Dystanse do kół - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Przypomniało mi sie ze sruby, jak juz bedziesz miał, to sie muszą na copnajmniej 6 pełnych obrotów wkrecac!!absolutne minimum!
Przypomniało mi sie tez że ja nie jestem fachowcem w tej dziedzinie wiec przed jakimis decyzjami udaj sie do takowego

Pozdrawiam i ciesze sie jeśli pomogłem
  
 
Cytat:
Niom i bierz pod uwage że im dłuższy (grubszy) dystans tym wieksza siła działająca na piaste, łożysko bla bla bla


siła jest taka sama, bo auto nie robni się cięższe. zmienia się tylko moment siły, czyli siła razy ramię. w przypadku podłożenia dystansa właśnie to ramię przedłuża się o grubość dystansa. to tak jak ze szczotką na kiju. jak trzymasz poziomo za środek to jest ok, ale spróbuj ją utrzymać poziomo trzymająć za sam koniec trzonka
nie ma co tu gdybać, trza pomierzyć i już
pozdrawiam
  
 
Tolo gdzieś wklejał link do Et, ale dla neizorientowanych to tutaj:
http://www.al-ko.pl/fahrzeugtechnik/felgi/dod.html




[ wiadomość edytowana przez: MARCIN_RADOM dnia 2005-05-04 10:02:29 ]
  
 
Zmieniłem koła na zimówki i jakos blado wyglada i nie reaguje na kierownice tak jak na letnich ale nie o tym chciałem

Chciałem na tył załozyc dystanse bo biednie to wyglada na orginalnych felgach BMW w letnich mam ET 7 wiec jest znosnie a tu bieda straszna i koło jak w polonezie wpuszczone

I co i F**k

Dystanse miałem 20mm ale bezmyslnie dałem do przetoczenia na 10mm bo na tych 20mm na 100% koło ocierało by o błotnik (nisko jest bardzo )

I teraz mam error bo piasta nie puszcza mi dystansa tak zeby on przylegał do bebna!!! (dystans nie jest przelotowy tylko tez z piastą ) Jedyne co przychodzi mi do głowy to rozwiecenie go ale jak go wpuszcze po rozwierceniu na piaste to mi tej wystająccej piasty zostanie z 3-4mm wiec kupa bo na feldze jest fazka wiec nawet sie na tym nie oprze

Ile minimalnie powinna wchodzic felga nia piaste?
Jakies pomysły?
Ktos cos zrozumiał?
f**k!
  
 
uwaga -złe obsadzenie felgi i nie profesjonalnie dorobione dystanse potrafią zniszczyć łożyska nawet w niecałe 2000km.
nie jeden inżynier to obliczał i nie poto jest środek styku bieżnika w jednej lini z łożyskiem.
poza tym felga nie trzyma się tylko na szpilkach.
  
 
To ze ramie siły sie zmienia to wiem wiec i łozysko dostanie w dupe bardziej i cały układ.. ale tak jak pisze na letnich mam ET 7 i nic sie złego nie dzieje(przeczytałe jeszcze razi z tego co piszesz to chyba sobie odpuszcze )

Sprawy nie przemyslałem do konca a własciwie wcale i jestem w plecy za toczenie i dystanse mam praktycznie do wywalenia

I to ze na srubach sie nie trzyma tez wiem jak dla mnie to sie głównie trzyma na piascie a sruby tylko dociągają... wiec mam DUZY kłopot.... aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
  
 
Cytat:
uwaga -złe obsadzenie felgi i nie profesjonalnie dorobione dystanse potrafią zniszczyć łożyska nawet w niecałe 2000km

- prawda

Cytat:
jest środek styku bieżnika w jednej lini z łożyskiem.

- nie prawda

Cytat:
nie jeden inżynier to obliczał

- prawda

Cytat:
To ze ramie siły sie zmienia to wiem wiec i łozysko dostanie w dupe bardziej i cały układ..

- prawda

Cytat:
I to ze na srubach sie nie trzyma tez wiem jak dla mnie to sie głównie trzyma na piascie a sruby tylko dociągają

- prawda i nie prawda, a dokładniej. śruby w przeciwieństwie do nitów pracują na docisk powierzchniowy (stąd podawane sa momenty dokrecania śrub) i to one trzymają koło w pozycji ustalonej przez piastę. wszystkie gwinty są wykonane z jakimś tam luzem i w związku z tym gdyby piasta nie ustalała jednoznacznie koła mogłyby powstać luzy, a te prowadzą w konsekwencji do powstania reakcji dynamicznych potocznie zwanych biciem. w takim wypadku wyważanie koła miałoby sens tylko na piascie koła samochodu. tak więc dystanse założone i dorobione z głową mogą jeździć w aucie dłuuuugo i nie spowodują usterek, tak jak to ma miejsce u mnie.
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-11-21 19:59:04, MARCIN_RADOM pisze:
- tak więc dystanse założone i dorobione z głową mogą jeździć w aucie dłuuuugo i nie spowodują usterek, pozdrawiam


dobrze,że dodałeś cyt,"z głową"
-prawda
pozdrawiam
  
 
NIom tak z tym ze ja głowe zostawiłem na jakis czas i zonk.. i nie powiecie mi co z tym fantem zrobic?
  
