...:: Abarth 030 ::...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Pewnie nie wielu z was slyszalo o tym niezmiernie rzadkim samochodzie od Pininfariny.
Niestety nie wyszlo to poza prototypowa faze projektu, podobnie zreszta jak x1/9 Prototipo. 030 bylo modyfikacja Lanci Bety Monte Carlo, napedzanej silnikiem 3400 v6 od Fiat 130. Przy mocy ok 285KM i wadze 960kg, samochod z centralnym silnikiem byl prawdziwym MONSTRUM.

Niestety danych o tym samochodzie, histori i dokumentacji jest tyle co "kot naplakal".
Podobno jeden z wlochow, prubuje zaoferowac na rynku "body kit", pozwalajacy na modyfikacje Montecarlo ( Scorpion) do 030. Niestety nie mam jakiegokolwiek kontaktu z tym kolesiem.

jednym slowem samochod ten stal sie ostatnimi dniami moim "oczkiem w glowie"
Prosba wiec do was o wszelkie nowinki w tym temacie, jakiekolwiek dane, wzmianki, i artykulu wklejajcie w tym temacie.....


co sie z tego "wykluje"...zobaczymy



Cytat:

SILNIK
Fiat 130 V6 3500cc (3481 cc)

ULOZENIE SILNIKA
Centrale / longitudinale

BORE & STROKE
102x71

MOC KASYMALNA
285 hp a 6000 rpm

HAMULCE
4 X TARCZOWE
FELGI PRZEDNIE:
TECNOMAGNESIO 9x13

FELGI TYL
TECNOMAGNESIO 12x13

DLUGOSC
2296 mm

SZEROKOSC Z PRZODU
1516 mm

SZEROKOSC Z TYLU
1596 mm

MASA
910 kg


NADWOZIE: coupé 2 DWUDRZWIOWE

SILNIK 6 Cilindri a V, 3481 cm3, 2x1ACT, 3X Weber 48 IDF
MOC: 285 CV DIN a 5600 giri/min, PREDKOSC MAXYMALNA: 275 km/h
WYPRODUKOWANO DWIE SZTUKI:
KIEROWCA:Giorgio Pianta NUMER NADWOZIA 527
KIEROWCA: Scabini NUMER NADWOZIA529





[ wiadomość edytowana przez: Qba dnia 2004-12-27 15:51:10 ]
  
 
Mi sie nie podoba ten wlot to jakas totalna pomylka
  
 
dobry arytykul..tylko w "italiano"

Abarth 030
  
 
Cytat:
2004-12-27 15:52:46, maskekk pisze:
Mi sie nie podoba ten wlot to jakas totalna pomylka


To nie pomylka! To przeciez prawie F1

Qba wielki szacunek dla Ciebie
Pozdrawiam.
  
 
no mnie osobiscie to cos nie bardzo sie podoba, wyglada jakgdyby to nie wlosi robili, zero lekkosci jakas taka toporna sylwetka...jednm slowem brzydkie
  
 
Cytat:
2004-12-27 16:05:24, Kwadrat125 pisze:
no mnie osobiscie to cos nie bardzo sie podoba, wyglada jakgdyby to nie wlosi robili, zero lekkosci jakas taka toporna sylwetka...jednm slowem brzydkie


No najladniejsze to to nie jest, ale za to ma dusze! Moim skromnym zdaniem oczywiscie
  
 
Panowie, brzydkie, niebrzydkie..rzecz gustu.
Dla niektorych stratos wyglada jak kaczka, dla innych Prototipo x1/9 jak x-wing Luke'a Skywalkera....ale nie o to chodzi.
Kiedy Fiat szukal swojej "nowej rajdowki/wyscigowki" do wyscigu o minao "okretu flagowego" stanely min. Prototipo x1/9 ( historia opisana na F&F) ,Lancia Stratos, dolaczyl do nich tez potwor od PININFARINY....

SE030 zbudowany zostal na nadwoziu fiata x1/20 czyli lanci Bety Monte Carlo , ale to co zastapilo silnik DOHC moze przyprawic wielu z was o gesia skurke....

centralnie, wzdluznie wlozono silnik v6 z fiata 130, ktorego pojemnosc z 3200 powiekszono do prawie 3500cc! glowice zmodyfikowano pod 3 !!! gazniki IDF 48 !!! ( znane z Lanci Stratos)
Panowie z takim ciezkim silnikiem autko osiagnelo i tak nieslychanie niska wage...910 kg!!!! Zdajecie sobie sprawe....910kg i 290 KM !!!

Maskeek....wlot..jak myslisz po co taki peryskop...poco konstruktorzy poraz kolejny siegneli po PERYSKOp...tak samo jak w Abarth Periscope 1600, tak samo jak w Prototipo x1/9 2000, tak jak i w dzisiajszych bolidach F1....chodzilo o chlodzenie silnika....a skad najlepiej brac "swierze" powietrze aby zasilic 6 ryczacych dysz 48'emek? oczywiscie wystawic ponad tunel areodynamiczny samochodu cos co zalapie troche "rzeskiego powietrza"....

Samochod moim zdaniem swoim wygladem moze "przestraszyc" poterzny wlot powietrza z przodu, piekny peryskop.....niesamowite reflektory....i piekna nadwozie pininfariny....

Moim zdaniem POTWOR , stworzony tylko po to...by wygrywac.....

...no i v6!!!

Bede bardzo wdzieczny, jesli uda sie wam czegokolwiek dowiedziec n/t tego samochdu.....

podobno jeden z dwoch egzemplarzy cichutko zakamuflowal sie w garazu niejakiego Cosentino....a moze Volta od 037'emek cos powie....

ciagle szukam....
  
 
ciekawe jak to autko sie prowadzilo?? oryginalna lancia beta montecarlo nie zbierala zbytnich pochlebstw zarowno za prowadzenie jak i zle dobrane proporcje sil hamowania pomiedzy osiami, lekki przod z duza sila hamowal i szybko blokowal a slabszy tyl mimo ze dobrze dociazony niewiele pomagal. a tu jescze klocek v6 zamiast r4
  
 
Widzisz Bart moze dlatego se030 nie "wygralo" wyscigu zbrojeń, ale w porownaniu ze Stratos konkurenci i tak nie mieli duzych szans...

Samochod z tego co dotychczas ustalilem, mila byc wylacznie samochodem na TOR. Przy zmienionych hamulcach, i zmodyfikowanym tyle, a przede wszytskim dzieki szerokim 'kapciom" i 5 -biegowej skrzyni wraz z zeszperowanym dyfernecialem ( skrzynia i dyferencial pochodzic mial wedlug wloskich danych z Detomaso Panthera GTS, a wiec rozwiazanie znane z podobnego prototypu Abartha 031/039), samochod ten mogl zostac uznany za groznego przeciwnika na torze...

dla mnie jego "kanciaste rysy" maja w sobie cos z epoki....piekny
  
 
"rysy" ma faktycznie kanciaste , funkcjonalnosc wziela gore nad estetyka, seryjna beta montecarlo byla zato przesliczna

  
 
a moze wie ktos czy Volta skonczyl juz renowacje Abarth 031?

moze ma ktos z was kontakty z klubami Lanci Bety?...poszukajcie czegokolwiek..bede bardzo zobowiazany...