ABS Pilne/PROSZE O POMOC

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Pilne/ PROSZE O POMOC!
jesli kto kolwiek wie coś na temat układu hamulcowego z ABS-m to proszę o pomoc.
mój problem jak na razie nie tkwi w systemie abs lecz normalnego hamowania, oddałem auto do naprawy i regeneracji układu hamulcowego ponieważ dyl kompletnie nie hamował nie mówiąc o ręcznym, ponowie z owego zakładu wymienili rurki ponieważ były prawdopodobnie zapchane, małe tego prawdopodobnie gdyby tak jeszcze pojeździł bym to kto wie czy te rurki by nie rozwaliły sie na wskutek hamowania, ale do po wymiany przewodów, płynu hamulcowego i naprawie szczęk hamulcowych, nie wszystko dźała . po prostu hamulców NIEMA! pompa hamulcowa działa, tzn, stara się nabić cieśnienie lecz to jej się nie udaje, I TU TKWI MÓJ NAJWIEKDSZ PROBLEM (ten obiaw można opisać tak jakby pomp pompa szybciej pracowała z większą częstotliwości, hmm tak jakby bez wysiłku),jakie mogą być tego najbardziej prawdopodobne przyczyny,
moje przemyślenia, i pytania..
1- to to ze jest zawór który działa na zasadze wentylka w jedna stronę wpuszcza a w druga blokuje, i to znajdowało by się za pompą elektryczna, czyli tak jakby taki zaworek który utrzymuje cisnieni w układzie.
2- zapowietrzony układ pompy, mechanicy któż wymieniali płyn hamulcowy zrobili tak spuścili płynu następnie wlali nowy odkręcając tylko zaworki przy samych kołach 4-eh,czy to wystarczy aby układ był sprawny czy należy odpowietrzać pompę elektryczną
3- pompka jest uszkodzona i zawisdza się [lecz dzial tylko w szybszym tempie].
4- ze pompka niskiego cisnieneia jest uszkodzona< o ile takowa jest????>
jak cos jeszcze wymysle to napiszę lae narazie tylko to mi przychodzi do głowy mechanicy niezabardzo wiedza co to jest za przyczyna wienc prosze was o POMOC!!


  
 
Słyszałem o przypadkach zapowietrzenia pompy ABS'u, możliwe że to to.
  
 
Ok. ale jak to jest z tą pompą o napedzie elektrycznym rys 2 ona tworzy jakieś tam ciśnienia ponieważ ona posiada wyłącznik ciśnieniowy w przypadku jak hamulce dzałąy nawet przed pojechaniem do warsztatu pompa rys 2 po ok. 9 sekundach od zapłonu przekręcenie kluczyka sama się rozłana i tak było ok. i podczas jazdy jak wiadomo czasami się włączał i pochwali jak się tam cos skompresowalo (wytworzyło odpowiednie cienieni) w układzie, a i co jeszcze można zaobserwować podczas przekręcenia kluczyka uruchamia się owa pompa rys2 i ze zbiorniczka tam gdzie dolewa się płyn ham.. ubywa go (pobiera odpowiednią ilość wienc dlatego twierdze ze ta pompa o napedzie elektrycznym rys1 pobiera płyn i tworzy cisnienie (odpowiednie) takie aby po wcisnienciu pedal czyli pompy nożnej była wmiare szybka reakcja pedala na szczeki hamulcowe (tak sądze> to wszystko jest opisane jak hamulce były działały

A teraz niedzałaja
Pompa (rys 2) działa bez przerwy! Czyli nie tworzy cisnienia które by zadzałało na wyłącznik cisnieniowy
Pedał hamulca jest miększy niż zawsze (gdy hamulce działąy), pedał nie zostaje w podłodze ani nie opada sam jedynie jedynie to tyko ze jest miększy, powraca na swoje miejsce

Czy pompa o napędzie elektrycznym może być jakiś sposób zapowietrzona, ( na rysunkach technicznyc pompa posada akumulator cinienia u mnie to jest widoczne na rys 2 czarna kula i tam znajduje się prawie ze dopołowy powietrze może to powietrze trzeba jakoś wyregulować czy coś?
Znalazłem rysunki podobnej instalacji ABS tak sądzę >>> http://www.zss.pl/~moto/fotografie/prace_dyplom/Teves/praca_3_5_teves.htm


czy tm może być kulka na sprertzynie która utrzymuje cisnienie jsli by to było umnie zzepsute to by mogla pompa nienabijac cinienie.... niewiem czy dobze myśle



1- elektrozawór wylotowy
2- elektrozawór dolotowy
3- zbiornik płynu hamulcowego
4- komora ciśnieniowa
5- elektrozawór główny
6- tłoczek
7- akumulator ciśnienia
8- wyłącznik ciśnieniowy
9- pompa elektryczna

[ wiadomość edytowana przez: adasco dnia 2005-04-12 22:42:01 ]

[ wiadomość edytowana przez: adasco dnia 2005-04-12 22:42:36 ]
[ powód edycji: zmiana tyt. watku. ]
 
 
Ja ostatnio się dowiedziałem ( ale nie umiem powiedzieć czy to prawda), że układy chamulcowe z ABS napełniamy pompką ciśnieniową a nie przez samo wlanie płynu do zbiorniczka.

A ta kulka na rysunku to poprostu jest zawór zwrotny, który powinien utrzymywać ciśnienie a dodatkowo po lewej stronie pompy jest jeszcze zawór nadciśnienia (inaczej regulator ciśnienia), który otwiera się przy zbyt wysokim ciśnieniu wypuszczając nadmiar.
  
 
A to jest bardzo mozliwe. Mi w MI w zeszłym tygodniu padł ten układ hamulcowy z tym ABS-em. W serwisie powiedzieli co wiedzieli czyli że blok ABS z pompą hamulcową do wymiany, pedał wpadał do podłogi, hamulców brak. Powiedzieli mi też że bardzo ciężko jest to odpowietrzyć i praktycznie jest to nie do zrobienia normalnie, czyli wnioskujac prawdopodobnie jest potrzebne jakieś urządzenie do tego. Niewiele zastanawiając sie wywaliłem wszystko i zastąpiłem zwykłym układem z serwem na podciśnienie. Przynajmniej mam pewność że zawsze mi zadziała, a pedał mam "na centymetr". Przedtem raz był twardszy, raz był miękki, raz płynu nie było w zbiorniczku, raz mi sie przelał zakręconym korkiem , bo go pompa przepompowała skądśtam. Powiedziałem że dziękuje za takie atrakcje zwłaszcza że nie znałem chwili kiedy mogło by się to zwalić . Cud że padł mi hebel na parkingu a nie podczas jazdy...

A tak w temacie tego ABS-u jeżeli chcesz coś do siebie to pisz, wywaliłem wszystko i może komuś sie coś z tego jeszcze przyda, jakby co to służe częściami z demontażu.

W kwestii odpowietrzania, ja odpowietrzam układ przez znajdujace sie odpowietrzniki (pompa ABS i zaciski) przy pomocy odsysarki do olejów silnikowych, odsysanie na odpowietrznik, odpowietrznik odkręcamy, kontrolujemy i dolewamy płyn w zbiorniczku. Hamulce bajka, przy okazji pozbywamy się syfu i starego płynu. Niestety przy MI16 takie odpowietrzanie nie przyniosło skutku, nie wiem czy dla tego że powinno być to inaczej odpowietrzane i czymś innym czy po prostu dla tego że było zepsute. Nie wnikałem -wywaliłem wszystko.