Monowtrysk do silnika 1500/1600 gaznik?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chciałbym sie dowiedziec czy warto zamontowac monowtrysk do silnika 1600CB z LPG w DFie. Moi starzy maja audi B4 2.0 na mono bosch i z LPG z elektronika [1700zł monotowany miesiac temu] to efekt taki ze na lpg nie czuc roznicy miedzy benzyna, jak sie wdepnie odrazu idzie, nie zamula nie marudzi. Dawkowanie gazu jest sterowane elektronicznie attuatorem na podstawie sond i czujnikow a nie srubka [przed mikserem]. Czy w DFie bym mial tak samo z gazem elektronicznym. Jaki jest lepszy Abimex czy Bosch. Co trzeba wymienic/zrobic/dolozyc. Z gory DZIEKI
  
 
gra nie jest warta swieczki moim zdaniem.Wyregukuj sobie dobrze gaz i tez tak bedziesz mial
  
 
w miare dobrze mam z gaznikiem ale czy na mono jest tak samo/lepiej/gorzej? Najlepiej mi sie jezdzi na gazniku od zuka/nysy, tj. gardziele i dysze
  
 
ja tam z Boscha jestem sredniozadowolony.Lepiej sobie zostaw ten gaznik
  
 
przy obecnej wartosci fso to szkoda juz dokladac i przerabiac... lepiej przeczyscici wyregulowac gaznik i tez bedzie oki
  
 
Ja jeszcze wtrącę swoje trzy grosze dla ewentualnych chętnych na przeróbkę . Otóż - aby złożyć jednopunktowy wtrysk ( na przykładzie Bosch Monotronic ) - musisz na silniku zainstalować ( koszty !!! ) :
1. sam aparat wtryskowy wraz z czujnikiem położenia przepustnicy
2. dopasować aparat wtryskowy do istniejącego kolektora , albo zmienić kolektor .
3. dopasować obudowę filtra powietrza do aparatu wtryskowego , albo zmienić na inną
4. komputer ( wielkie słowo - po prostu sterownik ) sterujący wtryskiem
5. czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym
6. sondę lambda w kolektorze wydechowym ( katalizator wcale nie - może być ale nie musi )
7. czujnik ciśnienia atmosferycznego
8. czujnik temperatury cieczy chłodzącej
9. czujnik położenia wału korbowego i prędkości obrotowej silnika
10. bezstykowy aparat zapłonowy wraz z elektronicznym modułem
11. opcjonalnie - w niektórych wersjach - przepływomierz powietrza
12. elektryczną pompę paliwa
Tylko pozornie aparat zapłonowy nie ma związku z wtryskiem , w większości aut ten sam "komputer" zarządza wtryskiem i zapłonem !
Pominąwszy wariant kosztowy i plusy związane z ewentualnym chiptuningiem , to z powodu dużej ilości elementów i stopnia komplikacji systemu - możliwości samodzielnej ingerencji można ocenić jako żadne , natomiast prawdopodobieństwo awarii rośnie zdecydowanie !
Zaś co do samego chiptuningu : jak podaje Andrzej Godula na swojej stronie - w silnikach bez doładowania wzrost mocy drogą elektroniczną osiągnąć można w granicach 5 - 10 %
  
 
czyli sie powtorze - nie warto...
  
 
Cytat:
2005-02-18 08:36:47, schab pisze:
w silnikach bez doładowania wzrost mocy drogą elektroniczną osiągnąć można w granicach 5 - 10 %



A w gaźniku do 9% więc chyba gra nie warta świeczki
  
 
Jak w gazniku 9%?
  
 
czytałem że można podnieść moc o 9% modyfikując gaźnik
  
 
ale spalanie tez wtedy idzie do gory
  
 
czy to prawda ze byly ponoc komplety dysz o wiekszej od normalnej srednicy?
  
 
no ja juz gdzies wspominalem ze mam gaznik od zuka/nysy, a ma on pojemnos 2120cm wiec gaznik musi miec chyba cosik wiecejm, dysze gardziele, na nim idzie lepiej a wstawilem go bo mialem prawie nojke i poprzedni sie sypnal
  
 
i jakie doznania?
  
 
no lepiej niz bylo
moim zdaniem lepiej niz na standardzie