Polonez kilka pytan do specow!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!!


1. Mam butle 65 literkow i dziwnie sie zachowuje!
Zaczne od poczatku.... - butla pusciutka leje do pelna ... strzalka wchodzi
jakies pol cenymetra za cyferke 1 (na czerone pole)
jezdze jezdze jezdze.... i patrze a tu wskazoweczka jest na 0 ale przejade
jeszcze ze 100km....
Czemu tak sie dzieje? Slyszalem o plywaku ktory sie jakos reguluje...

probowalem obrocic tarcze fakt.. obraca sie! ale co z tego jak skala jest za
mala.... jak ustawie tarcze tak by przy pustym zbioirniku bylo 0 to po
tankowaniu do pelna wejdzie za czerwone pole))))

Sprawdzalem kilka razy i ciaglew to samo... wogole troche malo tego gazu mi
wchodzi (jestem pewien ze zawsze jak wlewam jest pusto!!!)
kiedys wchodzilo 60 litrow pozniej 38-40 a ostatnio 48

Wyglada mi na to ze plywak czy cos tam samo sie rozregulowuje.... zalalem na
maxa - przejechalem 200km i weszlo mi 10 litrow gazu
fakt pali mi malo bo okolo 9 litrow - jezdze dosc delikatnie! Ale 5 litrow
na 100 to nei mozliwe,,,


2. Jak zainstalwoac korek wlewu na zderzaku? jak to jest mocowane? - narazie
mam pod nim i brzydko wyglada

3. czy w poldu mozna uzyskac hamulec reczny dzialacy sprawnie i chodzacy w
miare lekko?

4. Czy moglby ktos spojrzec w schemat elektryczny - chodzi mi o kabelek
znajdujacy sie kolo puszki z bezpiecznikami - osloniety plastikowym
kolniezem - pradowy kolor ROZOWY... dynda sobie luzny i eni wiem co to....
Wygladalo by na to ze wypadl ze skrzhynki bezpiecznikow... ale wszystko co
ma bezpiecznik w aucie dziala Ok wiec to chyba nie to...
No i ten kolnierz plastikowy w skrzynce takich nei ma.... a prad w nim
plynei nawet wtedy gdy stacyjka jest off

5. Gdy wlacze migacz i zaczne hamowac migacz zaczyna migac szybciej!
Slyszalem ze to wina slabej masy! DOdam ze to miganie szybsze nie jest
rownomierne miga raz szybciej raz normalnei i tak sie to buja...
Jak sprawdzic ta slaba mase? Mam zajac sie tylko lamapmi tylnimi gdzie jest
swiatlo stop?
Jedna wytczka i lampa z tylu jest nowa wiec nie powinno byc tam slabej
masy...
Tak wogole to ta masa nie idzie z karoseri kolo lampy tylko od strony deski
rozdzielczej... moze tam cos nie styka!?!?!?


6. Czy moze wie ktos jak ida przewdoy w polonezie - chodzi mi o oswietlenie
wnetrza...

jak polaczone sa drzwi? bo gdzies mam przetarty przewod - dzialaja tylko
drziw prawe przednie...

probowalem isc sladem przewodow ale przewod od tylnich prawcyh drzwi idzie
na ukos przez auto... co sie dzieje z przewodem tylnich lewych? i jaka jest
kolejnosc podlaczenia drzwi?

Bo nie chdce mi sie wyjmowac siedzen i zrywac wykladziny... szczegolnei ze
mrozik jest...

Aha wylaczniki sa ok poprostu gdzies przetarl sie kabel, moze ktos ma
podobne doswiadczenie i oze podpowiedziec...

Pozdrawiam i dzieki z gory za pomoc!!

Starfire
  
 
Witam na forum

Podziele się tym co wiem
1. Jeśli chodzi o wskazówke to mi dochodzi do końca jak mam gaz full, ale jak dojdzie do minimalnego położenia i sie zatrzyma to i tak mogę zrobić jeszcze z 80km. Wściekałem się bo nie mogę wyregulować rezerwy, ale się przyzwyczaiłem. Jeżdżę na licznik. Sądzę że to wina poprostu niedokładnego wskażnika. To zwykły czujnik z magnesikiem i wątpię żeby w butli był jakiś pływak (jeśli się mylę to powiedzcie).

