Fabryka Samochodów Osobowych - na taśmie i nie tylko... - Strona 4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2007-11-07 13:25:24, karlo pisze:
No czy trudno to nie wiem ..... . Ojca kolega pracowal (z innej beczki) we wroclawskiej fabryce POLAR. Z tego co opowiadal to zero problemu z wyniesieniem nawet calej pralki. Podobno cale pralki raz na jakis czas przemycali do jakiegos swojego kumpla co [...]



W siermiężnym socjaliźmie takie numery są możliwe, pamiętam jak kiedyś podali gdy u nas socjalizm (formalnie) się skończył a ZSRR jeszcze chwile istniał jak odkryli iż robotnicy "avtazawod kamaz" oddawali kamazy za 2-3 butelki wódki
  
 
Slyszalem ze wsród chloporobotnikow zdarzaly sie historie przynoszenia na swoja zmiane poduszki tzw. jaśka po to by najzwyczajniej w swiecie przespac a po zwroceniu uwagi w pierwszej kolejnosci uslyszalo sie kilka k..w i h..ji i pretensjii ze jak on wyjdzie z pracy to jeszcze musi gospodarki dopilnowac.

Najbardziej smieszne mity odnosnie fabryki FSO mozna wyczytac na allegro gdy swego czasu czesta bajka stal sie : pan dyrektor , przodownik pracy , pracownik samej fabryki .. itp .. a auto zlozono z jaknajlepszych czesci.

Swoja droga jak to bylo z (nie watpie w a historie pytam z ciekawosci) :

Cytat:
Cytat:

2006-10-05 12:07:24, jacekes pisze:
Trup z szafy wystąp! Jak to było z produkcją różnych odmian nadwoziowych DF (sedan, kombi, pickup)? Szły na różnych taśmach, na różnych zmianach może, czy jak popadło po kolei na jednej taśmie?

Ale o ci chosi O produkcję nadwozia czy mo montaż samochodu? Po wprowadzeniu licencji fiata, przeniesiono produkcję warszawy do osobnego zakładu hali 7 (potem nazwanej Zakładem 1) gdzie dawniej był WZNS, a fiata montowano na zakładzie 2, w 1973 roku zlikwidowano produkcję warszawy i taśmę podłogową a na jedynkę przeniesiono produkcję fiatów typu pick-up i kombi oraz sedan na eksport.
po wprowadzeniu montażu poloneza na z-d 1 przeniesiono całość produkcji fiata, wtedy na jedynej taśmie były już produkowane wszystkie modele. Gdy na taśmie był pick-up to następny wieszak był pusty bo na zakręcie taśmy uszkadzało się nadwozie ze względu na większą długość.



Czy linia produkcyjna yla tak bez sensu zrobiona? Co dzialo sie z uszkodzonymi nadwoziami? Jak to wszystko dzialalo skoro ze rzutu tasmy na ktorych byly pikapy ( domniemam ze te dluzsze ) linia sama "odtracala" pikapy?? co pozniej z nimi robiono? Wieszano spowrotem? przenoszono ?

[ wiadomość edytowana przez: karlo dnia 2007-11-07 14:52:52 ]
  
 
Fabryka Samochodó Osobowych - zdjęcie lotnicze

I taki drobny opis przygotowałem...

To samo wraz z opisem

licze na poprawki i uwagi
  
 
@Marcin1608 - świetne brawo

ale zapomniałeś oznaczyć przyfabryczny tor testowy
  
 
Cytat:
2007-11-06 15:49:04, GDA pisze:
[b]W WARSZAWSKIEJ FABRYCE FSO RUSZYŁA PRODUKCJA AVEO (...)
Chevrolet aveo jest pierwszym modelem tej marki wyprodukowanym w Unii Europejskiej.



Fajnego babola nam w FSO składają:

Aveo

Poziom bezpieczeństwa na podobnym poziomie co Seicento

Seicento

Mizernego wyniku nie ratują już cztery gwiazdki dla ochrony dzieci i trzy gwiastki dla ochrony pederastów

Jak najdalej od tego badziewia
  
 
Cytat:
2008-01-15 23:28:15, Makaveli pisze:
Fajnego babola nam w FSO składają: Aveo Poziom bezpieczeństwa na podobnym poziomie co Seicento Seicento Mizernego wyniku nie ratują już cztery gwiazdki dla ochrony dzieci i trzy gwiastki dla ochrony pederastów Jak najdalej od tego badziewia


W bezposrednim porownaniu wolalbym siedziec w Aveo jednak
Swoja droga wg moich szacunkow Polonez (nie przerdzewialy!) reprezentuje podobna odpornosc na zderzenie co Aveo.
Wyniki Aveo zostaly skomentowane przez Chevrolet Deutchland: "w poziomie bezpieczenstaw nie bedziemy sie porownywac z Volvo".
Dlaczego taki wynik? Stare Aveo 3d/5d wypadlo na 3 gwiazdki. Tak czy owak nawet Dacia Logan czy bije go przy zderzeniu czolowym na glowe.

