Kontrolka CHECK ENGINE - LPG

  szukane wyrażenia:   check  -  engine
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich, jestem zupelny laikiem, a pojawil mi sie chyba znikomy problem przy LPG. Mianowicie odpalam auto na benzynie, automatycznie przelacza mi na gaz. Od tego momentu jak zrobie kolo 4-5km zapala mi sie kontrolka CHECK ENGINE na blacie. Nie wiem co jest instalacja jest nowa (nie cale 300km). Ponoc jest to jakis blad komputera co do skladu mieszanki (zbyt uboga, badz zbyt bogata) probowalem wyregulowac to na reduktorze, ale chyba nie zabardzo wychodzi... moze cos poradzicie... hmmm zaraz podam dane instaklacji... z gory thx za pomoc
  
 
kontrolka CHECk nie zapala sięz powodu bogatej lub ubogiej mieszanki gazu,jest to błąd wynikający z awarji układu benzynowego,którego może być spowodowane brakiem emulacji sondy lambda lub wtrysku POWODZENIA !!!
  
 
Powiedz jaka to instalacja z jakim komputerem????
  
 
U mnie ta kontrolka sie niekiedy zapala chwile przed przełączeniem na gaz, ale tylko wtedy gdy na dworze jest temp ok i poniżej zera. Na gazie nie śmie sie zapalić. Na razie nie wnikam dlaczego sie włącza na benzynie, własnie na chwile przed przełączeniem. Jezeli stanie się to bardziej powtarzalne pewnie bede musiał sie tym zająć i jakos to rozkminić.

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-03-18 12:29:28, Duckling pisze:
Witam wszystkich, jestem zupelny laikiem, a pojawil mi sie chyba znikomy problem przy LPG. Mianowicie odpalam auto na benzynie, automatycznie przelacza mi na gaz. Od tego momentu jak zrobie kolo 4-5km zapala mi sie kontrolka CHECK ENGINE na blacie. Nie wiem co jest instalacja jest nowa (nie cale 300km). Ponoc jest to jakis blad komputera co do skladu mieszanki (zbyt uboga, badz zbyt bogata) probowalem wyregulowac to na reduktorze, ale chyba nie zabardzo wychodzi... moze cos poradzicie... hmmm zaraz podam dane instaklacji... z gory thx za pomoc


Najlepiej jakbys odczytał o jaki błąd chodzi, wtedy bedziesz wiedział gdzie patrzeć.
  
 
bez podłączenia do kompa i sprawdzenia nie dojdziesz do tego czemu się świeci mam to samo 3 raz ostatnio był to przetarty kabelek dochodzący do przepływomierza a teraz znów się zapala na kilka sekund i gaśnie i znów zapala,także może to być błachostka a może i koniec silnika bez sprawdzenia to możesz tylko celować na chybił trafił
  
 
Witam,
mam ten sam problem. Samochodzik Carina E z silnikiem 4AFE (learn-burn). Kontrolka check engine zapala się po paru kilometrach jazdy na gazie (przeważnie przy shamowywaniu z dużej prędkości).
Na benzynie się nie pali. Zgłasza kod 21, czyli wg mnie lambda.
Instalacja gazowa z Bingo 4S, reszta Tomassetto.
Gazownik mi powiedział, że wszystko jest ustawione OK. Po prostu Bingo S nie potrafi zaemulować tej sondy (podobno nie jest standardowa, bo zgłasza nie tylko napięcie, brak i masę, ale jeszcze coś!?). Jedyne co może mi zrobić, to odłączyć przekaźnikiem kontrolkę podczas pracy na gazie, żeby nie denerwowała (mówi, że wszyscy tak robią, tylko nie mówią klientowi!?). Trzeba przyznać, że nie jest to rozwiązanie eleganckie.
Może ktoś z obeznanych w temacie ma jakiś pomysł, co z tym zrobić. Może podpowiedź jakichś ustawień dla Bingo?
pzdr
djm

P.S. Chętnie mogę podjechać do gazownika na terenie W-wy lub okolic w celu usunięcia tej przypadłości (oczywiście za pomocą ustawień, a nie przekaźnika
  
 
Witam serdecznie.Też kiedys miałem problem z kontrolką CHECK ENGINE.Strasznie mnie to denerwowało, i postanowiłem wykukac co jest grane.Jeżdze Mitsubishi Galantem.Check zaświecał mi się po kilku minutach od przełączenia na gaz.Pewnien kolega na innym forum napisał mi w czym problem, a problemem był emulator wtryskiwaczy(nie wiem jak to się moze mieć do wszych silników, bo nie wiem czy są to pełne wtryski, czy gazniki) rezystancje które emuluja prace wtryskiwaczy miały zbyt dużą wartość, i komuter po prostu myślał ze wtryskiwacze są spalone.Eksperymentalnie sprawdzał jaka powinna być wartośc zeby było OK, no i wyszło mu po 56 Ohm na kazdy wtryskiwacz(a ja miałem założone po 100 Ohm na każdy wtryskiwacz).Tak też zrobiłem, i od tego czasu(jakieś pół roku temu)do dzis Check nie błysnął ani razu, i wszystko jest OK.
Ale najlepiej jest tak jak już bylo pisane sprawdzić na komputerze jaki błąd wyświetla ECU, i po nitce do celu.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-08-10 12:02:34, djmaretzky pisze:
Witam, mam ten sam problem. Samochodzik Carina E z silnikiem 4AFE (learn-burn). [...]



