Pasek Rozrządu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam
Mam pytanko
jak to jest z paskiem rozrządu w Fordach posiadam mk7 zetec 1.6 16v słyszalem cos takiego ze jak pasek rozrządu nie byl nigdy wymieniany to nie ma rolki napinajacej a jak sie go juz wymienilo to trzeba dorzycic owa rolke ( troche to dla mnie niezrozumiale - ale powiedzmy ze sie nie znam ) a i jeszcze pytanie za 100pkt ile kosztuje przecietnie taki pasek no +/- ewentualna rolka lub rolki no i gdzie najtaniej mozna to kupic ( bo jak sie orientowalem tak na po woli w sklepach to ten pasek musi chyba byc pozlacany - chyba ze akurat trafilem na takie sklepy )
POZDRAWIAM
  
 
... pasek rozrządu najlepiej kupić orginalny ..... napinacz jest od nowości ...... na ABSCAR możesz sobie zamówić ....... najlepiej cały zestaw naprawczy ...... z którego roku masz Essiego .... niop i jaki przebieg .....
  
 
escorcik '96 przebieg 109kkm no i z tego co widze to calosc 470zl przecierz chyba se ten pasek schowam za szybke w domowej komodzie i bede sie wieczorami w niego wpatrywal - to jest normalna cena na pasek rozrządu - wymienialem w passacie i dalem za wszystko 130 zl a nie 470 - dalej nie rozumiem tej ceny
  
 
aaaaaaaaaa
i jeszcze jedno co w tym komplecie "naprawczym" sie znajduje
sam pasek kosztuje 160
to za ową rolke lub nawet niech bedą 2 i kartonowe opakowanie daje 310 złociszczy ( bo calosc kosztuje 475) chyba ze tam jest dorzucony jeszcze bilet na wycieczke dodokola świata ;P
  
 
Cytat:
2005-01-31 08:45:32, diggger pisze:
escorcik '96 przebieg 109kkm no i z tego co widze to calosc 470zl przecierz chyba se ten pasek schowam za szybke w domowej komodzie i bede sie wieczorami w niego wpatrywal - to jest normalna cena na pasek rozrządu - wymienialem w passacie i dalem za wszystko 130 zl a nie 470 - dalej nie rozumiem tej ceny



No to nie wymieniaj. Forumowicze będą mieli przypadek do opisywania.

Sam pasek może coś kosztować koło tego, ale w ABSCar jest "zestaw naprawczy", więc do tego dochodzą napinacze. Poza tym i tak jest 30% taniej niż w ASO.

Druga sprawa:
już i tak sporo przekroczyłeś termin wymiany, bo (jeśli to pierwsza wymiana) paski założone do modeli przed 1998 r. powinny być wymienione pierwszy raz przy 90kkm. Dopiero autka po 1998 r. mają poprawione paski (120kkm)
  
 
a jak bym tak wymienil sam pasek ( bez rolek ) to czego moge sie spodziewac - i czy wogóle sie da i czy jest sens
  
 
Cytat:
2005-01-31 09:24:35, diggger pisze:
a jak bym tak wymienil sam pasek ( bez rolek ) to czego moge sie spodziewac - i czy wogóle sie da i czy jest sens



Sens taki jakby wymienić olej bez filtra, jedną oponę itp.

Pasek będzie nowy, a pęknie rolka (która też m określoną wytrzymałość) i wyjdzie na to samo jakbyś nic nie wymienił.
  
 
ech no coosz cza odmowic sobie paru przyjemnosci i chyba wywalic te 500PLN ale i tak chyba nigdy nie zrozumiem tej ceny
thx za info
  
 
... niop ..... możesz najwyżej sam pasek orginał kupić ...... a rolki juz mechanik Ci jakieś dobierze .... wtedy może to Cie taniej wynieść ..... co do przebiegu to jeżli to pierwsza wymiana to jestes naprawde dobry ...... ja wymieniłem po 120800 km ...... czyli tylko 800 wiecej zrobiłem .......
  
 
Witam!!
Ja wymienialem niedawno u siebie w 1.6 16v
wymienilem calosc - dwie rolki i pasek.. nie byly to czesci oryginalne, ale gosc w sklepie zapewnial ze to dobre czesci, a kupuje u niego od dawna i jeszcze sie nie nacialem...
calosc kosztowala niecale 300 zl...
wymiana ok 150 zl
pozdrawiam
  
 
wam to dobrze tylko 450pln płacić, ja po 270 tyś km musze wymienić cały komlet + dwa koła zębate na rozrzadzie bo nie tylko guma się ściera a to moja 3 wymianka, producent zaleca wymiane co 90 tyś a Wy piszecie 120 tysi to jak to jest w końcu????
  
 
a tak jeszcze na marginesie - podejzewam ze sie nie da ale moze ktos ma jakis tajny sposób na ocenienie czy pasek zostal moze juz wymieniony - tak jak pisalem wczesniej autko ma czasniete 109kkm brane jest od niemca - istnieje wiec mozliwosc iz niemiec wymienil juz owy pasek - tylko jak to sprawdzic auto mialo TUV robiony w maju zeszlego roku ??? - jakies sugestje co do tej kwestji ktos moze ma ?? bo w sumie po co wymieniac pasek na którym bylo czasniete powiedzmy niecale 20kkm ( bo niemiec mógł wymienic pasek jak autko czasnelo 90kkm )
  
 
No tak sobie czytam i zaczynam drżeć.
Ja jak kupiłem swojego essiego miał 96tyś przebiegu. Nie wiedziałem czy był wymieniany pasek więc postanowiłem go wymienić, ale nikt nie powiedział, że trzeba wymienić również napinacze, nawet mechanik. No i co teraz będzie?? Czy komuś już się przytrafiła taka opcja, że rolki nie wytrzymały?? Proszę!!! Pocieszcie mnie!!!
  
 
Cytat:
2005-01-31 19:28:28, diggger pisze:
a tak jeszcze na marginesie - podejzewam ze sie nie da ale moze ktos ma jakis tajny sposób na ocenienie czy pasek zostal moze juz wymieniony



Możesz odkręcić pokrywę rozrządu i zobaczyć czy na pasku nie starły się napisy.
Jest to jedyny i :wiście nie dający jakiejś dużej pewności sposób.



GNN7770, a te 270kkm to na Zetec'u? Jaka jest olejowa historia?

[ wiadomość edytowana przez: Skolmi dnia 2005-01-31 20:08:34 ]
  
 
Dkorek.....ja cię pocieszę .....mi nie pękły rolki ani napinacze a pasek wymieniałem jak kupiłem Essiego (miał 47 000 km) - zmieniłem bo tak się robi jeżeli nie jesteś czegoś pewien, a rozrząd jest wart uwagi
Mi też mechanicy nie wymieniali rolek i napinacza ponieważ były jeszcze nie wyjechane a mówi się , że rolki wytrzymują dwie wymiany paska więc za pierwszym razem większość wymienia tylko paski .
A żeby komuś rolka się rozleciała to nigdy nie słyszałem
  
 
Dzięki Andrew!!! Kamień spadł mi z serca. Ale jak znam siebie to teraz i tak trochę wcześniej niż powinienem zmienie ten pasek, tak dla pewności.