Czy Zetec jest silnikiem kolizyjnym??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Bo już sam nie wiem. Kiedyś była mowa, że nie jest, a tu się dowiaduję, że jest??
  
 
pamietam ze gdzies czytałem ze nie jest, ale 100% pewnosci nie mam, najlepiej było by sie chyba przejechac do ASO i tam zapytac raczej powinni wiedziec takie rzeczy
pozdrawiam
  
 
a według mnie jest kolizyjny
  
 
Kielek - pomerdalo Ci sie Zetec niestety jest kolizyjny. 1.6 CVH - jest bezkolizyjny - podciecia w tlokach na zawory - co nie dotyczy 1.4.
  
 
Aha, czyli tylko 1.6 CVH jest bezkolizyjny, a 1.4 CVH juz nie, żeby było jasne??
  
 
Mogę się wypowiedzieć co do Zetec-a 1,6 EFI na 100% bezkolizyjny, sam mam takiego a powiedział mi to spec od Fordów
  
 
Cytat:
2004-12-15 20:01:08, jerico pisze:
Mogę się wypowiedzieć co do Zetec-a 1,6 EFI na 100% bezkolizyjny, sam mam takiego a powiedział mi to spec od Fordów



Wiesz co, zgodzilbym sie, gdybym nie mial przed nosem danych tego silnika. Tam jest tak duze cisnienie sprezania, ze sila rzeczy ten silnik musi byc kolizyjny.

1.4 nie ma podciec na zawory w tlokach - kolizyjny.
  
 
Nie będę się spierał, tak mi powiedział, jutro się do niego przejde i zapytam na jakiej podstawie to stwierdził.
  
 
Jakbys mogl, to sie przejdz, jestem ciekaw na jakiej podstawie tak uwaza, moze wyjdzie, ze ma racje. Ja jeszcze poszukam dokladnych info.
  
 
Sorry, że tak późno ale zrobił sobie 3 dniowe wolne. Nic specjalnego mi nie powiedził, poprostu kilkakrotnie miał Zetec-a rozebranego na części pierwsze. W sumie to jakiś wczorańszy był więc może jaszcze kiedyś spróbuje.
  
 
tylko się proszę nie śmiać
co to znaczy, że silnik jest kolizyjny i nie kolizyjny
ja mam 1.6 EFI 94`
  
 
Cytat:
2004-12-19 13:31:40, qyawiak pisze:
tylko się proszę nie śmiać co to znaczy, że silnik jest kolizyjny i nie kolizyjny ja mam 1.6 EFI 94`


Nikt sie nie bedzie smiał.
kolizyjność znaczy to :
że jak urwie ci sie pasek rozrzadu ktory kieruje tym kiedy zawory sie otwieraja a kiedy zamykaja (samo uchylanie zaworów wykonuje wałek rozrzadu krzywkami poprzez jeszcze popychacze ) to niektore zawory zostana w pozcji otwarcia i przywali w nie powracajacy tłok cylindra.

Jesli tłok przywali w zawory to moze nawet urwac je albo powaznie uszkodzic cała glowiece wtedy silnik taki jest jak najbardziej kolizyjny.

Natomiast jesli na tłoku sa wciecia pod zawory i pomimo urawnia paska tłok nie przywali bo otwarte zawory zmieszcza sie we wciecia w tłoku to wtedy silnik jest bezkolizyjny.
Zetek jest raczej kolizyjny
natomiast 1.6 EFI 8V jest bezkolizyjny

z tego powodu regularna wymiana paska rozrzadu jest tak istotna.

nie wiem czy to jasno opisałem ale ktos kto ma dobra wyobraznie i mniejwiecej wie na jakiej zasadzie dziala silnik to zajarzy.


Pozdrawiam
  
 
z czego pamiętam zeteck ma całkowicie płaskie tłoki co widać dobrze na tej fotce wieć jest kolizyjny https://www.burtonpower.com/prodpics/small/Piston%20Zetec%20AE.jpg dla porównania tłok z wycięciem na zaowry https://www.burtonpower.com/prodpics/small/21093%20Piston.jpg
  
 
Rozumiem ze silnik 1.8 ZETEC ( 105 KM ) rowniez jest kolizyjny. Dzisiaij wlasnie kupilem Escorta z takim silnikiem i ma 112 000 przebiegu, czy juz czas na wymiane rozrzadu ?
  
 
.. niop ... jeżeli poprzedni włąściciel nie wymienił przy 90 kkm to taak ....
  
 
jak najbardziej - teraz wymienisz bedziesz "spal spokojnie"
  
 
rozumiem, no nic... troche mi sie tu kosztow robi... mam jeszcze kilka pytan odnosnie tego silnika ale to zaczne nowy watek
  
 
Ja w sobote wymienilem wreszcie pasek rozrzadu, rolki i napinacz, kosztowalo mnie to 450zl. Mechanik stwierdzil ze to byla ostatnia chwila na wymiane, bo pasek w dlugo by nie wytrzymal. Tak wiec mialem farta.
Dzisiaj dokupilem jeszcze zarowki Philipsa Blue Vision, swiatla wygladaja i swieca fajnie, ale splukalem sie niestety z kaski.