Ktoś wie coś n/t tego 125? [foto]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
tj. w temacie, ciekawi mnie jakie ciekawostki zostały wykożystane w tym ficaiku?

Pozdrawiam - Dominik.
  
 
Ale glupi temat,wstawiles jakies zdjecie,wydaje mi sie ,ze nikt w zyciu na oczy z tego forum go nie widzial,ta fotka ma z 30lat,a co ma ktos Ci o nim powiedziec,wyglada jak kazdy kred,cegla n niej troche mniejsza.
  
 
z ciekawostek wykorzystanych w tym fiaciku mogę przytoczyć "bez świateł system"
  
 
no i prawdopodobnie chlodzone powietrzem tarcze z tylu.
  
 
no to ja widze że ładnie się na samochodach znacie jak dla was to tylko zwykły "buracki" fiat... ręce opadają... jest to prototypoa konstrukcja OBR'u. To podobno 2.0 fiat sport, który miał znakomite osiągi. Niestety jak wszystkie prototypy OBR'u został zniszczony i jest o nim naprawde niewiele informacji. Sam szukam o nim bliższych info bo zarówno siągi jak i wygląd są świetne!
  
 
Cytat:
2005-01-04 16:46:53, tabi666 pisze:
no to ja widze że ładnie się na samochodach znacie jak dla was to tylko zwykły "buracki" fiat... ręce opadają...



ja to myślałem, że komuś się nudziło i se tak zrobił. To to jednak jakaś prawdziwa wyścigówka ?? Możliwe, bo na przykład jak to "OBRSO" przeczytać ? eXtreme to co innego ale OBRSO ...
  
 
tak jak FSO czyli zamiast Fabryka Samochodów Osobowych to Ośrodek Badawczo Rozwojowy Samochodów Osobowych


[ wiadomość edytowana przez: Vyzn-R dnia 2005-01-04 17:02:59 ]
  
 
z moich info wynika że w ten sposób były malowane Monte carlo w budzie MRA , ale ile w tym prawdy , kto to wie , może to być wszystko , 2,0 DOHC, V 6 , 1,6DOHC .... odpowiedziec może ten kto zrobił ta fotke x lat temu , lub ktoś kto pracował w obr ...

a tak na marginesie , to ludzie robicie niezłą wioche , widze temat , otwieram , fotka fajna , sam chciał byum się czegoś dowiedziec i takie komentarze że rence opadaja ... nie wiecie co napisać to nic nie piszcie bo poprostu się ciśnienie podnosi chwilami jak się niektóre teksty czyta...
  
 
Cytat:
2005-01-04 17:02:03, Vyzn-R pisze:
tak jak FSO czyli zamiast Fabryka Samochodów Osobowych to Ośrodek Badawczo Rozwojowy Samochodów Osobowych [ wiadomość edytowana przez: Vyzn-R dnia 2005-01-04 17:02:59 ]



aaaaa to teraz już wiem co to FSO ....
  
 
Cytat:
2005-01-04 17:06:53, Wilu pisze:
aaaaa to teraz już wiem co to FSO ....




Bylo kiedys takie powiedzenie: "Nie zawsze mow co myslisz, lecz zawsze mysl, co mowisz". Moze warto byloby si enad tym glebiej zastanowic?

  
 
Fotka pochodzi z galerii zamieszczonej na stronie F&F a skrót OBRSO większości klubowiczy napewno jest znany stąd moje zainteresowanie tym autem... Fajnie było by się dowiedzieć czegoś więcej a może nawet zbudować coś na ten wzór
może jest to kontynuacja projrktu "Prototyp 1300" (artykuł na F&F)

ten miał centralnie zamontowany silnik ale nie miał takich wlotów powietrza...