Pozdrawiam
Adamus
  
 
Cytat:
2007-11-20 20:07:08, Marcin1608 pisze:
Fabryka Samochodó Osobowych - zdjęcie lotnicze I taki drobny opis przygotowałem... To samo wraz z opisem licze na poprawki i uwagi



Brak informacji o odlewni (lewy górny róg nad 14) oraz brak zakładu 9 (poprodukcyjno - przedsprzedażowego). Tam gdzie 16 to były biura dyrekcji, drukarnia była przy Kotsisa przy kadrach. Nie zaznaczono Szkoły FSO oraz stołówkobufetu.

Pozdrawiam
Rafał
  
 
Cytat:
2007-11-20 20:07:08, Marcin1608 pisze:
Fabryka Samochodó Osobowych - zdjęcie lotnicze I taki drobny opis przygotowałem... To samo wraz z opisem licze na poprawki i uwagi



Po lewej stronie zdjęcia widać szpital FSO, a nad nim przedszkole gdzie młode mamusie (pracownice) mogły zostawiać swoje pociechy. 9 i 10 to po prostu zadkład tłoczni. Nad torem widać zespół szkół FSO z salą kinową a obok było boisko szkolne, a po jego lawej stronie stołówkę zakładową gdzie odbywały się bale sylwestrowe. Obok 14-stki jest budynek dyrekcji z dziedzińcem w środku.
montaż fiata = zakład 1.
montaż poloneza = zakład 2.
montaż silnika warszawy = zakład 3
odlewnia = zakład 4
narzędziownia = zakład 5
montaż silnika = zakład 6
końcówka poloneza = Hala 9

Na prawo od przedszkola jest ulica Witkiewicza i tam był Dział Kadr FSO a dalej Stacja Informacyjno-Serwisowa (SIS) nalerząca do Działu Reklamy FSO, dalej była główna brama wjazdowa dla dostawców i magazyn wysokiego składowania.
  
 
Cytat:
2006-10-05 20:20:51, vistula pisze:
.Do 300 000 powinien sie dokulac.

No ma dzisiaj 276500 więc jako wyrób FSO z 1995r jest niezły.Wogóle 3 lata zajęło nam nakręcenie 100 000km!Masakra.
A remontu raczej nie bedzie bo szkoda kasy wole kupić silnior i przełożyc.No kiciec Of topa
  
 
Były samochody jakoś znaczone po zakończeniu montażu? Na wiązkach przeważnie można spotkać różne metki z datą godziną i jakimiś danymi, daty są różne. Zakładało się takie coś po "skończonej robocie"?
  
 
Kolega z pracy opowiadał mi jak w zamierzchłych czasach "będąc młodą lek..."tj. tzw "grześkiem" shaltował tramwaj, a dzisiaj przysłał mi skan wzmianki z jakiejś gazetki zakładowej dotyczącej tego wydarzenia.

  
 
W październiku koniec Lanosa
  
 
Cytat:
2008-07-30 19:47:55, GUCZII pisze:
Kolega z pracy opowiadał mi jak w zamierzchłych czasach "będąc młodą lek..."tj. tzw "grześkiem" shaltował tramwaj, a dzisiaj przysłał mi skan wzmianki z jakiejś gazetki zakładowej dotyczącej tego wydarzenia.




A opowiadał Ci, jak w 93 roku wzburzeni faktem ukarania mandatem jednego z robotników przez Straż Miejską, pracownicy FSO przy zakładzie nr 9 wyjebali na dach radiowóz ze strażnikami i "ukaranym" w środku?
Polka była niezła, pół praskiej Policji przygrzmiało do pacyfikacji rączego tłumu

R.
  
 
2 zdjęcie od góry czemu ten fiat jest pomalowany do połowy?
  
 
Cytat:
2008-10-06 15:32:05, draiwer5 pisze:
2 zdjęcie od góry czemu ten fiat jest pomalowany do połowy?



zdefiniuj 2 zdjecie od gory, najlepiej przez linka
  
 
Cytat:
2006-11-03 17:12:49, Koval_stm pisze:
Cieszcie oczy To z mojej kolekcji Następna porcja w poniedziałek [ wiadomość edytowana przez: Koval_stm dnia 2006-11-03 17:14:55 ] [ wiadomość edytowana przez: Koval_stm dnia 2006-11-03 17:39:16 ]

Nie zauważyłem że to już nastepna strona
  
 
nie mam zielonego (nomen omen) pojecia

  
 
Jak to do połowy? Bzdura, to tylko jakiś taki artefakt na zdjęciu. Nadwozie jest totalnie gołe.
Na tym fragmencie w rogu też są jakieś takie zielonawe półcienie.
  
 
Tak myślałem ale nie byłem pewny