I wszystko jasne. Jedyne co można zrobić, to wymiana elektroniki na taką, która emuluje czujnik LB (o ile jakakolwiek to potrafi) albo... przekaźnik
Niestety skośnookie nieźle dali popalić z LB
Z tego co gdzieś wyczytałem to czujnik LB jako sygnał podaje prąd, a nie napięcie
Pozdro.
  
 
Witam.
Tak to prawda mitsubischi musi mieć specjalną emulację wtryskiwaczy więc są do nich specjalne emulatory.
Mozna taki kupić uniwersalny firmy AEB gdzie odpowiednimi przełącznikami można dobierać emulację wtryskiwaczy np. do Chryslera, Hyundaya czy właśnie mitsubischi.
  
 
croma1: tutaj chodzi o czujnik ubogiej mieszanki, który jest odpowiednikiem sondy lambda w niektórych wersjach ( LB ) silników Toyoty. Spełnia on rolę sondy lambda, ale daje sygnały zupełnie inne niż "standardowa" lambda
Japońce przekombinowali trochę, a te czujniki są zmorą Toyotowców W razie padnięcia (co się często zdarza w autach ok. 10 letnich) brak zamienników, tylko ASO za chore pieniądze. Ostatnie notowania do Cariny 1.6 to 1300,- To i tak potaniało od ubiegłego roku - 1800,- !
Pozdro.
  
 
A nie chodzi czasem o czyjnik spalania stukowego??

P.S. Tylko pytam
  
 
Cytat:
2005-08-13 20:50:52, Bizy21 pisze:
A nie chodzi czasem o czyjnik spalania stukowego?? P.S. Tylko pytam



Nie
Kod 21 w Toyocie to stary temat
Pozdro.
  
 
Dzwoniłem do KME (producenta BingoS) i dowiedziałem się, że wg nich to Bingo powinien zaemulować sondę Toyoty. Nie mają niestety jakiejś listy przetestowanych na tym emulatorze silników, ani predefiniowanych ustawień (setów) dla poszczególnych grup. Jedynie opcja "nauka" w emulatorze.
Odradzili mi zdecydowanie odcinanie przekaźnikiem kontrolki, bo w międzyczasie może również wystąpić inny błąd (podczas jakiejś długiej jechanki). To co ewentualnie polecają, to zastosowanie dodatkowego emulatora (innego producenta), który na pewno emuluje tę sondę. Pytanie: jaki? Może ktoś z Was ma BingoS+CarinaE i podpowie mi jakie ustawy stosuje, może jeszcze spróbuję powalczyć z ustawieniami.
pzdr
-djm
P.S. Kontrolka "economy" przestała mi się świecić. Dziwny zbieg okoliczności? Nie miała się kiedy spalić żarówka?
  
 
WITAM, MIAŁEM TEN SAM PROBLEM - NAJEŹDZIŁEM SIĘ PO RÓZNYCH MECHANIKACH I NIC, W KOŃCU JEDEN Z NICH WZBOGACIŁ MIESZANKĘ I WSZYSTKO WRÓCIŁO DO NORMY.
KONTROLKA O KTÓREJ MOWA ZAPALA SIĘ GDY MIESZANKA JEST ZBYT UBOGA - PRZYNAJMNIEJ U MNIE PRZ INSTALACJI DIEGO.
PO MAŁEJ REGULACJI WZBOGACAJĄCEJ MIESZANKĘ JEST OK - JEŻDŻĘ NA GAZIE SHELLA, ALE JAK ZATANKUJĘ GAZ FIRMY "KRZAK" TO PROBLEM POWRACA. TRZEBA BY DO KAŻDEGO GAZU INACZEJ REGULOWAĆ "WZBOGACENIE" MIESZANKI.
POZDRAWIAM
CINALEK
  
 
Cytat:
2005-08-18 10:06:11, djmaretzky pisze:
Dzwoniłem do KME (producenta BingoS) i dowiedziałem się, że wg nich to Bingo powinien zaemulować sondę Toyoty.


Zwróć uwagę na to co napisał Perzan. W tym silniku nie masz sondy tylko czujnik ubogiej mieszanki...