Akumulator...jaki?? - Strona 7

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jako że z dnia na dzień auto przestało kompletnie jeździć, to kupiłem akumulator NORD STAR firmy ZAP. 60Ah za 230zł
Kupiony u kolegi który ma warsztat i od kilku lat je sprzedają. Ponoć nikt nie narzeka, zdarzyły się 2 reklamacje obie bez problemu uznane.

Pozdr.
  
 
Właśnie stoję przed trudnym zakupem, właśnie akumulatora, Gdzie (w Wawie) i jaki najlepiej zakupić? Słyszałem niepochleblne opinie o zakupie np. w hipermarketach, stąd moja zagwoztka...
  
 
Cytat:
2012-11-29 09:43:10, Ikarus260 pisze:
Ja śmigam ba BOSCH-u SILVER. Już jakieś 3 lata. Nie mam problemów pomijając fakt, że miałem różnego rodzaju zwarcia i troszkę go osłabiło.


Właśnie te zwarcia mnie intersują, skąd one się biorą w układzie
  
 
Cytat:
2013-02-01 21:33:00, Nerwica pisze:
Właśnie te zwarcia mnie intersują, skąd one się biorą w układzie



Głównie to oprawki w stopie i wcześniejsze dwa radia rozładowały mi akumulator.
Doszedłem do tego dość późno. Nie miałem czasu myśleć to odłączałem klemy po przyjeździe do domu.
  
 
Przyczyny zwarć, ale również przeciążeń, są różne.
Czasem ktoś obwierci przez przypadek wiązkę i źle lub nie zaizoluje, lub wkręci się wkrętem w przewody po drugiej stronie. Pół biedy jeśli zwarcie zrobi się od razu, czasem jednak izolacja puszcza stopniowo, pod wpływem rozgrzewania się przewodów i przez długi czas powstają upływności.
Również korozje połączenia masy powodują upływności. Miałem raz przypadek, gdy prąd upływu wynosił ok. 1A, pomimo odłączenia wszystkich odbiorników (został odłączony również alarm).
Po włożeniu nowego akumulatora warto sprawdzić i prąd upływu i ładowanie w warunkach obciążenia. Sugeruję również polać pasek klinowy alternatora odrobiną wody, żeby sprawdzić czy nie zaczyna się ślizgać.
U mnie akumulator poszedł przez pompę paliwa, ale nie spaliła się tylko źle była założona wtyczka na pompę (zły kontakt na jednym bolcu), wytworzyła się rezystancja i ciągnęło taki prąd, że wytopiło mi bezpiecznik w centralce pod deską (tak a'propos to szukam tej wiązki łącznie z tą skrzynką bezpieczników). Pojemność akumulatora spadła z 60 Ah do 12Ah.
Kupiłem za 250 zł akumulator 55Ah YUASA, seria ELITE, 3 lata gwarancji.
Dlaczego tej firmy?
Znam te akumulatory z systemów alarmowych, nie miałem nigdy problemów, nawet przy powstałych przeciążeniach lub nadmiernym rozładowaniu. Uważam, że są jedne z lepszych. Kupowałem w Warszawie na 17-stycznia - niedaleko lotniska Okęcie.
  
 
Tytułem porad przed nadchodzącą zimą...


Jak ktoś ma akumulator "bezobsługowy" (a podejrzewam, że 95% użytkowników ma taki) ...to warto przerobić go na obsługowy.


W tym celu należy w górnej części pokrywy wywiercić otwory fi 5 - 6, tak aby możliwe było dolanie do akumulatora brakującej wody.

Po dolaniu wody; otwory należy zabezpieczyć plastikowymi śrubkami (średnica otworu przed wywierceniem - zależy właśnie od śrub jakimi będziemy dysponowali; ja użyłem śrub fi 5 od tapicerki).

W ten sposób "zregenerowałem" właśnie taki akumulator i mam nadzieję, że przez zimę (lub dłużej) będzie jeszcze śmigał.

Do każdej celi weszło całkiem sporo wody, więc stwierdzam, że ta technologia bezobsługowa to jest "pic na wodę" i interes wyłącznie dla producentów tych akumulatorów.



Polecam wszystkim przed nadchodząca zimą !!!
  
 
Cytat:
2013-03-10 10:47:35, mib pisze:
... Kupiłem za 250 zł akumulator 55Ah YUASA, seria ELITE, 3 lata gwarancji. Dlaczego tej firmy? Znam te akumulatory z systemów alarmowych, nie miałem nigdy problemów, nawet przy powstałych przeciążeniach lub nadmiernym rozładowaniu. Uważam, że są jedne z lepszych. Kupowałem w Warszawie na 17-stycznia - niedaleko lotniska Okęcie.



