DZIAŁ ---- ASCONA B C - Strona 95

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
przypuszczam, że wymiary mogą takie same ale nie wiem jak jest z krzywizną dachu

pzdr
  
 
dzis raczka recznego zostala mi w reku - podejrzewam ze linka ale mozecie cos wiecej naswietlic - jak sie za to zabrac / pozdro i z gory dzieki
  
 
raczej linka bo co innego - w bębnach mogło się coś rozpaść ale wątpię, pewnie gdzieś puściła - linka składa się z dwóch części.

1. długa od rączki do (chyba) prawego koła tylnego (strona pasażera)
2. krótka mocowana do długiej na wysokości belki tylnej (na dziwnym zaczepie którego zdjęcie gdzieś 20 stron wstecz wrzucałem) do koła lewego (strona kierowcy)

jakby co to mam taką linkę i oddam za grosze (nowa kosztowała mnie coś około 100pln jakieś 2 lata temu) - dorzucę wnętrze bębnów (żadna rewelacja ale może akurat jakiś samoregulator się przyda)

EDIT:
znalazłem wspomniane fotki (łączenie linek)




pzdr


[ wiadomość edytowana przez: scoodie dnia 2007-10-13 13:19:31 ]
  
 
Dzisiaj jak skręcałem w lewo próbował wyprzedzić mnie jakiś gnój na skuterku. Tylko trochę się poobijał dzięki Bogu. Miał szczęście, mimo swojej głupoty, i miał farta, że mu ryła nie obiłem.
W związku z powyższym poszukuje lusterka do mojej maszyny.
Ktoś ma?
Scoodie??

A Scoodie? Jaki wariant wyposarzeniowy jest tej Twojej maszyny?


[ wiadomość edytowana przez: zeebeez dnia 2007-10-13 14:33:04 ]
  
 
mam oba lusterka

wariant TOURING

EDIT: lusterka manualne bez elektryki

pzdr


[ wiadomość edytowana przez: scoodie dnia 2007-10-14 10:56:25 ]
  
 
Cytat:
2007-10-13 13:13:51, scoodie pisze:
raczej linka bo co innego - w bębnach mogło się coś rozpaść ale wątpię, pewnie gdzieś puściła - linka składa się z dwóch części. 1. długa od rączki do (chyba) prawego koła tylnego (strona pasażera) 2. krótka mocowana do długiej na wysokości belki tylnej (na dziwnym zaczepie którego zdjęcie gdzieś 20 stron wstecz wrzucałem) do koła lewego (strona kierowcy) jakby co to mam taką linkę i oddam za grosze (nowa kosztowała mnie coś około 100pln jakieś 2 lata temu) - dorzucę wnętrze bębnów (żadna rewelacja ale może akurat jakiś samoregulator się przyda) EDIT: znalazłem wspomniane fotki (łączenie linek) pzdr [ wiadomość edytowana przez: scoodie dnia 2007-10-13 13:19:31 ]




no jestem powalony Scoodie - wielkie dzieki za fachowa pomoc i za foty - pelen profesjonaizm.
ie bys chcia za ta linke > ja mam heczbeka - myslisz ze moze nie pasowac ?
  
 
Cytat:
2007-10-13 18:34:22, blanker pisze:
no jestem powalony Scoodie - wielkie dzieki za fachowa pomoc i za foty - pelen profesjonaizm. ie bys chcia za ta linke > ja mam heczbeka - myslisz ze moze nie pasowac ?



myślę, że będzie pasować, w razie czego możesz mi ją odesłać jak będzie nie tak. 30pln + wysyłka (muszę ściągać za przesyłkę bo sporo chętnych na duperele i z torbami pójdę przez pocztę )

pzdr
  
 
na razie czekam na to az mechanik bdzie mial czas - dzieki anyway.
  
