Zaworek

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Poruszałem już kiedyś ten temat ale nadal nie jest mi jasny

Chcę z tym zrobić porządek(o wiele za wysokie obroty)bo aktualnie jezdze z kluczem ampolowym wlozonym w gumowa rurke, ktora idzie do skrzyni korbowej.Na dluzsza mete to niema sensu tak więc:


>> Tutaj jest FOTO wspomnianej części <<

i w związku z tym mam pytanie:

Czy jesli przepchnąłem tą rurke śrubokrecikiem to własnie zniszyłem ten zaworek przewietrzania skrzyni korbowej? czy nie ma to nic do rzeczy?

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-01-06 20:28:23, Degen pisze:
Chcę z tym zrobić porządek(o wiele za wysokie obroty)bo aktualnie jezdze z kluczem ampolowym wlozonym w gumowa rurke, ktora idzie do skrzyni korbowej.Na dluzsza mete to niema sensu tak więc: >> Tutaj jest FOTO wspomnianej części << i w związku z tym mam pytanie: Czy jesli przepchnąłem tą rurke śrubokrecikiem to własnie zniszyłem ten zaworek przewietrzania skrzyni korbowej? czy nie ma to nic do rzeczy? Pozdrawiam


Też się nad tym kiedyś zastanawiałem (jak pisałeś... wcześniej nawet swój wątek utworzyłem z podobnym pytaniem) i z tego co wiem, nic tam nie ma. Ani w tej cienkiej rurce gdzie wepchałeś srubokręt, ani w tej grubej wchodzącej do obudowy filtra.

Chyba powinno być nie ? ale ja nic nie mam ... na rysunkach nic nie widać... a jak poszedłem do ASO i wytłumaczyłem o co mi chodzi, jedyne co mieli do zaworek .... grzybek czyli okrągłą gumkę z jakby trzpieniem, który jest w obudowie filtra, nad miejscem do którego wchodzi ta grubsza część na fotce.

Ja gdzieś 4msc temu wsadziłem gąbkę w tą grubszą rurkę tak na próbę, niedawno ją wyciągnąłem i wycisnąłem olej... przynajmniej filtr powietrza szystszy. Ale czy tam coś ma być czy nie to sam już nie wiem.

A co z tymi obrotami? Mnie 2 razy się zrobiły większe i nie chciały spadać..... reset kompa i wszystko gra. Obroty jak zaklęte ciut poniżej 1000.

Pozdr
  
 
W Mk7 ten zaworek( trochę inny konstrukcyjnie) jest zbudowany tak , że w środku jest okrągła blaszka dociskana sprężynką. Zasada działania jednostronne przepuszczanie oparów w kierunku ze skrzyni korbowej.
  
 
Cytat:
2005-01-07 10:10:24, rob_cox pisze:
W Mk7 ten zaworek( trochę inny konstrukcyjnie) jest zbudowany tak , że w środku jest okrągła blaszka dociskana sprężynką. Zasada działania jednostronne przepuszczanie oparów w kierunku ze skrzyni korbowej.


No właśnie, MK7 ciut inny.....

Tutaj wygląda tak, że spod klawiatury przepływ jest do obudowy filtra powietrza, bo w niej to co pisałem - jest gumowy grzybek i wygląda, że przepuszcza tylko w tą stronę(choć u mnie jest tak już delikatna ta gumka, że jej jest chyba wszystko jedno ).
Natomiast tym cenkim wężykiem wchodzi podciśnienie z kolektora... czyli ? normalnie opary są zasysane do kolektora, a jak jest ich więcej to dostają się do filtra? Tak to wygląda.