Trochę przymuszony sytuacją : niby porządna Varta BlueDynamic padła bez uprzedzenia i żadnego usterkowego powodu po 2,5 roku eksploatacji /mając w pamięci wiosenną opinię Kolegi mib/ ..kupiłem właśnie do leganzy "enigmatyczny" aku YUSA YBX3000. Trochę czarów z katalogiem i informacjami na temat tego aku Katalog przy zamówieniu podawał 59Ah i 495A /i to nie tylko jedno źródło / , na samym aku jest napisane 60Ah 540A /ciekawe czy EN czy SAE..bo tego też nie podali / W hurtowni katowickiej 290zł ze sporym upustem "warsztatowym".

Usiłowałem dotrzeć do tego jaka to w końcu firma /na aku było prod. UK! ...niby japończycy (powiązani z EXIDE?) ..dobra, dałem sobie siana

Bardzo jestem ciekaw jak się będzie sprawował i ile wytrzyma?

[ wiadomość edytowana przez: bogdan1 dnia 2013-10-13 15:50:37 ]
  
 
Obstawiam kolejne 2.5 roku.
Teraz wszystko się tak robi żeby po gwarancji padło.
Trza napędzać koniunkturę
  
 
Cytat:
2013-10-14 09:36:42, krzychu_ch pisze:
Obstawiam kolejne 2.5 roku. Teraz wszystko się tak robi żeby po gwarancji padło. Trza napędzać koniunkturę



Popieram
Wszystko h....a warte i ściema w żywe oczy !!!!

Przykład: BOSCH S40-26 (...) piszą, że ma 70Ah a jak go prześwietlić latarką to ......1/3 przestrzeni od góry to przestrzeń wypełniona wodą a płyty zaczynają się dopiero od 2/3 wysokości !!!!!!

W życiu nie widziałem czegoś podobnego !!!!!


Przy takich gabarytach to spokojnie mógłby mieć 90Ah a nie 70...

O co chodzi - nie wiem ale wszystko schodzi na psy....
  
 
Cytat:
2013-10-14 09:36:42, krzychu_ch pisze:
Obstawiam kolejne 2.5 roku.


Od dawna należy Ci się wpierdol....tylko nici klubowe jakoś się rozprzędły ....i ciężko ekipę skrzyknąć ....ale tera to już bedzie cza się sprężyć ..

Mam nadzieję ,że żółtki jeszcze tak bardzo nie przesiąknęłły zgniłym imperializem zachodni(oEU)ego reżimu i nie sępią tak na wszystkim ...

Ogólnie faktycznie ..jedno wielkie gówno!
  
 
dobraa...3 dni chodzi ..to jest OK akumulator )

tak mi się to spodobało , że do firmowej ciężarówki też poszukam YU(h)ASA ...to dopiero będzie prawdziwy test! ..trzęsie tam jak cholera !...


tylko dlaczego wszystkie dostępne juhasy cargo somy ze Warszawy ?? ....
  
 
Cytat:
2013-10-15 21:58:24, bogdan1 pisze:
dobraa...3 dni chodzi ..to jest OK akumulator ) tak mi się to spodobało , że do firmowej ciężarówki też poszukam YU(h)ASA



Przez przypadek natrafiłem na YouTube jakiś śmieszny filmik przedstawiający produkcję ...akumulatorów trakcyjnych >>KLIK<<.

Niby nic szczególnego ...ale zaciekawiło mnie, że produkuje się akumulatory 8V !! Gdybym nie obejrzał to bym nie wiedział, że takie akumulatory wogóle istnieją (...niby logiczne; 3 x 8V =24V).

Szkoda, że nie ma wersji 8V do osobówek ...długo bym się nie zastanawiał nad montażem szeregowo 2 szt. na zimę

  
 
Cytat:
2013-10-15 21:58:24, bogdan1 pisze:
dobraa...3 dni chodzi ..to jest OK akumulator ) tak mi się to spodobało , że do firmowej ciężarówki też poszukam YU(h)ASA



Przez przypadek natrafiłem na YouTube jakiś śmieszny filmik przedstawiający produkcję ...akumulatorów trakcyjnych >>KLIK<<.

Niby nic szczególnego ...ale zaciekawiło mnie, że produkuje się akumulatory 8V !! Gdybym nie obejrzał to bym nie wiedział, że takie akumulatory wogóle istnieją (...niby logiczne; 3 x 8V =24V).

Szkoda, że nie ma wersji 8V do osobówek ...długo bym się nie zastanawiał nad montażem szeregowo 2 szt. na zimę