Regulacja i ustawienia gaźników DCOE w 2.0.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
CZy ktoś to robił ? Ewentualnie poszukuję materiałów dotyczących gaźników SOLEX, konstrukcji bliźniaczej do gaźników WEBER DCOE.
Do Jania :
Pan Zygmunt ma jeszcze wiele ciekawych zabawek do 2.0.
Artur
  
 
jak wyczytalem w pewnej literaturze plywak powinien byc ustawione w gaznikach 45 na 5mm(metalowy plywak) i 12mm (plastikowy). w gaznikach 40/48 odpowiednio 8mm i 12mm. U mnie webery IDF 44 regulowalem w ten sposob ze najpierw zsynchronizowalem je wakuometrem(moj to STK Synchrometer). a mieszanke ustawilem na 1,5 obrota. wszystko dziala bez problemu. jak dojde to mistrzostwa to dam znac. na razie dopiero zaczolem sie z tym bawic.
P.S. warto zawsze sprawdzic czy jest szczelne polaczenie glowicy ze swieca. wystarczy po prostu nalac tam wody. i jak widac banki to lekko dokrecic swiece. zawsze tak robie i zawsze daje to efekty(czasami nawet mozna sie zdziwic).

-----------------
Pozdrowienia
Walezy

Fiat 131 Abarth s2000 :)
  
 
O, widze po regulacjach gaznika, ze juz nadchodzi ten moment, kiedy drugi "Polonez bez jednej pary drzwi" oposci garaz i wytoczy sie na nasze piekne(!) drogi. Juz sie nie moge doczekac

Pozdrowka
Adamus
  
 
Jeszcze trochę ale jest bliżej niż dalej. W tej chwili robie silnik, ale jednocześnie zbieram osprzęt i parametry regulacyjne(gaźniki). Zastanawiam się jeszcze nad sportowymi korbowodami z lekkimi wypukłymi tłokami, podobno włoskie oryginały. Człowiek który sprzedał mi gaźniki ma coś takiego, a ja mam zagwozdkę, czy brać czy nie (głownie chodzi o kase). Lakier kładą w tym tygodniu, swoją drogą mieli lakiernicy trochę przygotowywania(auto było 3 razy malowane szpachlowane itp, musieli wszystko zerwać i robić od nowa szpachle i podkłady). Równocześnie pracuję nad hamulcami przednimi mam już tarcze wentylowane i zaciski tylko brak czasu na ostateczne spasowanie tych elementów, choć wstępne pomiary są bardzo pomyślne, praktycznie bez kombinacji.
  
 
a ja mojego chyba nigdy nie skoncze . potrzebuje tylna scianke do niego i za cholere nie moge jej nigdzie dostac. moze ktos ma cos takiego? jak to bede mial to potem jeszcze kilka poprawek i auto moze isc do lakiernika.

-----------------
Pozdrowienia
Walezy

Fiat 131 Abarth s2000 :)
  
 
Cześć WALEZY!

A jak tam kariera się toczy w rajdach!
  
 
Cytat:
2003-02-03 12:36:24, Walezy pisze:
a ja mojego chyba nigdy nie skoncze . potrzebuje tylna scianke do niego i za cholere nie moge jej nigdzie dostac. moze ktos ma cos takiego? jak to bede mial to potem jeszcze kilka poprawek i auto moze isc do lakiernika.



Jaka tylną ściankę ?
  
 
Pas tylny, też się za tym nachodziłem, ale jakby co to jest taki gość na giełdzie który mógłby to mieć, nówkę za stówkę. Wiem bo zamawiałem u niego ale on najpierw nie przywoził więc kupiłem inny , a później klient się obudził i woził ten pas tylny przez 5 giełd.
  
 
Do WALEZEGO Przemraszam iz tutaj , tylny pas w łodzi kosztuje 150zł.(nowy).
  
 
dzieki. ale myslalem o czyms w okolicy katowic. W gliwicach juz szukalem ale nie znalazlem.

-----------------
Pozdrowienia
Walezy

Fiat 131 Abarth s2000 :)
  
 
powracajac do tematu. ma ktos takie gazniki(podwojne) w poldku? chodzi mi o spalanie, ja nie potrafie zejsc ponizej 20l na setke(czasami jednak daje mu popalic-tzn nie jade jak "dziadek") a jak z przyspieszeniem?

