[Radio] - jak podłączyć

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kurde, spaliła mi się instalacja radiowa ( w Plusie)a dokładniej przewód od napięcia (12V) cały potopiony.

Teraz pytanie: Skąd wychodzi ten przewód, bo chce go całego wymienić i jaka mogła być przyczyna tego że się skopcił?
  
 
Skopcil sie bo byl pewnie za maly przekroj
podepnij prosto z akumulatora

pozdr
  
 
Zrób dokładnie jak radzi VDC.Puść bezpośrednio z akumulatora.Masę również.Może na seryjnym przewodzie miałeś poza radiem podłączone coś jeszcze np. wzmacniacz?Wtedy wcale bym się nie zdziwił że się stopił.
Pozdrawiam.
  
 
Dla pewności zawsze można wstrzelić na ten przewód dodatkowy bezpiecznik: po pierwsze nie zapali się już prezwód, a po drugie dodatkowa ochrona sprzętu Hi-Fi. Trudno mi tylko powiedzieć, jaki to powninien być amperarz. To na pewno będzie zależeć od ilości (mocy) podłączonego sprzętu.
pzdrv
  
 
Witam
Oj Panowie co wy gadacie za bzdury, instalacja radiowa seryjnie w polonezie jest połączona z zapalniczką i światłami awaryjnymi.
Lub też w niektórych wersjach kabel podłączony jest bezpośrednio pod bezpiecznik w skrzynce z bezpiecznikami.
A co do instalacji profesjonalnej to jaknajbadziej kabel o przekroju (fi)1,0 lub (fi)1,5 podłączony bezpośrednio z klemy akumulatora (plus). Minus może być z karoserii, z tym że radio musi być zabezpieczone bezpiecznikiem 3A.
Pozdrawiam Bialy_1987

[ wiadomość edytowana przez: Bialy_1987 dnia 2002-09-14 10:51:44 ]
  
 
Mam samo radio (bez wzmacniacza) bezbieczniki na kablach i jeszcze jest na radiu.

Radzicie żebym pociągnął prosto od akumulatora? Czy bawić się z wymianą tego?

BADY
  
 
Bady tak jak napisałem wyżej PROFESJONALNA!!!
Bialy_1987
  
 
bezpiecznik 3A może okazać się za mały
Co do przekroju kabla zgodzę się z naciskiem bardziej na (fi)1,5
Do wzmacniacza jeśli sobie masz zamiar założyć (fi)4 i bezpiecznik 15A.
Pozdrawiam
  
 
Bady jesli chcesz kiedys zalorzyc wzmacniacz to radzilbym przewod od 6 do 8mm a jesli nie bedziesz zakladal to nie mniejszy niz 3mm radzilbym 4 zalorzyc. Oczywiscie poprowadzic kabelki bezposrednio od akumulatora i zalorz przy nim bezpiecznik na ta instalacje, jesli tylko radio to 10 A a jesli bedzie tam i wzmacniacz o zwyczjnych mocach to starczy 25A.

Niech moc bedzie z wami!!!!
NO BAS NO FAN

[ wiadomość edytowana przez: SXC dnia 2002-09-14 17:42:20 ]
  
 
że tak wspomnę skromnie, w dziale car audio jest coś na ten temat. Biały poniekąd ma rację - pod tym przewodem jest kilka urządzeń. Pociągnij z akumulatora przewody o przekroju 2.5 mm2, ale DWA: plus i minus. na plus załóż bezpiecznik 5 ewentualnie 7.5 A (taki miałeś w fabrycznej instalacji)
Na radiu i tak masz drugi bezpiecznik - podejrzewam że 3 A.
resztę doczytasz. pozdrowionka
  
 
Rozebrałem pół autka w środku i najlepsze jest to że przewód który się spalił do niczego nie prowadził (wchodził w kostkę - kończącą inst radiową - ale do radia jyuz nie dochdził ) w gąszczu kabli nie mogłem się dokopać gdzie dalek on idzie, przy bezpiecznikach wszystko ok. Radio gra ale co dalej z kablem żeby znowy się nie zapalił.

BADY
  
 
Witam
Szukam opisu złącza montowanego w C+ w 1999r do instalacji radiowej.
  
 
Przerób sobie złącze na ISO. Będzie pasowało do wszystkich radioodbiorników obecnie produkowanych. Ja mam tak w swoim Caro i nie mam żadnych problemów z podłączeniem żadnego odbiornika. Poprostu podłączam i słucham....
  
 
To C+ nie ma iso?? Nie może być
  
 
No tak, ale najpierw chciałbym poznać, który przewód jest do czego, bo nie chce mi się szukać miernikiem w samochodzie, a nie chcę spalić radia. Jest do kupienia przejściówka na standard ISO zrobiona akurat do Poloneza (i gdzie ewentualnie można ją kupić w Gliwicach)?


[ wiadomość edytowana przez: wiciu dnia 2003-07-31 21:33:21 ]
  
 
Jedź do pierwszego lepszego punktu montażu radioodbiorników samochodowych. Tam za parę złotych ( ok 30 PLN ) przerobią Ci kostkę.
  
 
Może jednak ktoś wie coś na ten temat??
  
 
według mnie sprawa jest prosta. czerwony to plus zasilania, czarny to minus, żółty to podtrzymanie pamięci, cztery pary to głosniki, każda para w tym samym kolorze (minus z czarnym paskiem) to jeden głośnik. jeśli masz zamontowane głośniki to podłączasz bateryjkę (na. paluszek) do każdej pary i słuchasz który głośnik trzeszczy i juz wiesz która para do którego głośnika.
  
 
Witam.
Mam Poloneza Caro+ 98r.

Czy ktoś posiada schemat kostki montażowej radia??
Prawdopodobnie jest to ta sama kostka co w Nexii.
Chciałem podłączyć kostkę ISO, ale nie znam przewodów.
Może ktos z Was posiada schemat przejściówki na ISO?
Z góry dzięki.
  
 
To raczej nie problem, bo czerwony to +, czarny to masa, zielony, zółty, niebieski i róźowy to głośniki +, a te same kolorki z czarnym paskiem to masa głośników i na tym sie kończy, jest tak chyba tylko jeszcze jakis kabel od anteny (sterowanie do tej elektrycznie wysuwanej - w poldku nie wystepowały) i jeszcze jeden ale nie pamietam jaki. To co napisałem instalacje u mnie, tak wiec mozesz sie tym sugerowac, ona jest fabryczna, ale jak wiadomo tkali co mieli pod ręką, ale generalnie powinno sie wszytsko zgadzac, a który głosnik jest który to z tyłu dojdziesz po tym ze sprawdzisz poprostu doprowadzenie a z przodu już gorzej, ale zawsze mozesz sprawdzac z radiem.