Regulacja nawiewami w Caro+ - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Koledzy,

W moim C+ GSI nie mogę uzyskać nawiewu na nogi. Pozostałe kieunki nawiewu działają OK. Jak ustawię nawiew na nogi, to powietrze "sączy się" przez środkowe i boczne nawiewy na wprost. W trakcie przełączania słychać pracę pneumatyki. Co to może być ? Spadło cięgno czy uszkodzony któryś z przewodów ?

Pozdrawiam
vper
  
 
Witam.
W którym miejscu w całym tym urządzeniu wentylacyjno-grzewczym jest pobierane powietrze z zewnątrz ? I czy jest kierowane prosto na nagrzewnicę czy wentylator czy może jest jakiś "łącznik" który mógłby się rozszczelnić i powietrze z zewnątrz uciekałoby poza układ wentylacyjny. Pytam bo wieje mi gdzieś spod schowka na nogi pasażera lodowate powietrze z zewnatrz a z nawiewami wszystko ok i leci gorące ... Co ciekawe czasem wszystko jest ok. Myślę, że moze ma to związek z układem recyrkulacji powietrza .. gdzie jest ten siłownik odpowiadajacy za recyrkulację ?
Dziękuję i pozdrawiam.
  
 
Przed nagrzewnicą (piecykiem) jest jeszcze łączenie obudowy nagrzewnicy z obudową wentylatora (za schowkiem) Łączone i uszczelnione jest to tylko za pomocą zwykłej gąbki na wcisk i jak ta gąbka się obluzuje., zrobi się szczelina i powietrze z wiatraka zanim przeleci przez ciepły piecyk wcześniej dmucha ładnie na nogi zimniutkie powietrze.




[ wiadomość edytowana przez: -DLUGI- dnia 2008-01-23 17:37:58 ]
  
 
Nie wiem, co się u mnie dzieje. Problem jest taki, że cały ten układ baaaaardzo wolno reaguje na zmiany położenia pokrętła od kierunku nawiewu. Jeśli się zostawi na noc np na włączonej szybie przedniej, to rano po zmianie na położenie "szyba-nogi" układ zareaguje za kilka godzin (czytaj jak samochód postoi pod robotą). Jeśli natomiast zostawie samochód na noc powiedzmy w położeniu "szyba-nogi" to układ nawet po przestawieniu na samą szybę przednią nadal będzie część powietrza dmuchał na nogi (rano nie będzie już nadmuchu na nogi). Cięgna są na swoim miejscu, panel sterujący mam już trzeci. Kula podciśnieniowa podmieniana, połączenie na krótko z kolektorem ssącym też nic nie daje. Przewód od kolektora do kuli szczelny. Mam nowy cały moduł nagrzewnicy wraz z siłownikami. Nic się nie zmienia. Nie wiem co z tym jeszcze robić... Miał ktoś może taki przypadek?
  
 
Cytat:
2008-01-23 18:45:05, MichalSW pisze:
Kula podciśnieniowa podmieniana, połączenie na krótko z kolektorem ssącym też nic nie daje. Przewód od kolektora do kuli szczelny. Mam nowy cały moduł nagrzewnicy wraz z siłownikami. Nic się nie zmienia. Nie wiem co z tym jeszcze robić... Miał ktoś może taki przypadek?



Masz przytkany któryś przewód podciśnieniowy.
  
 
Przytkany był jeden z zaworków na przewodach. Teraz wszystko jest OK.
  
 
Cytat:
2008-01-23 17:31:00, -DLUGI- pisze:
Przed nagrzewnicą (piecykiem) jest jeszcze łączenie obudowy nagrzewnicy z obudową wentylatora (za schowkiem) Łączone i uszczelnione jest to tylko za pomocą zwykłej gąbki na wcisk i jak ta gąbka się obluzuje., zrobi się szczelina i powietrze z wiatraka zanim przeleci przez ciepły piecyk wcześniej dmucha ładnie na nogi zimniutkie powietrze.



Rozebrałem wczoraj to ustrojstwo, uszczelniłem do okoła to łączenie dokumentnie, złożyłem, pare godzin w plecy i co ... dalej wieje, się okazuje, że to gdzieś spod piecyka bo jak nagrzewnica jest zamknięta to wieje słabo a jak otwarta to mocniej. Na razie mam dość. Ale nie o tym chciałem pisać. Co to jest ? :
  
 
Cytat:
Ale nie o tym chciałem pisać. Co to jest ? :


To jest chyba rezystor dmuchawy?
  
 
Cytat:
2008-06-30 11:38:41, kan pisze:
To jest chyba rezystor dmuchawy?



Tak, to rezystor. Sluzy do regulacji predkosci obrotowej dmuchawy.
  
 
dzięki
  
 
witam wszystkich fanow polskiej motoryzacji.Jestem posiadaczem Poloneza Caro+1.4 GTI i mam dylemat jak podlaczyc wezyki do nawiewu?, gdyz oddalem samochod do mechanika bo wialo tylko w jednej pozycji na szybe,a on zaczol kombinacje od srodka z tymi wezykami i poprostu rozlozyl rece i oddal mi samochod,a teraz czytam wasze wypowiedzi to mozliwe ze przyczyna tkwi w tej tak zwanej kuli,ale chcialbym miec pewnosc ze wszystkie te kolorowe wezyki sa dobrze podlaczone.Jezeli ktos posiada zdjecie lub jakis schemat bylbym wdzieczny,za pomoc z gory dziekuje i pozdrawiam.
  
 
Udało mi się zakupić nową "kulę". Zadowolony zamontowałem ją w samochodzie i dupa zbita. Jak na starej kuli przełączało mi 3 pozycje z 5 to na nowej nic nie działa. Pewnie nowa kula jest zrypana, ale może da się jakoś inaczej sprawidzić jej sprawność ?
Pozdr.
  
 
Witam panowie mam pytanie chciałbym założyć do Borewicza nagrzewnicę od Poloneza Truck-a plusa czyli sławetny Calsonic powiedzcie mi czy obejdzie się w miarę bezproblemowo co ewentualnie trzeba wyciąć lub usunąć z drogi jeżeli ktoś oczywiście to przerabiał???Z góry dzięki