Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2003-02-14 18:56:39 Właśnie-ciekaw jestem jakie cuda powstałe w wyniku SZCZEGÓLNE TROSKI O JAKOŚĆ PRODUKTU odkryliście w swych autkach made by FSO?
W moim bardzo ciekawy był brak otworka olejowego w jednej dźwigience zaworowej,inna faktura tworzywa na podłokietnikach z lewej i prawej strony,dwa rodzaje korbek do otwierania okien ,krzywo docięta blacha,na której zamocowane są ciegła ssania i maski(brakuje kawałka...),ale chyba najciekawsza była polonezowska głowica we fiatowskim silniku ,o czym dowiedziałem sie podczas remontu silnika.Dodam,że jestem 100% pewien iż były to"dzieła"FSO,ponieważ autko jest od początku w mojej rodzinie.Jest to rocznik 1985-działy się wtedy cuda z jakością autek z FSO.Napiszcie jak to było u was.Pozdrawiam! |
road_runner Miłośnik FSO Gdynia | 2003-02-14 19:02:09 Ja musze pochwalic panów z FSO. Nie mialem zadnych zastrzezeń. Moze poza gaznikiem ktory został wymieniny - autko wciągało 11 l w miescie |
Tomek_gdy Miłośnik FSO Opel Manta 3.0GT/E Gdynia-3city | 2003-02-14 19:05:00
a teraz ile pali?? polonez to smok ktory jezdzi wolno, a pije jak nalogowy alkoholik :) moje autko na miescie pali 12 literkow, ale jaka przyjemnosc z jazdy :) 2gi-bieg w podloge i moment 100km/h |
Tomek_gdy Miłośnik FSO Opel Manta 3.0GT/E Gdynia-3city | 2003-02-14 19:24:01 az mi sie wierzyc nie chce zeby Ci tyle palil poldek :) moj pierwszy fiat 125p zima 14 litrow, lato 12 literkow, poldek 81 borewicz podobnie, i Żółta strzala tylko LPG bo paliwa wieczna rezerwa:) LPG zima 17 litrow, lato 14-15l wszystko miasto bo na trasy nie jezdzilem w sumie, a manta czy wstawiam w piz.. czy nie pali kolo 12 litrow nie ma to jak wielopunktowy wtrysk :) no i zupelnie inny moment, ale naped na tyl za bardzo mi sie podoba zebym z niego zrezygnowal, to jest klasa:) dlatego po poldku szukalem tylninapedowca:) |
BENY Miłośnik FSO Ciechanów | 2003-02-14 19:26:09 Ja miałem gumowe odbojniki tylnej kanapy, nie dość, że pryśnięte lakierem, to jeszcze całkiem innego koloru niż karoseria (a też mam Poldka od nowości) A po 3000 km skrzynia na 2 i 3 biegu wyła tak, że nie dało się normalnie jeździć (wymiana na gwarancji). Fabryczne ustawienie gaźnika było takie, że analizatorowi spalin się skala skończyła w stronę mieszanki zbyt bogatej |
bodziot Miłośnik FSO "Misia" czyli Fiat P ... Kraków | 2003-02-14 19:29:05 mój pali w zimie 12 a w lecie 11 czyli jak w instrukcji
i przyokazji to nie pieszcze się z gazem co do niedoróbek fabrycznych to niewiem bo auto ma 6 miesięcy |
Janio Miłośnik FSO To pole jest za małe ... Pruszków | 2003-02-14 19:33:38 Ojciec kolegi kupił w 1992r. fabrycznie nowego Poloneza Caro 1.6GLE, którego częsciej używał jego syn. Dwa lata później przy przebiegu ok. 35tys km przekładnia kierownicza zaczęła ciężko chodzić a co najgorsze blokowała się (zakleszczała).