 
Witam

W końcu udało mi się zarejestrować . Przedtem oczywiście z zapartym tchem przeczytałem wszystkie strony tego wątku a sporo tego jest. Od niedawna jestem w posiadaniu Asi C 1,6i z 88 roku. Muszę powiedzieć, że jestem zadowolony z jej użytkowania. Wymagała kilku drobnych wymian eksploatacyjnych i śmiga . Jestem jej 3 właścicielem, była sprowadzona z Niemiec gdzie dziadek jeździł "do kościoła", stąd jej obecny przebieg to tylko 127,000 tysięcy km. (udokumentowany). Zakupił ją mój przyjaciel, a teraz ja Ją użytkuje. Fajne, duże, wygodne, ekonomiczny silniczek - w cyklu miejskim pali niecałe 8 litrów "zupy".

Włożyłem tylne amortyzatory, rozrząd, pasek klinowy, filtry, olej, wymieniłem już płyn cały w chłodnicy (czarny był hehe) no i pędzę po polskich drogach . Czekają mnie łożyska z tyłu (powoli słychać) i zimówki.

Miałem jeszcze ponadczasowe oryginalne radio "oplowskie" z tamtego okresu, ale chyba szlag je trafił , zastanawiam się nad naprawą ale nie wiem czy warto. (działało czasem na dziurach nie działało aż przestało - wydaje mi się, że albo zimny lód albo styk gdzieś się poluzował wyłamał czy coś), jednak przy wyciąganiu go z panelu (cholernie twarde i sztywne plastiki) przestała działać mi lampa "podsufitówka" i awaryjne, nie wiem czy to poszły jakieś przekaźniki czy kable w środku ponaciągałem. Macie jakieś sposoby jak rozebrać deskę rozdzielczą jakieś fotki? plany? może ktoś ma książkę serwisową? Jakbyście coś wiedzieli dajcie znać z góry dzięki .

pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: deathmanLFC dnia 2007-10-19 13:39:13 ]
  
 
deathmanLFC = na początek spróbuj poruszać tymi kablami przez kieszeń w radiu - może faktycznie kable są naciągnięte, choc nie sądzę, gdyż kable w kieszeni radia mają trochę luzu i teoretycznie tak się stać nie powinno.

Standardowo sprawdź bezpiecznik radia [u mnie ciągle się palił i w końcu pociagnąłem instalację radia od nowa]. Pod ten bezpiecznik są też własnie awaryjne i oświetlenie wnętrza i bagażnika oraz zegarka. Spróbuj odłączyć radio, sprawdzić bezpieczniki i sprawność pozostałych urządzeń. Jeśli działają, to znaczy że musisz ciągnąć nową instalkę radia. Jeśli dalej nie ma napięcia, to stosunkowo dobry dostęp do przewodów jest po wyjęciu zegarów - musisz sobie tylko sprawdzić, które idą w stronę radia. Metodą eliminacji dojdziesz, co nawala.

Dobry "widok" jest też przez samą kieszeń radia. dużo rozbierać nie trzeba, bo jak wiesz, włącznik awaryjnych jest bardzo blisko radia. Co do oświetlenia - to nie wiem, ale skoro jest ono pod tym samemym bezpiecznikiem, to moim zdaniem wina tkwi w desce. Ja bym sprawdził instalkę radia...

Co do książki - miałem kiedyś w pdfie, znaleziony gdzieś w sieci egzemplarz książki "Opel Ascona C - so wird's gemacht". Poszukaj, może gdzieś znajdziesz, ja niestety już nie posiadam.
Możesz w ostateczności korzystać z książki "Opel Kadett E - sam naprawiam samochód". Mechanicznie Aśka i Kadett to prawie te same autka.
Jakby co , to pytaj, koledzy na pewno pomogą...

Przy okazji gratulujemy wyboru Ascony. Jak będziesz dbał, to na pewno długo pojeździsz.


Blanker - jak tam hamulce??

Pozdro.

[ wiadomość edytowana przez: Jacek1983 dnia 2007-10-19 19:33:34 ]
  
 
Jacku dzięki za wszelkie info, jak mniemam to bezpiecznik do tego wszystkiego to pewnie będzie któryś z tych dużych "kwadraciaków"? w bezpiecznikach (dwa duże po lewej - jeden od migaczy w środku mnóstwo małych i po prawej jeden duży?) bo małe bezpieczniki widziałem sprawne, kostki to pewnie ze sterownikami co mogłoby zobrazować dlaczego akurat awaryjne, podsufitówka nie działa (oświetleniu bagażnika nie przyjrzałem się).

