Dolot powietrza

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć
Zamiast zdjęcia mojego auta zamieściłem rysunek całego ze3społu filtra powietrza, zaznaczyłem w kułeczku rurkę której nie mam u siebie , brakuje mi tez elementów 5 i 4. Mam pytanie, jak brak tych elementów wpływa na pracę silnika? ja sięnazywaja te części i gdzie można cus takiego dostać

bede wdzięczny za odpowiedzi
  
 
to ja sie podczepie pod temacik: moje pytanko:
czy są jakieś wzory na obliczenie optymalnego dolotu, jakieś zasadu, itp.
  
 
Cytat:
2005-02-02 14:35:18, fryszard pisze:
to ja sie podczepie pod temacik: moje pytanko: czy są jakieś wzory na obliczenie optymalnego dolotu, jakieś zasadu, itp.



Jak sie zapytasz jakiegokolwiek tunera to Ci powie ze np zakladajac stozek mozesz wiecej popsuc niz naprawic, ze dolot to musi byc wyliczony itd...ale jak sie zapytasz to kazdy rozlozy rece. wzoru Ci nikt nie poda. Najczesciej jest to metoda prob i bledow.
Zamykasz auto na noc na hamowni i kombinujesz
Dlatego warto dorwac dolot "firmowy" ktory cos na prawde daje (wykresy z ham) zebrac wymiary i wtedy mozesz miec nadzieje ze nie popsules.
Z tymi wzorami to jak z inteligentna blondynka.
Wszyscy slyszeli, nikt nie widzial
  
 
Cytat:
2005-02-02 14:14:07, TomekD pisze:
Cześć Zamiast zdjęcia mojego auta zamieściłem rysunek całego ze3społu filtra powietrza, zaznaczyłem w kułeczku rurkę której nie mam u siebie , brakuje mi tez elementów 5 i 4. Mam pytanie, jak brak tych elementów wpływa na pracę silnika? ja sięnazywaja te części i gdzie można cus takiego dostać bede wdzięczny za odpowiedzi



Nie masz tych elementow, bo pewnie masz gaz zalozony. 4 i 5 sa zdjete, po to aby nie gasl przy wiekszych predkosciach. Rurki nie masz, bo masz odlaczony doplyw cieplego powietrza - na gazie sie tak robi.
  
 
Cytat:
2005-02-02 14:35:18, fryszard pisze:
to ja sie podczepie pod temacik: moje pytanko: czy są jakieś wzory na obliczenie optymalnego dolotu, jakieś zasadu, itp.


Moim zdaniem samemu tego nie obliczysz a jeżeli chcesz założyć stożek, to albo zainwestuj w dedykowaną dla silnika power rurę, albo staraj się zostać przy seryjnej długości i średnicy dolotu. Znam przypadki gdzie ludzie wkładali stożki nawet do seryjnej obudowy filtra(jeżeli się mieści) dzięki temu, zachowujesz seryjne parametry dolotu, poprawiasz jedynie przepustowość filtra. Zaznaczam że nie jestem specem tuningu, a moja wiedza jest stricte teoretyczna niemniej mam nadzieję że pomocna.