Kolega kupił nową przekładnię i dokonaliśmy wymiany. Posanowiliśmy zobaczyc co się stała z ta starą. Otwieramy ją a tam... ani grama oleju - wszystko suchutkie jak pieprz Swiadczy to o ponadprzeciętnej wytrzymałości przekładni - 35 tys km (w większości po mieście) bez oleju to niezły wynik |
MAJCHAL Miłośnik FSO Polonez Caro Poznań | 2003-02-14 19:43:08 Co do Fabryki to nie mam prawa nic powiedzeić, bo nie jestem piewrszym właścicielem, jednakże poprzedni własciciele postarali się abym seryjnych części miał jak najmniej. Dotyczy to głównie wnętrza, bo silnik o układ jezd ny jest jescze podobny do seryjnego |
Janio Miłośnik FSO To pole jest za małe ... Pruszków | 2003-02-14 19:50:30
Ja mam seryjną tapicerkę (oprócz podsufitki ) i tylna kanapę. No i oblachowanie (oprócz prawego przedniego błotnika) |
Skora Miłośnik FSO Atus Pierdus Plusus ... Gdańsk | 2003-02-14 20:02:10 Jakies takie te przednie fotele malo wytrzymale juz 3 razy spawalem je |
MAJCHAL Miłośnik FSO Polonez Caro Poznań | 2003-02-14 20:26:03 SKORA bo konstrukorzy nie przwidzieli tej katygorii wagowej co nasza. |
Patryk_153_PTK Vauxhall Omega ELITE Zabrze/Gillingham | 2003-02-14 20:28:52 Niedawno u mechanika koleś robił sobie czerwonego borewicza, auto było z 85 roku. Jego ojciec przywiózł go prosto z fabryki,mówił ze były same białe, ale on sie uparł na czerwonego i udalo mu się , tyle tylko że był jeszcze przed sprawdzeniem:) Po przyjechaniu do Zabrza, po jakims czasie most zrobił się strasznie głosny. Nie było w nim grama oleju. |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2003-02-14 20:34:33 EEE,to chyba ja mam jakiś taki egzemplarz...Przypomniało mi się,że brakowało jeszcze takich plastikowych osłon z boku foteli .Moja wersja to C,ale np.listwy boczne były .Burdel niesamowity musiał tam wtedy panować |
pablo_fso Miłośnik FSO R.I.P. Polonez Atu p ... Wola | 2003-02-14 21:48:42 mi sie wydaje ze takie drastyczne niedoróbki nie znajdą miejsca w nowszych rocznikach, powiedzmy od roku 1995 jusz coraz lepiej z jakością.....także ja rocznik97 nie narzekam na wady fabryczne.....stwierdzam brak. |
MacioBA Miłośnik FSO Fiat 125p Rybnik | 2003-02-14 22:29:54 w październiku '71, gdy ojciec kupował Fiata 125p, przy odbiorze w polmozbycie, zauważył dwa mankamenty, drastycznie wgięta felga prawego, przedniego kola i cieknący korek spustowy oleju silnikowego, niby duperele, ale natychmiast pan kierownik zażądzil wymianę obu części. Wtedy jeszcze był pożadek na wysokim poziomie :) |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2003-02-15 00:03:47 W miom Poldku nie znalazłem żadnych fabrycznych uchybień. To samo dotyczy DF którego miałem przez 13 lat. Natomiast jak pracowałem w pogotowiu to tam spotkałem się z dwoma ciekawostkami w DF karetka:
1. Zbiornik wyrównawczy bez otworu w dnie. Wszyscy się zastanawiali: - co on się tak grzeje ten silnik... 2.Silnik posiadający wszystkie popychacze tej samej długości. Trochę cięzko było wyregulować wolne obroty... Jeszcze sobie przypomniałem. Mój znajomy miał DF, w którym po miesiącu jeżdżenia urwał się wał korbowy. Ale naprawili mu na gwarancji i już wszystko było OK |
MaciekW Miłośnik FSO Fiat Doblo Częstochowa | 2003-02-15 00:06:27 hmm co do spalania to mam ciekawa sprawe ...kompresje mam po 13 bo z glowicy juz nic nie zostalo (ledwo co bylo zlizac przy ostatnim planowaniu). W lato na trasie mi potrafi spalic 8L przy plynnej jezdzie max 80 bo powyzej skacze nieadekwatnie spalanie/predkosc... wkurzajace jest to bo kazdy tir zazwyczaj jedzie ok90 i zawsze wkurza mnie to jak mnie wyprzedzaja i cisne wiecej 100 ale spalanie przekracza wtedy 10. szkoda ze nie ma 8L przy 100 i ciszy z mostem :( w zime teraz jest z nim duzo przejsc i ciezko stwierdzic ile pali ....ale wnioskuje ze ok 12 nie jestem dla niego ostatnio delikatny bo mnie wkurza :) jak cos szarpie w aucie to zaraz mi sie zmienia styl jazdy :) Kiedy jest wszystko ok i ma kopa to jezdze bardzo wolno nie wiem czemu hehe sprawia mi to wtedy najwieksza przyjemnosc :)))) A spalanie nawet w miescie w lato ok 9L gazu caly czas mowie o gazie !! |
bud polonez 1.5 C Gdynia | 2003-02-15 21:54:47 W moim poldku stwierdziłem brak listw bocznych, brak halogenów, brak tylnej wycieraczki, brak regulacji prędkości wycieraczek(tylko 2 pozycje), brak wygłuszenia komory silnika,brak obrotomierza ,brak oświetlenia schowka, brak.... Poldek jest z 1984 roku, na skrzynię biegów oraz na hałas z tylnego mostu nie mogę narzekać bo nic takiego się nie dzieje chyba jeszcze na to za wcześnie (przebieg 18 000 km).
Przy standardowym gaźniku ( 1 przelot: 0,45;1,20;F-35-2,30;24, 2 przelot: 1,00:1,35;F-30-2,00:24(miasto 14 l ).był strasznie mułowaty i szarpał więc troszkę go zmieniłem(1 przelot:,50;1,30;F-30-2,20;24, 2 przelot: 1,00;1,80;F-30-2,00;24(miasto 17 l) co dało rezultat: 4 miejsce w Borsku. ps. na tylnej klapie mam 1.5C a w papierach 125PN. |
MacioBA Miłośnik FSO Fiat 125p Rybnik | 2003-02-15 23:41:56 Hej, Bud
Ale to chyba właśnie dlatego, ze Twój Poldi to wersja C, w moim równiez brakuje tylniej wycieraczki, oświetlenia schowka, brak regulacji prędkości wycieraczek, listwy boczne sam sobie zalozyłem, ale przynajmniej mi sie wydaje, ze seria C tak własnie miala-ten typ tak ma :) |