Tankowanie. Butle standartowo tankowane są do 80% pojemności. Ja mam 45 litrów a do butli wchodzi 38-39. A te wszystkie wahania pojemności u Ciebie to pewnie wina temperatury otoczenia. Jak jest ciepło wejdzie mniej, zimno - wlazie na maxa.

2. Korek wlewu? Odkręcasz od podwozia, gniesz rurkę tak żeby doszło do zderzaka, wiercisz otwór i przykręcasz tam gdzie chcesz. Uważaj bo jak gdzieś zagniesz przewód to biada Ci.

3. Najlepsze co mozesz zrobic to nasmarować wszystko, od dźwignie poprzez linkę do samych zacisków. Ja rozebrałem zaciski tylne, wyjąłem wszystko z nich, wsadziłen nowy smar i aż mnie zaryło. Mam ręczny i to taki że mogę na nim piruety robić...

4. Jeśli dynda to ma dyndać, tak założył producent

5. Jak nacisnę stop i włączę kierunek to kierunek zwalnia i zapala się lampka braku ładowania, ale to problem z diodami w alternatorze.
  
 

2- to już zależy jaki masz rodzaj korka. Ale podejrzewam że std. Trzeba wyciąć dziurę w zderzaku i tyle - rzeźba samodzielna...

3_ nowa nasmarowana linka, lekko chodzące zaciski i przesmarowana oska przy samym mechaniźmie ręcznego (pod spodem - to co przechodzi przez podłużnicę)

5- masa tylnych lamp - wyczyść dokładnie mocowania masy z tyłu. Jak nie pomoże to dołacz masę grubszym kablem do samej lampy.
Oczyść mase pod przerywaczem kirunków (takie pudełeczko za wskaźnikami)


6- sprawdź same włączniki - lubią rdzewieć albo odłączają sie kabelki.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
ROTFL ... Starfrajer tutaj ) LOL , witamy :>
  
 
Tankowanie. Butle standartowo tankowane są do 80% pojemności. Ja mam 45 litrów a do butli wchodzi 38-39. A te wszystkie wahania pojemności u Ciebie to pewnie wina temperatury otoczenia. Jak jest ciepło wejdzie mniej, zimno - wlazie na maxa.

ale w lato wchodzilo mi 58 a teraz tak dziwnie i pytam sie czy jest regulacja plywaka??

2. Korek wlewu? Odkręcasz od podwozia, gniesz rurkę tak żeby doszło do zderzaka, wiercisz otwór i przykręcasz tam gdzie chcesz. Uważaj bo jak gdzieś zagniesz przewód to biada Ci.

a jak to przykrecic do zderzaka?
  
 
Ad odp 2 ... a slyszales o klejach ?
  
 
2- to już zależy jaki masz rodzaj korka. Ale podejrzewam że std. Trzeba wyciąć dziurę w zderzaku i tyle - rzeźba samodzielna...

nio tak ale jak przymocowac calosc do zderzaka?

5- masa tylnych lamp - wyczyść dokładnie mocowania masy z tyłu. Jak nie pomoże to dołacz masę grubszym kablem do samej lampy.
Oczyść mase pod przerywaczem kirunków (takie pudełeczko za wskaźnikami)


mocowanie masy z tylu? gdzie to? wtyczka przy lampie? Dolaczyc mase czyli dolozyc przewod z karoseri?

Hmmm przerywacz jest za licznikiem?

6- sprawdź same włączniki - lubią rdzewieć albo odłączają sie kabelki.

jak juz napisalem wlaczniki sa ok! podajac mase na przewod nie zapala sie. jedynie dziala drzwi pzednie pasazera!
  
 
hihihi
Troszszke OT

Pierwszy dzien nasz Star na forum i juz zalal nas pytaniami hihih
Widze ze coraz wieksza grupa users sie tu robi

  
 
Hehe niedlugo bedzie sie pytal jak przycinac wykladziny
Ale trzeba przyznac ze pytania zadal mieszczce sie w temacie co mu sie rzadko zdarza
  
 
Cytat:
2003-02-06 13:38:12, Hrumak pisze:
Ad odp 2 ... a slyszales o klejach ?



a jest taki klej co by wytrzymal napor osilka wkladajacego rure do tankowania??????????? teraz jak mi tankuja to sie auto na reosrach buja....
  
