DZIAŁ ---- ASTRA - Strona 30

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
szczególnie jak jedziesz trochę szybciej, spryskiwacze to zresztą dyżurna niedoróbka w astrze nie możesz sobie tylko spryskać szyby, odrazu jedzie Ci z wycieraczkami, a to że na szybie płynu jeszcze nie uświadczysz i paiasek trze o szkło to inna sprawa :].

ps. Przypomiam się ze swoim pytaniem: czy moja astra ma otwory montażowe do osłony silnika???
  
 
z tego co wiem to ople robione poza Gliwicami mają full opcję jeśli chodzi o możliwość montażu dodatkowego wyposażenia.

Z tymi gliwickimi to już bywa różnie nie wiem jak wygląda sprawa takich elementów jak osłona ale np. elektrykę robią pod konkretną wersję.

u mnie np: mam kombika robionego na rynek włoski a jednak dali tam instalacje do trybu skandynawskiego (automatyczne światła mijania)
a o ile wiem kombiki robią tylko niemcy (nie pamiętam gdzie konkretnie)
  
 
jeżeli chodzi o elektrykę to też mam full opcje astra HB produkcja Belgijska
  
 
witam mam taki problem cieknie mi plyn chłodzacy z pompy wody i mechaik powiedział mi ze od razu trzeba robic rozrzad jakie to koszta??? astra 1.7d
  
 
Cytat:
2007-11-04 12:34:29, KALI1 pisze:
witam mam taki problem cieknie mi plyn chłodzacy z pompy wody i mechaik powiedział mi ze od razu trzeba robic rozrzad jakie to koszta??? astra 1.7d



Owszem bo aby się dostać do pompy trzeba rozebrać rozrząd,
wymień też wszystkie napinacze rolki.

Części około 250 - 300zł + robocizna ok 250
  
 
Apropos rozrządu, u mnie koszt częsci to około 250zł pasek z pompą wodną 1,6 benzyna, ale widze że to dieselek wiec pewnie troche wiecej ... hmm
  
 
koszt rozrządu w zależności od silnika 150-380, pompa ok 130-160 jak masz możliwość i zdolności manualne to przełożysz sam a u mechanika?? zależy u mnie mechanik za zmianę samego rozrządu skasował 50 zeta ale za części zapłaciłem 380 pompy nie zmieniłem- teraz żałuję bo znowu będę musiał wypłacić te 50 za grzebanie w rozrządzie
  
 
no to koszta nie małe!!! mysle ze w granicach 500-600 zł sie zamkne
  
 
no trudno mi powiedzieć, ale myślę że coś z tego urwiesz (mój rozrząd jest najdroższy ze wszystkich do astry -1,8/2,0 16v), nie będzie tak źle, po prostu nie masz wyjścia - jazda do mechanika niech ci powie konkretnie za ile to zrobi, popytaj u innych, sprawdź ceny w sklepach .
może się jakiś mechanik odezwie to jeszcze na forum napisze konkretnie

P.s.
może się jeszcze okazać że rozrząd masz dobry (limit kilometrów 60tyś) i będzie kwestia tylko wymiany pompy ale i tak za jego rozebranie zapłacisz jak za montaż nowego
pytanie tylko czy masz pewność kiedy był wymieniany - rzetelni mechanicy po wymianie zapisują w okolicach osłony przebieg auta w momencie wymiany, ewentualnie jakiś papier od poprzedniego właściciela/wpis w książce serwisowej itp

[ wiadomość edytowana przez: Arni71 dnia 2007-11-04 18:31:13 ]
  
 
witam!
Jezeli posiadasz silnik 1.7 wolnossący "oplowski" to nie powinno byc z tym wiekszych problemów. Ostatnio wymieniałem pompę, koszt nie był duzy 120 zł. jesli dobrze pamiętam, a co do wymiany to nie powinno duzo kosztować, ja mam w/w silnik i wszystko robię w nim sam łącznie z wymiana rozrządu i tą pompę też wymieniłem sam. Mimo, ze nie jestem mechanikiem i mam 21 lat. Jezeli znajdziesz dobrego mechanika nie powinno być z tym problemu i nie za duże pięniążki, tam nie ma nic skomplikowanego. Jezeli będzie wymienial Ci rozrząd i rolkę to wymień i śrubę mocującą tą rolkę, bo pozniej tylko trzask i pare setek w plecy..
pozdrawiam
  
 
Witam.
Padła pompa wrtyskowa . Czy ktoś naprawiał taką usterkę? Może jakieś sugestje
  
 
WARSZTAT [Dział techniczny] -> Dział ---- astra

...cyba tam powinien znaleźć się ten temat?
...skoro forum jest wyczyszczone to po co znowu śmiecić?
Jeśli się mylę, to mnie poprawcie!!
  
 
No niestety muszę z przykrością przyznać że przestałam czytać forum. Nie będę się przebijał przez różne menu żeby poczytać nowe posty - uważam że poprzednie rozwiązanie było dobre - teraz musiałbym się przebijać przez nowe wątki dla każdego modelu osobno - nie chce mi się ;-P

Pozdrawiam,

Tomek
  
 
Cytat:
2007-11-06 10:29:24, rjesien pisze:
Witam. Padła pompa wrtyskowa . Czy ktoś naprawiał taką usterkę? Może jakieś sugestje



Odczytaj numer na pompie.
Sprawdze w EPC.
  