-----------------
Pozdrowienia
Walezy

Fiat 131 Abarth s2000 :)
  
 
Cytat:
2003-02-03 11:33:45, arturw pisze:
...Równocześnie pracuję nad hamulcami przednimi mam już tarcze wentylowane i zaciski tylko brak czasu na ostateczne spasowanie tych elementów, choć wstępne pomiary są bardzo pomyślne, praktycznie bez kombinacji.



A od czego te tarcze i zaciski?
  
 
Cytat:
2003-02-03 10:47:29, arturw pisze:
CZy ktoś to robił ? Ewentualnie poszukuję materiałów dotyczących gaźników SOLEX, konstrukcji bliźniaczej do gaźników WEBER DCOE.
Do Jania :
Pan Zygmunt ma jeszcze wiele ciekawych zabawek do 2.0.
Artur



Może jutro będę coś wiedział o tych gaźnikach (o weberach mam na pewno).
  
 
Może TUTAJ znajdzie sie coś co wam pomoże
Pozdrawiam
  
 
I jeszcze jedno pytanie. W gaźnikach SOLEX nie ma powrotu paliwa. Czy w takim przypadku powrót powinien być na pompie(?) czy te gaźniki po prostu przyjmują całe paliwo jakie pompa jest w stanie podać ? (jeżli tak to ile to pali????). Jeżeli powrót jest na pompie to czy jest pompa paliwa do silnika 2.0 z powrotem paliwa ? Czy zastosować mozna głowicę pompy z poloneza 1,6 ale czy będzie odpowiedni wydatek paliwa ? Czy ktoś coś wie na ten temat ?
  
 
Ja własnie mam tak zrobione górną część pompy mam od poloneza (z przelewem) a dolną część od Fiata, daje odpowiednie ciśnienie, można jeszcze regulować ciśnienie na podkładkach.
  
 
na Fiat&Furious masz opisany gaznik DCOE
rozłożony na czesci pierwsze i opisany

Aha...koles z kraka ma w silniku 1500 2 gazniki DCOE i przy spokojnej jezdzie pali 20l. A górnej granicy nie zna bo najwidoczniej nie chce znac

PS Jakby kogos interesowało to mam homologacje FISA do kanta
  
 
Cytat:
2003-02-03 15:49:48, Dax pisze:
A od czego te tarcze i zaciski?


Tarcze Toyota Celica model 1991 (pierwsza okrągła silnik 1.6) średnica tarczy 240 mm, takie samo odsadzenie jak w przypadku starego typu tarczy, a zaciski Hundai Accent (ten pierwszy model) - ładnie pasuje do mocowań jarzma zacisku w starym typie hamulców(istniejące otwory trzeba będzie lekko zowalizować/rozwiercić o jakieś 2-3 mm.
  
 
Jeszcze calkiem niedawno pas tylny (stary typ) byl do kupienia za 80 PLN, podobno nowa blacha. Chetnych nie bylo.

Adamus
  
 
W sprawie podwójnych gaźników.
W swoim 2.0 mam zamontowane obecnie Webery 40IDF z gardzielami 32 mm, natomiast wcześniej jeździłem na poziomych Solexach o identycznych parametrach. W obu przypadkach palił około 12.5 l w mieście przy normalnej jeździe. Już kiedzyś o tym pisałem, ale może powtórze. Na tych gaźnikach (czyli przelot 40 mm i gardziel 32 mm) zużycie paliwa nie powinno być wyższe niż dla pojedyńczego gaźnika. Można porównać Ritmo 125TC i 130TC. Natomiast z drugiej strony przyrost mocy maksymalnej też nie będzie zbyt duży. Jeśli spojrzeć na silniki, które przygotowuje Croft i to te na ulice (Fast Road) to praktycznie "zabawa" zawsze zaczyna się od Weberów 45DCOE z gardzielami 36 mm. Gaźniki IDF40 Fiat stosował w zwykłych seryjnych silnikach 1600 modelu 124.
Jeśli chodzi o gaźniki Solex C40 to Ritmo 130TC (w tym modelu były m.in. stosowane) miał na pewno elektryczną pompę paliwa i być może również regulator ciśnienia paliwa.

Pozdrawiam
Slawo