 
Cytat:


Hmmm przerywacz jest za licznikiem?





Tak tam sie schowal jak odkrecisz zegary to jest po lewej stronie czarne pudeleczko przykrecone do karoserii
  
 
Cytat:
2003-02-06 13:42:21, Starfire pisze:
Cytat:
2003-02-06 13:38:12, Hrumak pisze:
Ad odp 2 ... a slyszales o klejach ?



a jest taki klej co by wytrzymal napor osilka wkladajacego rure do tankowania??????????? teraz jak mi tankuja to sie auto na reosrach buja....



"CO KROPELKA SKLEJI SKLEJI ......."
  
 
2003-02-06 13:39:54, Starfire pisze, OLO odpowiada
2- to już zależy jaki masz rodzaj korka. Ale podejrzewam że std. Trzeba wyciąć dziurę w zderzaku i tyle - rzeźba samodzielna...

nio tak ale jak przymocowac calosc do zderzaka?

SRUBAMI!!! A jak jest zamocowany do wspornika???

5- masa tylnych lamp - wyczyść dokładnie mocowania masy z tyłu. Jak nie pomoże to dołacz masę grubszym kablem do samej lampy.
Oczyść mase pod przerywaczem kirunków (takie pudełeczko za wskaźnikami)

mocowanie masy z tylu? gdzie to? wtyczka przy lampie?
Dolaczyc mase czyli dolozyc przewod z karoseri?

Hmmm przerywacz jest za licznikiem?

Przewód masowy z koncówką oczkową zawsze jest przykręcona za pomocą śrubki gdzieś do nadwozia. W poldku są punkty : obok reflektora przód (LiP) pod deską (L i P), obok tylnych lamp - na bokach bagażnika (l i p) Przeczysc te punkty, dokręc śrubki, ew pociągnij grubszym kablem masę z punktu do lampy T.
Przerywacz jest za licznikiem - w każdym razie w szerokich caro.

A tak wogóle jak o coś pytasz to napisz wszystkie informacje o samochodzie - model, rok, typ silnika ew.

co do oświetlenia - nie mam gotowej recepty...

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2003-02-06 13:41:49, Hrumak pisze:
Hehe niedlugo bedzie sie pytal jak przycinac wykladziny
Ale trzeba przyznac ze pytania zadal mieszczce sie w temacie co mu sie rzadko zdarza


zamkni sie baranku.. jak nie znasz odpowiedzi na moje pytania to sie nie odzywaj...
  
 
Podjedz to ci ponad polowe z listy zrobie
  
 
Cytat:
2003-02-06 14:30:59, Hrumak pisze:
Podjedz to ci ponad polowe z listy zrobie



ok odezwji sie na gg
  
 
W zbiorniku gazu na pewno jest pływak. W zalezności od tego jak jest podgięty, wchodzi więcej lub mniej gazu do butli przy tankowaniu. Zasada działania jest identyczna jak zaworu iglicowego w gaźniku.
  
 
Na pewno jest pływak?
Myślałem że wejdzie tyle gazu aż zawór zwrotny nie wywali,czyli robi to ciśnienie.
  
 
Cytat:
2003-02-06 19:16:28, danield pisze:
Na pewno jest pływak?
Myślałem że wejdzie tyle gazu aż zawór zwrotny nie wywali,czyli robi to ciśnienie.



Pewnie, że jest pływak. A niby jak działa wskaźnik ilości gazu (skroplonego) w zbiorniku?
  
 
Cytat:
2003-02-07 01:21:54, Janio pisze:

Pewnie, że jest pływak. A niby jak działa wskaźnik ilości gazu (skroplonego) w zbiorniku?





Mam toroidalną butlę i pytanie gdzie u mnie może być ten pływak,bo go jakoś nie mogę zlokalizować,wiem że w środku ale w którym miejscu butli?I czy ten pływak odpowiada za wielość wchodzącego gazu?