, a tutaj wsio od początku. W obudowie termostatu widziałem tylko jeden czujnik. Muszę poszukać drugiego w takim przypadku tylko mało co widać pod latarnią .
A co u Ciebie było uszkodzone, że wskazówka temp. wariowała ??

pozdr.
  
 
u mnie walnięty był czujnik podający sygnał do wskaźnika. Wkręcony jest z przodu obudowy termostatu. Znajdziesz go pod grubą rurą z chłodziwem wychodzącą z termostatu.
Wypnij sobie tą złączkę i zmostkuj styki. Wtedy opór będzie zero i powinna podniejść się wskazówka. Jak nie to może być uszkodzony kabelek, wtyczka.....
  
 
Wielkie dzięki