V biego i 60km/h - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2005-01-04 12:07:17, Quattro pisze:
co do Vmax to jest normalne dla wiekszosci pieciobiegowych skrzyn....


dla większości tak ... ale np. RS2000 dopiero na V rozwija prędkości ponaddzwiękowe i zamyka licznik

Cytat:
Czasami sie sie zdarzalo jechac na prostej drodze 60-70 km/h na 5 biegu obroty były chyba ok 1700


jechac można, sam tak czasami jeżdzę - rekreacyjnie Silnika wtedy wogóle nie słyszę tylko szum opon, fajne uczucie Ale w momencie jak pojawi się jakiś autobus, który również kula się 70 to ile w takich warunkach trwa proces wyprzedzania ?? makabra ...
A jesli ktoś jeżdzi 60 na V po mieście i dziwi się, że muli to nie wierzę (przepraszam Sivy19) że wpadnie na to żeby zredukować bieg przy wyprzedzaniu.
I potem jadac poza miastem można się zdziwić, że prawym pasem jedzie PKS a lewym - starszy pan w Fabii jadący "na czołowe" , który potrzebuje kilometra na wyprzedzanie

Co do przeganiania... ostatnio komp od LPG mi zaczął fiksować. Odłączyłem pod firmą akumulator, podpiąłem, przetrzymałem 8 minut na biegu jałowym i przegoniłem go po mieście
taka akcja czyni cuda i zamienia muła w Mustanga


PS jak już tak przeszliśmy na temat optymalnego zakresu obrotów .... ma ktoś (Toradek - pytanie głównie do Ciebie ) charakterystyki silników 8V ??? do 16V jest tego multum a do starych silników nigdzie nie widziałem
  
 
uff...................
jak to dobrze ze jest jescze troche normalnie myslacych ludzi
a wierze ze w klubie jest wiekszosc takich, bo oszolomow uzytkujacych auta w sposob nieprawidlowy jest multum.

Moge tu przytoczyc przyklad jak kumpel zajezdzil CRX V-tec, 1,6, 159KM jezdzil po miescie okolo 50 km/h na 4 i 5 biegu, po jakims czasie musial szlifowac cylinderki... zostawie to bez komentarza zreszta ktos juz tu o tym wspominal.

Jezdze essim 2 latka i zdarza mi sie ze jade np 80 km/h na 5-tce ale po drodze gladkiej jak stol, zreszta XR3i ma niesamowicie elastyczna skrzynie biegow - potwierdzi to kazdy uzytkownik tego modelu - czsami az sie nie chce wierzy... ale po co na boga go tak masakrowac azeby zaoszczedzic kilka kropel - potem i tak trzeba dac duzo wiecej na problemy - ktore pojawia sie nie wiadomo z kad - i co wtedy malpka zdziwiona...

a max power to od 3,5 tys do 5 i zmiana biegu, wtedy jest czad - wielu kolesi z bemek ryjki wyciagalo ze zdziwienia - tutaj szacuneczek dla bemci...
  
 
Cytat:
2005-01-04 12:52:11, Gerusik pisze:
A jesli ktoś jeżdzi 60 na V po mieście i dziwi się, że muli to nie wierzę (przepraszam Sivy19) że wpadnie na to żeby zredukować bieg przy wyprzedzaniu. I potem jadac poza miastem można się zdziwić, że prawym pasem jedzie PKS a lewym - starszy pan w Fabii jadący "na czołowe" , który potrzebuje kilometra na wyprzedzanie :



Jezdzac Ojca autem - najczesciej z Nim zawsze bylem wyzywany ze przeciagam na biegach wiec z czasem zaczalem jezdzic bardziej zachowawczo. U mnie w miescie jest ograniczenie prawie wszedzie do 40 - miasto powiatowe (ok24k ludzi) - jesli slysze obroty duze mu w pedal aby szedl lepiej - ale u nas jest mania lapania na radar - wiec wole wrzucic na najwyzszy bieg i co aby mnie nie kusilo powoli sie bujac - jesli bede jechal na niskim biegu wiem ze zaczne jechac ostro - a nie chce byc trafiony przez panow policjantow - o moja jazde na trasie nie musisz sie martwic - jestem z tego rodzaju kierowcow co pomimo wolnej przestrzeni wola zredukowac na nizszy bieg i przeleciec obok " ofiary" niz bujac sie rowno z nim aby po przejechaniu 1km w koncu go wyprzedzic - zreszta jako tako nie musze redukowac jadac na trasie bo redukcja przy 130-140 (jak w miare jezdze(jesli sa warunki) to ciut mija sie z celem ( wiadomo ze mozna) ale po co.
Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2005-01-04 12:52:11, Gerusik pisze:
jak już tak przeszliśmy na temat optymalnego zakresu obrotów .... ma ktoś (Toradek - pytanie głównie do Ciebie ) charakterystyki silników 8V ??? do 16V jest tego multum a do starych silników nigdzie nie widziałem



Gerusik, przyjedz na Walne, jak ktos wezmie laptopa, to ja wezme hamownie przenosna i zmierzymy moc, dostaniesz wykres do lapki razem z wykresem momentu obrotowego na kolach i bedziesz znal odpowiedz

Niestety takich danych teraz nie posidam, chociaz jak chcesz, mogfe lookna do knigi i zobaczyc seryjny max moment obrotowy i moc, ale jak masz gaz to nic sie nie bedzie zgadzalo.
  
 
To pisze Gerusik !!



mówisz o takich danych "w twojej knidze" ???

co do przenośnej hamowni to dobry pomysł. Chyba wielu klubowiczom się spodoba Z tego co pamiętam trzeba tylko znać wagę samochodu z driverem na pokładzie, żeby zmienną podstawić...

PS nie dość że mam gaz to jeszcze zapchany katalizator dzwoni ... trzeba go kiedyś udrożnić