Obnizenie zawieszenia w Ladzie 2107/ Duzy fiat

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ma pytanie do posiadaczy duzych fiatow. Bede mial Łade 2017 i bede chcial jej obnizyc zawieszenie(wydaje mi sie ze jest podobnie zbudowana jak duzy fiat).
Jak myslicie czy wystarczy obciaz sprezyny na odpowiednia dlugosc. Z przodu i z tylu i bedzie dobrze. Mi nie jchodzi zeby byla twarda tylko zeby ladnie osiadla na ziemie.

Co o tym sadzicie
  
 
lada jest na sprezynach a kant na resorach. jakby nie patrzec to nie to samo
  
 
fiat ma z tylu resory nie wiem jak lada.
  
 
Aha to nie wiedzialem. kurcze myslalem ze to jest tak samo.

Ale dobra to jak muslicie wystarcz tylko podciac seryjne sprezyny

[ wiadomość edytowana przez: huhu dnia 2004-12-13 00:16:22 ]
  
 
Tył w ładzie to spręzyny , a przód jest taki sam. Do łady na tył mozna dac spręzyny przednie od df 125 i jest dużo twardsza, ale trzeba je ociąc i przepaswać kielichy ,żeby spręzyny dobrze "siadły".Do łady mozna dac spręzyny pd paru innych aut (Wartburg, wołga, Żuk- ale to juz wtedy beton i z mercedesa "beczki") z tym ,że bez odpowiednio dobranych amrkow raczej nie da się tym wtedy jeżdzić
  
 
wez je wogole wywal, po cholere one sa wogole ...
  
 
A jak bym nie przypasowywal innych srezyn tylko obciol seryjne i zostawil ja na seryjych amorach. Jak by to twoim zadniem wygladalo. Dalo by sie tym jezdzic.
  
 
to moze chociaz zainwestuj w gumy do sprezyn jak jush chcesz to zrobic tak nedznie.
  
 
Jak bym chcial zrobic zwieszenia na lux to bym musial duzo kasy wydac bardzo duzo . Mi chodzi domowym sposobe. To nie bedzie auto do scigania sie tylko do jazdy. W gumy i tak bym zainwestowal tylko mi chodzi czy moza obciaz seryjne sprezyny
  
 
Jasne że można... przecież w maluchach też się obcina sprężyny.
  
 
Tylko wiesz maluch wazy 600 kg a taka Lada pewnie z tone.
  
 
Ja w mojej 21033 miałem sprężyny ściśnięte w piecu i amorki z wymienionym olejem. Wszystko to bez przespawanego kielicha sprężyny. Nie siadła dużo, ale nic a nic nie straciła na komforcie obniżona była z 2cm ... Rozwiązanie to kosztowało bardzo niewiele, ale cała sytuacja miała miejsce 5 lat temu.
  
 
obcinana sprezyna obnizy -ale na pewno nie usztywni zawieszenia .
koncowka sprezyny powinna byc podgieta -tak aby po obcieciu koncowki mogla samodzielnie prosto stac -inaczej moze wyjsc bokiem .
krutszy odpowiednik sprezyny musi byc z grubszego preta o mniejszej ilosci zwojow . powodzenia.
  
 
Tylko nie przesadź z tym obniżaniem....

Ja w fiacie przegiąłem... i efektem była konieczność wymiany tylniego mostu i łożysk w skrzyni biegów...

Powód:
-auto obniżone do tego stopnia że byda leżała na moście oddzielona od niego tylko przekładką z gumy (podstawa odboju)
-wal nie miał jak pracować wzdłużniei powodował nacisk zarówno na skrzynię jak i na most... i o ile skrzynia w pewnym zakresie jeszcze jakoś to zniosłą to most już nie... na dzień dobry poszły łożyska na weściu, duży tależ miał rysę przez cały obwód (prawdopodobnie efekt zmielonych łożysk)
  
 
Cześć. Po pierwsze nie rozumiem dlaczego panuje opinia że zawieszenie w ładzie i dużym fiacie są takie same. Przecież łada spokrewniona jest nie ze 125 tylko ze 124. Nie tylko tył jest inny ale też elementy przedniego zawieszenia nie są ze sobą zamienne.
Co do obniżania to domyślam się że chodzi ci tylko o efekt wizualny. Możesz to uzyskać tnąc sprężyny, ale jeżeli nie utwardzisz amortyzatorów to raczej max 2-3 cm. Jeżeli obetniesz za dużo to seryjne amorki będą miały za mało skoku a efektem będzie ciągłe dobijanie nawet na małych nierównościach. Jest to tak nieprzyjemne że aż nie chce się jeździć. Pozdrawiam