Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2014-01-28 23:47:56
Być może. Nie spieramy tylko dyskutujemy. A, że jestem uprzedzony po tym co o nas napisałeś na innych forach - no jestem. Jednak wracając do Twojej metody sterowania wolnymi, funkcji krokowca i metody wzbogacania mieszanki przy zimnym silniku - nie zgodzę się, nie ma co ludzi wprowadzać w błąd.
Nie chodzi o chwalenie się tylko zderzenie przemyśleń z praktyką. Dużo to zmienia nastawienie - serio.
Nie - pomyliła Ci się niestety cała zasada działania tego układu. On nie działa tak jak napisałeś czyli na zasadzie zamykania dodatkowego kanału, tylko po prostu uruchamia układ odmierzający sobie bogatszą mieszankę. Czyli nadal nie ma to nic do kanału obejściowego stosowanego przy wtrysku elektronicznym. Ciekawostką jest rozwiązanie ze starych układów wtryskowych, gdzie do realizacji tzw. ssania był dołączony dodatkowy wtryskiwacz, lejący tylko przy zimnym silniku - teraz oczywiście już się tego nie stosuje, to było m.in. w czasach ANALOGOWYCH (ciekawostka, komputer nie cyfrowy) układów zasilania. [ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2014-01-29 00:11:07 ] |
RUFF 126p i.e Poznań | 2014-01-29 00:06:17 pony te wynalazki to już chyba każdy widział. Wolałbym coś krajowego. Ten ostatni też chyba nie jest z PL i tak jak pisałem na FB jest to SPI jak u mnie. Kto znajdzie 1 różnice czym się te wszystkie rozwiązania różnią od mojego? Dodam że celowo poszedłem akurat w tą str choć nie było łatwo.
Dodatkowo jak wyglądają osiągi tych włoskich wydumek po za ładnymi fotami jest to poparte jakimś wykresem70/80/90KM?
jago, dzięki za uwagę na temat podstawowych funkcji Deta ale uwierz mi gdybym nie znał działania systemu to nigdzie by to nie wyjechało. Co do tego ssania z tymi gaźnikami jakimi się spotkałem począwszy od 126p, Pierburgi, Solexy, po Dellorto z motocykli. Zazwyczaj dźwignia ssania powoduje uchylenie przepustnicy lub by passu, dodatkowo wzbogacenie mieszanki kanałem rozruchowym oraz często przysłoną gardzieli. I dokładnie tak samo jest w wtrysku podlanie spowoduję tylko zalanie silnika bez dodatkowego powietrza. Co ciekawe Ecu bez Deta radziło sobie bardzo dobrze z rozruchem zimnego silnika. Zadany Algorytm niewiele zmienia Czy AlphaN czy Speed Density. Zimny silnik lubi dostać przegazówkę przy odpalaniu. Oczywiście pewnie prędzej czy później z tym dojdę do ładu mimo wszystko krokowiec się przydaje. |
jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2014-01-29 00:22:19
Też mi się tak wydaje (za dużo rozwiązań nietypowych na nasz kraj) , ale fakt, że stoi tam fiat 125 chyba
Spoko, pony trochę zakręcił temat to wolałem wyjaśnić. Ja miałem dokładnie tak samo - po przejściu na itb seryjny komp odpalał silnik pięknie, nad detem trzeba było trochę posiedzieć. Ty3ek przy dobrze wystrojonym gaźniku wyszło by tyle samo w tym przypadku, regulacji nie brakuje jak się dokładnie wie co za co odpowiada w gaźniku. Strojenie gaźnika u mnie to jeden spokojny dzień, razem z rozkręcaniem czyszczeniem etc. No chyba że się trafi jakieś ufo - jakiś czas temu trafił mi się golf 2 z przeróbką na gaźnik ze 125p zamiast sławnego 2ee - ile ja się namęczyłem - powodem problemów okazał się świrujący zapłon. Nie wiem czy zdajecie sobie sprawę, ale ustawienie zapłonu wpływa dość znacząco na prace gaźnika (przynajmniej niektórych). No ale nie o tym temat. [ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2014-01-29 00:23:10 ] |
Try3ek F&F Sympatyk bmw e30, mondeo ST220 Luboń | 2014-01-29 01:18:33 też jestem ciekaw co te super wymyślne silniku potrafią, w sumie po za zdjęciami silników to nie ma żadnego wykresu z hamowni, kurczy tyle kasy niby ładują a na głupia hamowanie nie pojadą, może oni nawet tego nie odpalają |
jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2014-01-29 01:28:08 Może jeżdżą lub siedzą w garażu zamiast pisać na forach, jak my? |
KrauzeR (S) Furious Moderator 126p Kraków | 2014-01-29 10:37:05 Napiszcie jakie kompedium wiedzy o wtryskach bo fajny temat, który pewnie niedługo faktycznie wyprze gaźniki z domowych grzebań garażowych albo przynajmniej mocniej się zagnieździ.
