Temperatura za cylindrami w 126p

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam takie nietypowe pytanko, dotyczące temperatury powietrza dmuchanej za cylindrami w obudowie termostatu, w jakich granicach ona oscyluje?
pytam bo mam pewien ukryty pomysł
  
 
nie parzy wiec stawiam na 50-60 stopni , takie moje gdybanie nic pewnego
  
 
w robocie u mnie mechanicy z działu utrzymania mają termometr laserowy, którym można zmierzyć temperature z kilku metrów, wygląda jak pistolet, radar itd.
Ciekawe czy szło by to wyciupciać od nich na dokonanie pomiarów tempertur.
  
 
byłoby wtedy bardzo dokładnie i nie trzeba by było gdybać
  
 
Jas nei mam termostatu i po 20 - 30 minutach upalania jest dosc ciepło....
Stawiama na 50 - 70 stopni ....
  
 
kiedys obilo mi się o uszy,ze powietrze oplywające cylindry po wylocie z nich ma 85 stopni.jest to realne bo jak wezmiecie pod uwage ze temp/pracy cylindrów i calego silnika jest grubo ponad 100 to spokojnie.mnie moje powietrze parzy jak przyloze reke ,a mam dziure w obudowie termostatu
  
 
spojrzcie do ksiazki w jakich temperaturach sie otwiera termostat i sami sobie odpowiecie
  
 
Z tego co pamiętam termostat zaczyna się otwierać w okolicy 70 stopni(zależy jeszcze jaka wersja) i a na max ma być otwarty bezdyskusyjnie przy 90. Co nie zmienia faktu że latem przy gazowaniu by tym powietrzem jajko na twardo ugotował albo i coś usmażył(trzeba kiedyś spróbować, może powstanie Wyścigowy Grill F&F )
  
 
Mam wkrecony czujnik w obudowie i wskaznik od skodzianki podczas katowania dochodzi nawet do 90/100st. Przy normalnej jezdzie oscyluje okolo 60/80st. Z tym ze mam troche zmodyfikowana obudowe tj. wyciecie nad klapka ok. 6cm

A co kombinujesz
  
 
Noo... tez jestem ciekaw... Podziel sie z braćmi
  
 
Cytat:
2004-04-10 11:01:12, eLMo126 pisze:
Mam wkrecony czujnik w obudowie i wskaznik od skodzianki podczas katowania dochodzi nawet do 90/100st. Przy normalnej jezdzie oscyluje okolo 60/80st. Z tym ze mam troche zmodyfikowana obudowe tj. wyciecie nad klapka ok. 6cm



Musze przeskalowac moj wskaznik, ale jak dla mnie temperatura w tym miejscu to ponad 100 st.
  
 
A ja mam u siebie zegary z CC i czujnik temp. wkrecony tuz obok termostatu i co? I temp. powietrza wylatujacego po ochlodzeniu silnika b. duzo zalezy od temp. otoczenia, tzn. przy mrozach -10 i mniej nieraz ciezko bylo osiagnac temp 60 stopni, a tak jak teraz podczas jazdy temp. oscyluje w granicah 80-90 stopni, a w lecie podczas upalow potrafila dojsc nawet do 100-110 stopni. Co ciekawe temp. zmienia sie w zaleznosci od predkosci obrotowej silnika i tak np. w zimie przy -10 podczas jazdy ok. 60 stopni a na postoju na wolnych obrotach np. przed przejazdem kolejowym temp. wzrastala do ok. 80 stopni by potem podczas jazdy znow spasc do ok. 60. Zegary mam z CC 900 a czujnik kupowalem oryginalny z katalogu fiata, wiec chyba nie powinien przeklamywac.
  
 
Cytat:
Zegary mam z CC 900 a czujnik kupowalem oryginalny z katalogu fiata, wiec chyba nie powinien przeklamywac.



To podobnie jak w moim przypadku. Jedynie trzeba wyskalowac wskaznik wg http://www.simena.com.pl/wyroby/504pl.html czyli podpinajac zamiast czujnikow odpowiednie rezystory i ustawiajac wskazowke wskaznika.
  
 
ODSWIEZAM!!!

bo mam problem... nie grzeje mi sie samochod mam wkrecony czujnik od skodzianki obok termostatu i wskaznik tez posiadam od skody. Ostatnio zauwazylem, ze strasznie trudno go zagrzac! Obudowa jest cala, z zaklepanym kolankiem od ogrzewania. Postawilem go na 20min na wolnych i zagrzal sie tylko do 60st. Mozliwe, ze przez temperature otoczenia (stal w garazu)??... a podczas jazdy tez go ciezko zagrzac do chociaz 70st.
Powiedzcie co sie moglo "popsuc" bo nie lubie upalac na niecieplym motorze...

z gory dzieki
pozdrawiam
  
 
Ja mam pytanie moze sie nieznam ale poco wam temperatura za cylindrami przecierz to nie odzwieciedla temperatury silnika nielepiej temperature oleju??
  
 
Cytat:
2005-01-03 21:49:20, muniek888 pisze:
Ja mam pytanie moze sie nieznam ale poco wam temperatura za cylindrami przecierz to nie odzwieciedla temperatury silnika nielepiej temperature oleju??


no dobra, ale jak sie nie ma wskaznika do temp oleju?? tak przynajmniej orientacyjnie znam temp silnika, czy termostat sie otworzyl (czy juz mozna upalac )



!! dodam ze sprawdzalem termometrem i pokazuje tyle co wskaznik
  
 
Tez msyalelm zeby zalzoyc czujnik temperatury powietrza tylko ja chcialem przykrecic go na jakims wsporniku rowno pomiedzy cylindrami. A z jakiej fury mozna w miare tanio i latwo dorwac ladny okragly wskaznik temp. oleju ?
  
 
Cytat:
2005-01-03 21:56:48, eLMo126 pisze:
no dobra, ale jak sie nie ma wskaznika do temp oleju?? tak przynajmniej orientacyjnie znam temp silnika, czy termostat sie otworzyl (czy juz mozna upalac ) !! dodam ze sprawdzalem termometrem i pokazuje tyle co wskaznik


wieszco ja mam czujnik temperatury cieczy wkręcony do miski(w miejsce korka ) i podłączony do wzkaźnika z cc nawet działa
  
 
Cytat:
Powiedzcie co sie moglo "popsuc" bo nie lubie upalac na niecieplym motorze...


powiem tyle masz zajebiście zrobione chłodzenie przynajmniej tak przypuszczam (no chyba ze z chłodzeniem nic nie robiłeś, no ale wkońcu na polu tez zimno jest )
  
 
Cytat:
2005-01-03 23:05:28, muniek888 pisze:
powiem tyle masz zajebiście zrobione chłodzenie przynajmniej tak przypuszczam (no chyba ze z chłodzeniem nic nie robiłeś, no ale wkońcu na polu tez zimno jest )


No wlasnie nic nie robilem! Samo sie popsulo

Cytat:
2005-01-03 23:01:02, muniek888 pisze:
wieszco ja mam czujnik temperatury cieczy wkręcony do miski(w miejsce korka ) i podłączony do wzkaźnika z cc nawet działa


No to obserwuj wskaznik w lato na miescie albo przy katowaniu... zeby Ci sie wskazowka nie zlamala o ogranicznik
Ja mialem kiedys zestawik od polonii i caly czas na czerwonym bylo... za mala skala