 
Dziś odbieram Astrę z warsztatu koszt naprawy 1500 pln (1300 naprawa pompy+200 usługa ) . Jazdę próbną odbędę za chwil kilka i napewno podzielę się swoją opinią .
  
 
Witam,

Ostatnio mam wrażenie że moja Astra straciła przyspieszenie. Na biegu 1,2,3 nie odczuwa się takiej różnicy bo jest inne przełożenie ale po wrzuceniu 4 lub 5 biegu to samochód kula się do przodu ale nie ma już takiego ciągu - rozpędza się znacznie wolniej niż inne auta z tym samym silnikiem. Jadąc 80-90 KM/h na 5 biegu (na 4 podobnie) i chcąc przyspieszyć to silnik zachowuje się jakby chciał a nie mógł i muszę zredukować na 4. Nigdy nie zwracałem na to uwagi do czasu gdy wsiadłem do samochodu kolegi, który ma Opla Corse 1.4, 1999 - teoretycznie silnik słabszy ale przyspieszenie ma lepsze i to dało mi dużo do myślenia. Kolegi mi podpowiedział że może wyciągnęła się linka od sprzęgła i wystarczyłoby ją podkręcić. Nic innego mu nie przyszło na myśl. Pasek rozrządu itd. jest wymieniony, rok temu miałem problem z silnikiem krokowym - został przeczyszczony i działa do dziś, jedynie muszę wymienić akumulator bo mam 36 i jest za słaby.
Proszę o jakieś rady, podpowiedzi.

Pozdrawiam
  
 
Hmm mam dziwny problemik.

Przy prędkościach pow 80-100km/h nieoczekiwanie zapala mi się niebieska lampka kontrolna długich świateł, ale same światła pozostają mijania, ciężko to zauważyć bo trwa to 1sek lub krócej - na początku wydawało mi się że mam omamy, ale wyłapałem to już parę razy.

Przełącznik świateł i same światła drogowe/mijania działają prawidłowo.

Mam wrażenie że to od lekkich wibracji auta wiadomo większych przy większych prędkościach.

Może jakieś sugestie co nawala?
  
 
dvs999 --- według mojego rozeznania jeśli byłby to problem sprzęgła to podczas przyśpieszania wyczuwałbyś "ślizganie" silnika czy jak to tam nazwać - nieproporcjonalnie wysokie obroty do przyspieszania samochodu.

Na Twoim miejscu sprawdziłbym filtry paliwa/powietrza może być że zatankowałeś jakiś "syf" i teraz masz problem.

Ja mam problem ostatnio ze swoją asterką właśnie po tankowaniu na bez obsługowej stacji paliw wyraźnie zaczęły mi się problemy z silnikiem, mianowicie jak uruchamiam zimny silnik nie ma problemu- wchodzi fajnie na obroty-
niestety jak jest ciepły gaśnie - nie jest to cały czas ale wtedy muszę próbować 2-3 razy i w końcu jak go przegazuję jest ok.

wymieniłem świece, kable, filtry.

Czy to będzie kwestia przepustnicy albo krokowca??
  
 
Wracam do wątku VSS, mam kilka pytań na które odpowiedzi nie znalazłem w poprzednich postach :

Problem :

Samochód nie schodzi z obrotów przy zmianie biegów (po odpuszczeniu gazu obroty na chwilę skaczą, tylko podczas ruchu pojazdu )

1.Jak sprawdzić czy przyczyną tego jest VSS czy nie ? jeśli nie to co to może być ?

2.Nie pali się "check engine", czy jest sens jechać na komputer sprawdzić błąd ? tj, czy jak nie pali się żadna kontrolka to VSS może być uszkodzony ?

3.Jeżeli to VSS nawalił to czy można go kupić osobno, czy trzeba wymieniać całe zegary ? i czy zegary w astrach G różnią się od siebie w zależności od rodzajów silnika (diesel/benz) ,lub od pojemnośći silnika ?

Silnik : 1,8 16v 115 KM, X18XE,
  
 
Cytat:
2007-11-09 07:13:19, Solltys pisze:
Hmm mam dziwny problemik. Przy prędkościach pow 80-100km/h nieoczekiwanie zapala mi się niebieska lampka kontrolna długich świateł, ale same światła pozostają mijania, ciężko to zauważyć bo trwa to 1sek lub krócej - na początku wydawało mi się że mam omamy, ale wyłapałem to już parę razy. Przełącznik świateł i same światła drogowe/mijania działają prawidłowo. Mam wrażenie że to od lekkich wibracji auta wiadomo większych przy większych prędkościach. Może jakieś sugestie co nawala?



Witam Solltys prosta djagnoza musisz wymienić przełącznik kierunkowskazów. Jest to bolaczka zarówno astr jak i Vectry. ktoś prubował naprawiać ale z miernym skutkiem.


matpro co do twojej astry nie masz jej przypadkiem zagazowanej?
Jesli nie to czy sprawdzałeś silniczek krokowy?