Fiat 128 Sport coupe z turbo?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chciałbym sie od was dowiedziec czy di fiata 128 Sport coupe da sie turbinke dolaczyc oczywiscie do silnika 1,3 i jaka wtedy zakupic (z jakiego innego samochodu) i czy bardzo ona wplynie na zywotnosc silnika? to sa dopiero moje zamierzenia co do tego samochodu wiec sie prubuje dopiero dowiedziec a i ile moze taka operacja kosztowac??
  
 
dolozyc turbinke to nie problem.......mozesz zdobyc np od Charade GTTi...Problemem jest zestrojenie tego i niewysadzenie silnika w powietrze przy "butowaniu"...chyba,ze dysponujesz zapleczem technicznym i masz do tego warunki,aby rzezbic...Ale najlepiej sprobowac zarzezbic z silnikeim od Uno 1.3 T albo 1.4 T...opis masz na stronie fiat-furious.prv.pl
  
 
Naa ff masz opis. Chyba Bart to robil.
  
 
ale mi wlasnie o to chodzi ze niechcialbym tego silnika zmieniac tylko zostac przy orginalnym i do niego turbine dorzucic a pasowalaby moze z uniaka1,3T?
  
 
Sam montaz turbiny to maly pikus w porownaniu z tym,jak sprawic,zeby pochodzilo to dluzej niz jedna ostra jazda. Silnik musi zostac odprezony,zeby nie wyplul tlokow. Musisz montowac zawory blow-off i wastegate [odpowiedzialne za upust nadmiernego cisnienia napedzonego przez turbo]Dobrze byloby pomyslec o intercoolerze do oleju...Tak wiec jezeli chcesz miec turbo skonstruowane w warunkach "garazowych" przy pomocy srubokreta i "francuza" to zapomnij...Najpierw zajmij sie blacharka i hamulcami-128 lubia miec zgnile podluznice i przy turbo po prostu odjedzie Ci przod
  
 
Polecam to forum:
streetracing.pl

Poszukaj sobie a napewno cos znajdziesz co ci podejdzie.
Aha dobra rada nie pisz tematu ze chcesz załozyc turbo na tamtym forum bo i tak zaraz ci go usuną i dostaniesz zjebke ze nie uzyłes wyszukiwarki....
  
 
Cytat:
2004-12-28 16:18:36, el_comendanto pisze:
Dobrze byloby pomyslec o intercoolerze do oleju...


no... bez interkulera oleju się nie obejdzie
  
 
zlosliwiec przeciez widziales dzis jaki mam dolot zapluty olejem w drugim silniku uno T, wszystko szlo przez interkuler panie, zanim sie olej spalil w silniku to sie dobrze zchlodzil buahaha
  
 
Cytat:
2004-12-28 16:59:59, CZUCZU pisze:
Polecam to forum: streetracing.pl Poszukaj sobie a napewno cos znajdziesz co ci podejdzie. Aha dobra rada nie pisz tematu ze chcesz załozyc turbo na tamtym forum bo i tak zaraz ci go usuną i dostaniesz zjebke ze nie uzyłes wyszukiwarki....


Ja osobiście nie polecam tamtego forum. Znam część tych chłopów osobiście i tak na prawdę to nie mogą oni poszczycić się zbyt dużą ilością informacji. Chłopcy sikają po nogach jak jeden powie że ma turbo i że ładuje mu "aż do 0.4 bara!!!!"
Jeżeli chcesz założyć turbo w swoim silniku to chyba najkorzystniej jest założyć tłoki, głowicę i osprzęt od Uno 1.3 T. Blok jest ten sam więc nie powinno być większego problemu. Są to jednak pewne koszta i czasem taniej jest kupić cały silnik z osprzętem i ewentualnie poprzekładać graty.
  
 
niebardzo da sie przelozyc tloki z uno turbo 1300{1301ccm} do silnika 1300 ze 128 czy ritmo czy uno {1290 i 1301ccm} wolnossacych bo turbawa ma tloki 80.5mm a 128 ritmo uno ma 86mm lub 86.4mm no chyba ze na tulejkach i by nam pojemnosc spadla bo skok tez inny, lepiej zakupic caly motor z uno czy punto i sie cieszyc


[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2004-12-29 10:09:08 ]
  
 
...poza tym trzeba na nawo wyrownowazyc korbowod...
  
 
Cytat:
...poza tym trzeba na nawo wyrownowazyc korbowod...



Że co??
  
 
hehehe co z bzdury.Jak założysz osprzęt od UT 1.3 bo 1.4 to nie tego,do seryjnego silnika od 128 to ci ten silnik ci klęknie baaardzo szybko.Za bezsens uważam przekładanie bebechów do oryginalnego bloku od 128 totalny absurd,po co to niby robić?Najlepiej kupic cały silnik albo całego UT na dawcę i bawić się w przekładki.A skrzynia piątka i tak nie wlezie ci a jeśli nawet to bedzie waliła o stabilizator,bedziesz musiał przespawąć 1 poduszkę co trzyma skrzynie,bo na tej szynie pod podłogą ci sie nie utrzyma,tam też uniak ma aparat zapłonowy w głowicy więc jest problem z wieszakiem silnika,a jak założysz seryjna głowicę to iklęknie szybciutko,chyba żeby samą obudowę zmienić a wałek i panewki od ut.No takie wiesz można nie można.Tam są przecież 3 chłodnice wody,powietrza i oleju,nie wiem jak to tam się upcha.W kraju wszystkie praktycznie UT które sa w necie w ogłoszeniach wypizgane turbiny,pluje olejem do intercoolera co objawia się zanim nie przedmucha niebieską zasłona dymną.Sprzęgło też pewnie podjechane,przegłuby zużyte...No mozna wymieniać i wymieniać.Jedynie szroty w niemczech tak chyba by było najlepiej.Ale to i tak bez obspawania kasty to pomyłka,na bank pekna podłużnice i bedą wyrywać sie giry,kielichy bedą ci się majtać.Potem kwestia hamulców itd itd.Kosztowna zabawa ogólnie.
  
 
Cytat:
2004-12-28 19:41:11, Bart128 pisze:
zlosliwiec przeciez widziales dzis jaki mam dolot zapluty olejem w drugim silniku uno T, wszystko szlo przez interkuler panie, zanim sie olej spalil w silniku to sie dobrze zchlodzil buahaha



Cytat:
2004-12-28 19:31:09, schwepes pisze:
no... bez interkulera oleju się nie obejdzie



Alescie sie uhahali.......
Tak to jest jak czlowiek prosto z pracy przyjdzie i zaczyna sie wymadrzac

Chodzilo mi o interqler w kwestii powietrza, oprocz tego chlodnice oleju,coby sie silniczek nie zatarl za szybko
  
 
1300 -1400 turbo ,a moze 1600 16v od sieny -silnik ten wywodzi sie z 128 i powinien podejsc do komory 128 ??
  
 
Nie podejdzie.Ja teraz od sienny wkładam do ritmo wchodzi jak ulał.
  
 
no ale jednak turbo to turbo a nie jakis wolnossacy
w necie widziałem uno turbo tyle ze 2.0t 317ps to dopiero jezdzi
  
 
silnik ze skrzynia sieny 1600 -jest szerszy od miejsca w komaze 8 ???