Problem z radiem miałem taki, że działało a czasem samo się wyłączało... by potem znów się włączyć, aż w końcu "przestało gadać". Po rozpięciu tego właśnie zauważyłem brak działania wyżej wymienionych rzeczy. Radio próbowałem podłączyć bezpośrednio do akuma i też "nie gada". Co do miejsca, trochę się nagimnastykowałem łapkami, żeby dostać się do awaryjnych, dziwnie skręcana jest ta deska... No nic będę próbował, do skutku, jednak już chyba przerobię sobie na ISO (choć te radyjko oplowskie ma swój urok )

pozdrawiam
  
 
Drobna uwaga - te duże "kwadraciaki" to są przekaźniki. Gdyby taki przekaźnik był padnięty, to by nie było słychać tego "kliknięcia"[dzwięku kierunków] no i oczywiście nie działałyby kierunkowskazy. Więc jeśli działają kierunki, a nie działają awaryjne, to na pewno nie jest wina przekaźnika. Skoro okazało się, że to wina radia [choć sprawdziłbym jeszcze poprawnosć połączeń], trzeba szukać przerwy w przewodach, a to faktycznie jest trochę pracochłonne.

A co do ISO - jeśli zamierzasz zmienić radio, to taka zamiana jest raczej nieunikniona. KLIK. Korzystałem z tej stronki, jak robiłem instalację do swojego radia. Gdzieś miałem jeszcze "własną" rozpiskę, dostosowaną do radia Blaupunkt Vancouver RCR 44, ale radio to ma standardowe wyjścia i kolorki kabli. Koszt kostki zasilającej ok. 4 PLN i głośnikowej tyle samo.

Pozdro.
  
 
To by wyjaśniało opóźnienie zegarka, skoro idą na jednym przewodzie radio z zegarkiem? W takim razie musiała się gdzieś zrobić przerwa, albo kabel urwał się w środku a izolacja pozostała cała . Zauważyłem mały cienki czarny kabel urwany to mogłoby być to? Tylko do tego trzeba rozebrać deskę, a te twarde plastiki do tego jeszcze jakoś tak dziwnie mocowane, masakra, rozbierał to ktoś?


pozdrawiam
  
 
Niestety, prócz zegarów nie rozbierałem nigdy w Asconie dechy, z wyj. takich detali, jak np. zegarek, ale z tym nie ma żadnego problemu, oraz włączników, które trzeba po prostu podważyć i pociągnąć do siebie. Decha w Asconie to solidna robota i nie jest z nią tak kolorowo, jesli chodzi o jej rozbiórkę.

Drobna podpowiedż - na pewno pomoże Tobie nawet najprostszy miernik elektroniczny [odkryłem Amerykę, co ].

Sprawdź, czy ten czarny kabel nie jest przypadkiem masą. Może ktoś grzebał kiedyś przy instalacji... Poczytaj również TO.

Pozdr.
  
 
deathmanLFC
deska jest przykręcona trzema śrubami(jedna za licznikiem druga przykręcona jest do kolumny kierowniczej tez pod licznikiem a trzecia za schowkiem)nagórze i trzema na dole(strona kierowcy i pasażera i jedna na środku.Jak by co mam książkę do ąśki Haynes-a i w pdf ale po rusku.
  
 
Heyka

Dzięki chłopaki, za wszelkie rady teraz jestem o wiele bogatszy w wiedzę o rozbieraniu deski rozdzielczej bez ściągania deski rozdzielczej . W dość ekwilibrystyczny sposób do tego dotarłem hehe ale się udało. Ze względu iż większość instalacji w Aśce jest "ściągana" taśmą izolacyjną wykluczyłem przerwę kabla, która założyłem wcześniej. Rozchodziło się o luzy na wtyczkach. Radio o dziwo działa (ten stary oplowski klimacik hehe) . Dołożyłem komplet nowych bezpieczników i śmiga.

