405 - elektryka zwariowala

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wracajc dzis z Gdyni chcialem strabic kilku ludzi bez wyobrazni - klakson nie zadzialal walnalem go kilkanascie razy i w koncu zatrabil tylko prawy horn. Pojechalem jeszcze jakies 4km i okazalo sie ze cos nie tak z prawym kierunkiem przod ... myslalem ze to problem z zarowa, ale okazala sie ok - co dziwniejsze ... samochod zamiast mrugac prawym kierunkiem na wlaczonych swiatlach pozycyjnych mrugal prawa pozycja ??? ... dalej ... klakson znow nie dziala ... za to po wcisnieciu klaksonu pali sie prawy kierunek .... poza tym ze to smiesznie brzmi troche mnie to wq - mial ktos z Was cos takiego ? (samochod nie mial zadnych problemow z elektryka wczesniej).

pozdrawiam
Pawel
  
 
cos mi to wyglada na wylacznik zespolony - czymi manetki na kierownicy.
  
 
dzieki Adasco - tak tez mi wyglad po konsultacji z mechanikiem - juz zamowilem z allegro - 20zl za swiatla i 20zl za wycieraczki
Jednoczesnie chcialbym sprostowac ze miga lewa pozycja, a nie prawa
  
 
To byl wylacznik !
  
 
a mowilem
  
 
a mowiles Adasco

to powiedz mi jeszcze jak mozesz bo to od tego czasu sie dziac zaczelo, ze na ostrzejszych zakretach prawo lub lewo zapala mi sie kontrolka STOP, olej i temperatura cieczy ... chociaz wszystko pracuje jak nalezy ... zapalajas sie raz na dluzej (5sek) raz tylko blysna - taki kwiatek, pojawil sie podczas klopotow z przelacznikiem zespolonym .. hmmm dziwne.

Pawel
  
 
1) sprawdz olej - skoro zapala sie na zakretach - mozesz miec go malo.

2) ciecz - takoz samo. (tak czy siak pkt 1 i 2 nie zawadza)

3) teraz odszukaj i sprawdz czujniki - czy kabelki dobrze kontaktuja. Jak nie wiesz ktore to, to sprawdzaj wszelkie druty i wtyczki jakie widzisz. Tez nie zawadzi czyszczonko stykow.

4) jesli TO nie pomoglo, to wywal zegary i podociskaj im kostki, popatrz tez, czy czasem nic nie zwarlo sciezek z tylu (malo prawdopodobne)

5) jesli wszystko zawodzi - to moglo cos sie zadziac z czujnikami. Watpliwe, aby padly oba naraz, ale... moznaby je sprawdzic. Ale skoro miga na skretach - to raczej problem w poziome. A jestes pewien, ze ta cieczowa to temperatura a nie tez poziom? Ja ma dwie kontrolki cieczy - wiec moe to ta i zwyczajnie trzeba dolac? Jedno jest pewne - zacznij od uzupelnienia plynow, a potem doipiero kombinuj. Napisz jak poszlo - i jak nie poszlo, to pomyslimy. I jaki masz silnik?
  
 
mam 1.9 benzyna z gaznikiem Webera. Kontrolki zapalaja sie 3 naraz i tak samo gasna, nie bylo przypadku zapalania pojedynczo. Plyny sa uzupelnione, tak samo olej. Kontrolka cieczy jest od jej temperatury (czerwona z prawej strony skali temperatury). Ide dociskac i czyscic.

Pawel
  
 
skoro swieca sie raze, to cos mi szumi o zwarciu gdzies... moze usuniecie syfku ze zlaczek pomoze. pozniej zerkne na schemat, moze cos wymodze.
aha, poruszaj tez wszystkie przekazniki i bezpieczniki...
  
 
U mnie winne za taka sama sytuacje ponosily luzne kable na czujniku, tym pod kolektorem wydechowym - najlepiej widac go z kanalu . Tak samo zapalaly mi sie kontrolki, nawet bylem z tym u mechanika, a palant powiedzial, ze to pewnie olej jak sie nagrzeje, robi sie rzadki i cisnienie oleju spada tak, ze sie kontrolki pala . A wystarczylo scisnac koncowki na wtyczce. Dobrze, ze wyjechalem z tego warsztatu, bez roboty - bo pewnie by mi pol silnika wymienili a zaplacilbym tyle, ze kupilbym dwa takie same .

Ps. Widze ze adasco jest wszedzie
  
 
Cytat:
Ps. Widze ze adasco jest wszedzie



to jedna z wielu moich cech charakterystycznych.
A moze ja fizycznie nie istnieje? Jestem programem...
  
 
Cytat:
to jedna z wielu moich cech charakterystycznych.
A moze ja fizycznie nie istnieje? Jestem programem...



Moze wirusem ??
  
 
Nie wiem jak jest w 405 ale u mnie w 305 zapalają się te 3 kontrolki jeżeli jest coś z olejem a nie z płynem chłodzącym. STOP i TEMP są podłączone poprzez diody do kontrolki oleju i gdy jest coś nie tak z ciśnieniem oleju zapalają się wszytkie.
  
 
ale co temp ma do oleju?
  
 
Niby nic poza tym że temp jest podłączona do kontrolki oleju (ale działa też samodzielnie) i STOP też jest podłączona do kontrolki oleju.
Więc jeśli będą "problemy" z temperaturą zaświeci się tylko TEMP, a jeśli z olejem to zaświecą się wszystkie trzy.

appc napisał że zaświecają mu się wszystkie trzy więc ma coś nie tak z "olejem"
  
 
Witam wszystkich.
Pozwolę sobie pociagnąc temat kontrolek. Pug 406 Mi16 z 89 roku, stara deska. Mam na stałe zapaloną STOP i BRAKE razem z (!). STOP zapalił sie na stałe jak mi zaczynał padać hamulec zasadniczy z ABS. W końcu padło wszystko, pedał do ziemi zero hamowania, zapaliłu sie BRAKE i (!), wywaliłem cały układ hamulcowy i zastąpiłem to najprostszym jaki był- pompa, serwo podciśnieniowe i na tym koniec. ABS wyfrunął całkowicie, ale kontrolki się palą. Z tym że BRAKE I (!) czasem gasną i ostatnio migały na wybojach i gasły przy przyspieszaniu. STOP pali się cały czas. Za co odpowiadaja wymienione kontrolki ( do czego moga byc podpięte bo raczej są wielofunkcyjne) i ewentualnie gdzie szukać przyczyn świecenia. Brake i (!) zapalaja się też przy zaciągniętym ręcznym i niskim poziomie płynu hamulcowego i to jest OK, ale ręczny i płyn są , zaciagniecie ręcznego załącza i gasi kontrolki płynu jest na full poza tym odpinałem kostkę ze zbiorniczka płynu ham. i niestety nie miało to wpływu na świecenie BRAKE i (!). Podejrzewam że może gdzieś zwiera kabel od czujnika zużycia klocków będę to sprawdzał, ale czy moze być coś jeszcze ? I co dokładnie może powodować świecenie samej kontrolki STOP ?
CZy demontaż całego układu abs (została tylko wiązka ele. do ABS) moze powodować zaświecenie tych kontrolek ? Jezeli tak to co odpiąć żeby odłaczyć świecenie tych kontrolek spowodowanych brakiem ABS-u ? No bo nie chce wywalać żarówek z deski ani wypinać kostek bo to dla mnie lipa.