Części dostępne... i to strojenie przez komputer to jak programowanie, wiedza która w obecnych czasach jest jakoś bardziej przyswajalna niż czarna magia o gaźnikach wiadomo bazuje to na dokładnie tym samym składzie mieszanki w zależności od obrotów i obciążenia i tu własnie widzę największa zaletę wtrysków bo można dość dokładnie ustawić AFR na praktycznie cały zakres obrotów co zwiększa elastyczność silnika a na gaźniku ustawiamy pod najpotrzebniejszy zakres obrotów. Wiadomo, że wszystko jest w książkach i można się nauczyć (to podajcie tytuły dobrych publikacji) ale forum też jest taką jakby "książką serwisową" i można tu się czegoś dowiedzieć bazując na doświadczeniu tych co już coś wiedzą w danym temacie |
jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2014-01-29 11:27:47 No tyle że już coś takiego jest, dużo lepiej nie da się tego opisać, temat jest bardzo obszerny.
megamanual Niestety bez angielskiego ani rusz. |
m0n5t3r Fiat 126p elx Lanckorona | 2014-01-29 12:31:51 Dodam jeszcze jako uzupełnienie do megamanuala extraefi ( pomaga w większości przypadków ):
EtraEFI Niestety także po angielsku |
KrauzeR (S) Furious Moderator 126p Kraków | 2014-01-29 13:57:29 No i super fajnie ze te linki się znalazły w tym temacie |
m0n5t3r Fiat 126p elx Lanckorona | 2014-01-30 07:38:40 Czasami mam wrażenie że włosi klepią te modyfikacje dla zabawy
Z resztą trzeba się też zastanowić nad opłacalnością takiej zabawy. Przykład: Wypasiona głowica do 126p Nie uważam za specjalnie normalne w polskich warunkach kupowanie głowicy za 2200 Euro ilekolwiek by nie dodawała mocy. Jednak modyfikacje części fabrycznych dają sporo więcej frajdy i jest znaaaacznie tańsza [ wiadomość edytowana przez: m0n5t3r dnia 2014-01-30 07:39:23 ] [ wiadomość edytowana przez: m0n5t3r dnia 2014-01-30 08:05:21 ] |
Try3ek F&F Sympatyk bmw e30, mondeo ST220 Luboń | 2014-01-30 10:26:41 kurcze a zamiast budować nowego malucha mogłem sobie kupić głowicę ach co za niefart.
Może coś w tym jest że jest im łatwiej kupić takie klamoty, gdy np u nas szło zmienić głowicę gaźniki tłoki itp za 2tys to pewnie też byśmy robili, a tak wyciągamy co się da z seryjnych części a że polak uparty to zamiast kupić gotowca to szlifuje kanały przy wieczornym filmie przez 3 dni. |
Porthos Fiat 126p Spec n ;-) Głosków | 2014-01-30 11:09:52
Pieniądze pieniędzmi, a regulaminy swoją drogą. |