Pozostały jeszcze do wymiany łożyska z tyłu i zimówki no i w Polskę....

pozdrawiam
  
 
hej Panowie, mam kilka gratów na zbyciu takich jak:

- aparat zapłonowy z NOWYM palcem i NOWĄ kopułką (wymieniałem w zeszłym roku w sierpniu, jeździłem do września - przebieg może 500km) do silnika 1.8 na pełnym wtrysku

- ktoś kiedyś się interesował moją roletą z tylnej szyby - jest do wzięcia

- cały układ wydechowy w postaci:
1) kolektor wydechowy 4-2-1
2) rura od kolektora do tłumika środkowego ze strumienicą w miejscu kata - nie żeby tuningować tylko żeby wypełnić czymś dziurę po puszcze kata
3) NOWY tłumik środkowy - kosztował około 160-180pln, wymieniany w sierpniu ub. roku, przebieg na nim to około 500km
4) tłumik końcowy - nie wiem jak długo jeździł w aucie ale jest dobry

- emblematy "OPEL" "ASCONA" "1.8E"

- oryginalny spoiler gumowy na pokrywę bagażnika

- wykładzinę z bagażnika

- lampy tylne z blendą i żarówkami

- lampy przednie BOSCH z białymi kierunkowskazami

- oryginalne radio i głośniki z półki tylnej BLAUPUNKT

- listwa + wtryskiwacze BOSCH (żółte)

- cewka zapłonowa

- pokrętła i przełączniki z deski

- zegarek

- schowek "na rękawiczki" podświetlany wyłożony wykładziną

- zderzak tylny z mocowaniami

- hak holowniczy

- butla gazowa z zaworami WE/WE 65l papiery, do 2010

- linka gazu

- i wiele innych, o którch w danej chwili nie pamiętam

blanker - niestety nie mam linki hamulca ręcznego, z racji tego, że trzeba się do niej dobierać spod auta i wypinać z bębnów nie zdążyłem jej zdemontować jeśli gość, który wziął auto jeszcze nie wywiózł go na złom to może uda mi się ją jeszcze zdobyć, ale nie mogę nic obiecać

- koła alu EXIP 7J15" ET25 z oponami ContiEcoContact 205/55/15

  
 
scoodie, masz może atrapę z lewego lusterka do wersji Touring? Lustra bez elektryki. Po stłuczce którą miał poprzedni właściciel (widać to doskonale na zdjęciu mojej Asi w profilu) nie kupił nowej... Gałka do kierunkowskazów (jakoś tak dziwnie mi wyblakła). Tylną lampkę ze zderzaka (efekt w/w stłuczki).

Zegarek się czasem spóźnia, czego to może być efekt? styków? (styki sprawdziłem wszystkie przy awarii którą wam opisywałem) braku zasilania czy może po prostu mechanizm w zegarku jest już zwalony?.

Mam jeszcze takie pytanie, bo nie wiem jakie są standardowe koła do Asi, teraz mam założone 185/70/R13. Gdzieś w necie znalazłem, że 175/70/R13 to standard, w takim razie mogę założyć 165/70/R13 na zimę, czy po prostu może lepiej 175/70/R13. Na zimę lepiej troszkę węższe założyć, ale nie wiem do którego rozmiaru się odnieść...

pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: deathmanLFC dnia 2007-10-26 15:26:57 ]
  
 
Ja przechwyciłem wstępnie lusterka od Scoodiego. Mam za to lusterko z uszkodzoną regulacją, ale całą atrapką więc jak je wymienie, to mogę Ci podesłać.
  
 
Cytat:
2007-10-26 15:26:10, deathmanLFC pisze:
Gałka do kierunkowskazów (jakoś tak dziwnie mi wyblakła). Tylną lampkę ze zderzaka (efekt w/w stłuczki).



lampkę oświetlenia tablicy mam, gałkę do kierunkowskazów mam nadzieję, że mogę jeszcze mieć (nie przyszło mi do głowy jej zdjąć a to chwila roboty)- kwestia tylko tego czy auto wyjechało już na szrot czy jeszcze stoi na działce u znajomego.

EDIT: ja miałem zimówki 175/70/13. jakby co to mam do nich nieużywane łańcuchy a na lato wspomniane 205/55/15

pzdr


[ wiadomość edytowana przez: scoodie dnia 2007-10-27 01:51:01 ]