Czy istnieje coś takiego jak 1,4 DOHC? - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Oczywiście, że były silniki 1.4 zarówno OHC jak i DOHC. Mają dokładną pojemność skokową 1367 cm3 i były montowane we fiatach 131. Zresztą nie było ich wcale tak mało – tym bardziej nie była to żadna „krótka seria”, pomimo, że jest ich mniej niż „tysiącsześćsetek”. W okolicach Wrocka jeździ nawet kant z takim (w wersji dohc oczywiście ) silnikiem.
Wersja z jednym wałkiem rozrządu to 131C.000 ma moc 70 KM, a z dwoma wałkami (TC – Twin Cam, czyli bliźniacze wałki) ma numer 131C1.000 i moc 75 KM. Kadłuby te silniki mają dokładnie takie same, a same głowice można także sobie przekładać (ewentualnie trzeba tylko wykonać frezy w tłokach pod inny układ zaworów) , więc nie ma się co dziwić, że np. silnik 131C.000 ma dwuwałkową głowicę – ktoś kiedyś mógł sobie taką najzwyczajniej zamontować . Zresztą który diagnosta o tym by wiedział (no... gdybym ja nim był to mielibyście przechlapane ) , a poza tym mało by go to interesowało. Dla niego najważniejsze, żeby numery zgadzały się z tymi w dowodzie.
Sam kadłub zresztą z zewnątrz jest zupełnie nie do odróżnienia od nowszych silników 1.6 dohc (tych krótkoskokowych – 71,5 mm - o średnicy tłoka 84 mm) czyli: 131B1.000 (fiat 131), 132C.000 (fiat 132) lub 132D.000 (fiat argenta). Bloki 1.4 różnią się od powyższych 1.6 tylko średnicą cylindra – w 1.4 mają one 78 mm, a w 1.6, co już wspomniałem, 84 mm. Więc da się to sprawdzić dopiero po zdjęciu głowicy i pomierzeniu średnic cylindrów. Zewnętrznie te silniki w żadnym szczególe się niczym nie różnią. Także skoki tłoka w tych silnikach są identyczne i wynoszą 71,5 mm – układy korbowe (wał+korbowody) są w nich też identyczne, więc współzamienne.
Silnik 1.4 fiata 124 (Special T, Special TC, Sport Coupe, Spider), o który pyta Jojo, ma taką samą zasadniczo konstrukcję jak pozostałe znane wszystkim dohc, ale większą średnicę tłoków 80 mm co przy takim samym, jak dla omawianych powyżej wersji 1.4 i 1.6, skoku tłoka 71,5 mm daje nieco większą pojemność skokową, która wynosi w przypadku tego silnika 1438 cm3. Poza tym ten silnik to była wspaniale przygotowana „szlifierka” w starym, dobrym „alfowym” stylu (konstrukcja fiatowskich dohc to pochodna konstrukcji alfy romeo) o fantastycznej mocy aż 90 KM, które chętnie budziły się do życia, zwłaszcza po przekroczeniu 5000 rpm.

Chyba wyjaśniłem wszystko?
  
 
no!! Wiedziałem że Mrozek powie cos kontretnego.......
Dzieki Mrozek !!!
  
 
WITAM WSZYSTKICH CO DO TEMATÓW O TYCH MOTORACH TO BYŁEM POSIADACZEM SAMOCHODU FIAT 131 SUPERMIRAFIORI 1300TC.BYŁEM BO AUTO ZGNIŁO ZOSTAŁ MOTOR I SKRZYNKA.BYŁO TO AUTO 100% ORGINAŁ,CHCIAŁBYM POZNAĆ PARAMETRY TEGO MOTORU ORAZ SKRZYNI (PRZEŁOŻENIA ) I MOSTU.MOTOR 100% 1300 JEST JESZCZE STEMPEL NA GŁOWICZCE.DZIĘKI ZA EWENTUALNE INFORMACJE POZDRAWIAM
  
 
Istnieje i jeździ po Warszawie w moim Supermirafiori
  
 
Jeśli dobrze pamiętam to 1.4 DOHC
było montowane w F 124 spider
  
 
Dax przeciez mial w swoim FSO 125p silnik fiata 1.4 TC
  
 
Cytat:
2003-12-01 00:38:14, AndrewS pisze:
Dax przeciez mial w swoim FSO 125p silnik fiata 1.4 TC



Dax ma 1.6 DOHC
  
 
czy ktoś zna parametry silnika 1,3 TC ? (prawdopodobnie skok 71,5 mm)
  
 
znalazlem na necie ciekawa stronke z zestawieniem silnikow od fiata i innych moze sie to komus sprzyda...
silniki