[ wiadomość edytowana przez: Lunatic dnia 2005-01-04 18:16:57 ]
  
 
malowanie faktycznie ma takie jak miały monte carlo MR.
widać jakiś szpojler pod zderzakiem(tym co go nie ma) i te poszerzenia z wlotami powietrza(pewnie faktycznie do hamulców), jak dla mnie to torowa wersja tylko co miało pod maską??

trzeba poczekać na mruka myśle że bedzie w stanie powiedzieć coś więcej
  
 
Hmm a może to zupełnie coś innego, w końcu był też chyba prototyp z silnikiem V6 umieszczonym włąsnie z tyłu i może te włoty to własnie do chłodzenia jakiegoś ... tak sobie wymyslam ...
  
 
Trochę za wąski jak na silnik centralnie...
Może te wloty faktycznie chłodziły hamulce, ale także mogły chłodzić powiedzmy dodatkowe cłodnice zamontowane właśnie tam...ale to tylko dywagacje...niestety nie wiem nic więcej o tym kancie...może kumpel coś będzie wiedział, ale akurat go nie ma...
  
 
Cytat:
trzeba poczekać na mruka myśle że bedzie w stanie powiedzieć coś więcej




To bedziesz DDDŁŁŁUUUGGGOOO czekał
  
 
Cytat:
2005-01-04 19:00:12, Drag-On pisze:
Hmm a może to zupełnie coś innego, w końcu był też chyba prototyp z silnikiem V6 umieszczonym włąsnie z tyłu i może te włoty to własnie do chłodzenia jakiegoś ... tak sobie wymyslam ...



V6 było pod maską a nie centralnie...

te wloty miały prawdopodobnie chłodzić tylne kołą / tarcze ...oraz ew. chłodnicę oleju w tylnim moście...

125p z V6 wygladał inaczej , to jest raczej "zwykła" wersja torowa...

malowanie również nie wskazuje na V6 miały one biały pas przez powierzchnię boczną auta i dach... pozostała część blach była niebieska/granatowa, aczkolwiek na zdjęciu są podstawowe barwy OBRSO - biały i czerwony

V6 miało numer boczny 194 (lub 195 - drugi z nich miał 1,8 190KM), tylne lampy, niższy spojler przedni, lotkę dachową i bagażnika... nie miało natomiast poszerzeń (przynajmniej tak radykalnych...)



BTW. Z przodu też jest ciekawy:
link
  
 
Wlot powietrzasugeruje raczej zwykłego "włocha"

Czy to ten sam ???

  
 
Na temat pierwszego jeszcze nic nie znalazłem , na temat drugiego znalazłem tyle:
"(...)Centralnie umieszczony silnik łada 1300 o mocy ok. 70 kW napędza tylne koła poprzez czterobiegową skrzynię biegów i mechanizm różnicowy oraz półosie samochodu Dacia.
Przednie zawieszenie jest z FSO 125p, a tylne niezależne, na czterech wahaczach podobne jak w samochodzie wyścigowym formuły Ester. Mechanizm kierowniczy typu zębatkowego pochodzi z samochodu Renault 8. Hamulce z PF 125p, ale tarcze hamulcowe i kombinowane piasty na trzy śruby oraz tarcze kół pochodzą od samochodu Renault 17.
Ta oryginalna konstrukcja kosztowała Stanisława Fiedora 1,5 roku pracy i właściwie jest dopiero testowana."

Artykuł p.t. "Polskie konstrukcje wyścigowe", AUTO-Technika Motoryzacyjna 9'89.

p.s.jest tam jeszcze opisany bolid Kindermanna na bazie nadwozia z Poloneza (EK-83), drugi z nadwoziem z laminatu (EK-85), oraz 126p z silnikiem motocyklowym Yamahy XJ 650 Marka Gątkowskiego i 126p również z silnikiem motocyklowym Hondy o pojemności 750 ccm Piotra Kolasińskiego
  
 
Cytat:
2005-01-04 19:31:49, spawn666 pisze:
To bedziesz DDDŁŁŁUUUGGGOOO czekał


mam nadzieje ze to nie jest śmiech z tych którzy chcieli by naprawde sie czegoś dowiedzieć...
  
 
Co to za felgi ? cromodora?