Zastava 1100p (Proszę o poradę)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak można by zmodyfikować Zastave 1100p aby polepszyć jej osiagi,wzmocnić ją,zawieszenie, i tp.? Tak wogulę to zabieram sie za cały samochód, wiec dziekuje za wszelkie porady oczywiscie z zewnatrz chcę zachować jak najbardziej orginalny wygląd.(poza kołami i tłumikiem, koła mam zamiar wstawić troche szersze a tłumik wiadomo moze byc troche inny jesli bedą wymagały tego przerobki.)
Nie mam wiele pieniedzy (niestety) wiec jesli ktos wie jak bym mogł usprawnic samochod za nie wielkie pieniadze i z kad wziąść odpowiednie zeczy do teg, prosze o poradę.(chodzi głownie o silnik i zawieszenie choć o inne elementy rowniesz).Wszelkie porady prosze kierowac na adres ( roman_30@o2.pl ).
Cześć.
  
 
hmm to nie forum zastavy wiec pomoc raczej kiepska bedzie poszukaj posta urzytkjownika yapko on zalozyl temat o modyfikacjach silnikow OHV miedzy innymi zastawowych. ja od siebie dodam ze bym wsadzil 1.3
  
 
tuning zastawa
tu masz link na allegro tuningowana zastawa poczytaj może znajdziesz cos dla siebie
  
 
kolektor ssący z weberkiem 32 dtmr 128sport/ritmo i kolektor wydechowy z dwururką.Masz poprawę mocy 15-20 koni.
  
 
Dziekuję za porady a moze wiecie jak zrobic zawieszenie z przodu sa kolumne mac person a z tyłu resor, przy dało by sie troche utwardzic je, tylko co tu dopasowac :d
Zycze miłego dni czy terz nocy zaleznie od tego o ktorej godzinie to czytacie.
Cześć
  
 
http://www.extr.rally.pl/ Sprawdź to - strona od dawna nieaktualizowana, ale myślę, że znajdziesz to , czego szukasz (o zawiasie jest na pewno).
  
 
Cytat:
2005-02-05 19:18:00, Piotrx pisze:
Jak można by zmodyfikować Zastave 1100p aby polepszyć jej osiagi,wzmocnić ją,zawieszenie, i tp.? Tak wogulę to zabieram sie za cały samochód, wiec dziekuje za wszelkie porady oczywiscie z zewnatrz chcę zachować jak najbardziej orginalny wygląd.(poza kołami i tłumikiem, koła mam zamiar wstawić troche szersze a tłumik wiadomo moze byc troche inny jesli bedą wymagały tego przerobki.) Nie mam wiele pieniedzy (niestety) wiec jesli ktos wie jak bym mogł usprawnic samochod za nie wielkie pieniadze i z kad wziąść odpowiednie zeczy do teg, prosze o poradę.(chodzi głownie o silnik i zawieszenie choć o inne elementy rowniesz).Wszelkie porady prosze kierowac na adres ( roman_30@o2.pl ). Cześć.



no i pieknie kolejny wlasciciel zoski poka zdjatka jakie masz...
  
 
Cytat:
2005-02-06 00:57:29, _dOMAN pisze:
no i pieknie kolejny wlasciciel zoski (...)


I wydaje mnie sie, że to ja go tutaj skierowałem . Tak więc proszę dobrze kolege obsłyżyć .

BTW - Zastava to praktycznie Fiat 128 więc dlaczego nie to forum?
  
 
Cześć
Tak Adres strony dostałem od Race_D i jestem uzytkownikiem Zastavy juz mam ją kilka lat lecz stała w garazu nie miałem pieniedzy aby ja odpowiednio zrobic. nie dawno ja przygotowałem odpowiednio do jazdy, opłaciłem itp. (choc jeszce ni edo konca :d ale jest juz dobrze). Teraz zabierm sie za polepszenie jej osiagow i przygotowanie do troche szybszej jazdy(chodzi głownie o przyspieszenia, predkosc ni ejest tak potrzebna) lubie sie poscigać czasem ze znajomymi a Zastavka teraz nie ma jeszcze dostatecznych osiagów lecz mam nadzieje ze predko ja trochę przerobię, z tym ze chce zachowacćz zewnatrz jej orginalny wyglad tak jak pisałem to w mojej pierwszej wiadomosci tutaj.
Niesttety nie mam zadnych jej zdjęć.
Dziękuję za wiadomści i Prosze o dalsze porady
Cześć
  
 
Dziekuję wszystkim za informacje juz teraz wiem trochę
  
 
a nie jest czasem tak ze zoska ma przytkana głowice i zeby miala sens zmiana kolektorów i gaznika trzeba najpierw odetkaz głowice?
Jezeli juz kolektoryi gaznik to z którego ritmo konkretnie?
Zośka fajna jest...
  
 
Masz rację ( dziękuje za zwrocenie mi na to uwagi) szukałem tego artykułu, i przeczytałem ze przydało by się dokonac pewnych przerubek. Lecz jak dokłądnie to zrobić to nie wiem.
Może ktoś zna się na tym? ( i mogł by udzielić mi fachowej porady?)
  
 
Cytat:
2005-02-05 19:35:20, maskekk pisze:
hmm to nie forum zastavy wiec pomoc raczej kiepska bedzie poszukaj posta urzytkjownika yapko on zalozyl temat o modyfikacjach silnikow OHV miedzy innymi zastawowych. ja od siebie dodam ze bym wsadzil 1.3




Nie OHV tylko OHC ewentulanie SOHC.
Zoska ma walek w glowicy.
Nie rob gosciowi wody z mozgu
  
 
Cytat:
2005-02-06 21:44:23, Rino125p pisze:
a nie jest czasem tak ze zoska ma przytkana głowice i zeby miala sens zmiana kolektorów i gaznika trzeba najpierw odetkaz głowice? Jezeli juz kolektoryi gaznik to z którego ritmo konkretnie? Zośka fajna jest...



Na pewno w tej glowicy warto powiekszyc kanaly nawet bez powiekszania zaworow. Ale sam gaznik tez da kilka KM.

Najlepiej oczywiscie kompleksowo - kanaly, zawory, gaznik, walek.
Z kolei kanaly + gaznik to najwiecej KM za 1 zl
  
 
ja nie bardzo sie znam na nazewnictwie. a wiekszosc moich działan przy samochodach opierała sie na ksiazkach i obrazkach (niew skonczyłem samochodowki ale bardzo lubie robic cos przy samochodzie i jezdzic nim majac pozniej satysfakcje ze cos zrobiłem eh wiec proszę o okreslenia z wyjasnieniami:d hehe choc nazwy czesci to tak miejwiecej znam tylko jozeej ze znaczeniemi typy ohv czy ohc itd i tp)
Mam nadzieje ze nie przestaniecie pisac do mnie teraz ( do takiego amatora jak ja hehe)

Cześć
  
 
Czy mogł bym dosta jakies instrukcję jak nalezy powiekszyc kanały i zawory? do jakich rozmiarow to robić
Cześć
  
 
  
 
  
 
Wpisz w wyszukiwarce "SOHC", 90 dni wstecz i tam bedzie taki watek "tuning silnikow sohc zastava/...". W nim linki do stron z opisami przerobionych silnikow. Zapoznaj sie blizej z wyszukiwarka

A zawory najlepiej powiekszyc w sklepie z czesciami
  
 
Akurat mam ten wątek pod ręką

tuning silników SOHC