 
mibhell o ile dobrze cie zrozumiałem to jak dasz dystanse do tokarza i ci delikatnie roztoczy otwór wewnętrzny w nich to wejdą na piastę, tak? a jeśli tak to zakładając je odsuniesz felgę od piasty o 10mm. rozważam tak ale nie wiem czy dobrze zrozumiałem twój post.
pozdrawiam
  
 
Jesli dystanse w obecnej formie weszły bo tak jak wejsc miały to faktycznie felga była by odsunieta na zewnątrz o 10mm

Tyle ze jest kłopot bo jak mi roztoczy otwór wewnetrzny to zbierze tez piaste dystansu (scianki stana sie tak słabe ze napewno ciezaru auta nie utrzymaja..wiem wiem sruby ale to chyba bezpieczne nie bedzie..)

Jedyne co mi przychodzi do głowy to odciecie tej piasty (dystansu) i rozwiercenie otworu tak zeby wchodził na piaste koła w aucie ale wtedy tak jak pisałem tej piasty w kole bedzie wystawało z jakies 3mm wiec znowy kit! a zmniejszac grubosc dystansó ponizej 10mm eliminuje chyba celowosc ich zakładania...

Innymi słowy zrobiłem sobie niodwracalne kuku!!?
  
 
Witam. Padło pytanie czy zakładać dystanse na dwie osie czy tylko na przód. Oczywiście, że na dwie osie inaczej będziesz miał szerszy rozstaw kół na osi przedniej a węższy na osi tylnej. Inacze mówiąc auto będzie zostawiało dwa ślady co może być uciążliwe zwłaszcza podczas jazdy po głębszym śniegu gdyż obie osie będą stawiały opór a nie tylko przednia tak jak jest to normalnie. A że dystanse nie wpływają na zawieszenie to się nie zgodzę bo wiem z autopsji (Peugeot 306SX miałem dystanse 25 mm na stronę robione przez profesjonalistów) po 15000 km tylne koła zaczęły wyglądać jak w E30(ujemny kont pochylenia). Musiałem wymienić tylną oś bo powyginały sie osie wachaczy. Myślę, że siła docisku była przyłożona na dłuższym ramieniu i jak wiadomo zwiększyła sie w ten sposób. Tak że najlepszym sposobem jest kupić koła przeznaczone do danego modelu auta a nie dawanie dystansów bądź klepanie rantów w błotnikach. Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
A że dystanse nie wpływają na zawieszenie to się nie zgodzę


a kto powiedział że nie wpływają??

Cytat:
siła docisku była przyłożona na dłuższym ramieniu i jak wiadomo zwiększyła sie w ten sposób


siła się nie zwiększyła, a tylko moment gnący. się możesz zwiększyć np przez doładowanie auta.

pozdrawiam
  
 
Widze ze DF-E36 dogrzebałes sie głeboko do tego wątku Tak od siebie dodam ze przednii rozstaw czesto bywa minimalnie szerszy niz tylny.. nie umie sie dokopac do dokumentacji ale przypuszczam ze i w E30 jest tak samo

Ale coraz bardziej zniechecacie mnie do tego pomysłu..
  
 
Cytat:

Oczywiście, że na dwie osie inaczej będziesz miał szerszy rozstaw kół na osi przedniej a węższy na osi tylnej.


zmartwię Cię, zazwyczaj roztaw kół jest różny na obu osiach.
Cytat:

A że dystanse nie wpływają na zawieszenie to się nie zgodzę bo wiem z autopsji (Peugeot 306SX miałem dystanse 25 mm na stronę robione przez profesjonalistów) po 15000 km tylne koła zaczęły wyglądać jak w E30(ujemny kont pochylenia).


znów Cię zmartwię, chyba każdy model BMW ma ujemny kąt pochylenia kół i w kazdym wygląda to podobnie, nie rozumiem odniesienia do E30.
Cytat:

Tak że najlepszym sposobem jest kupić koła przeznaczone do danego modelu auta a nie dawanie dystansów bądź klepanie rantów w błotnikach. Pozdrawiam.


jestem zdecydowanie ZA. pzdr
  
 
Cytat:
2005-11-22 11:23:32, Jeztom pisze:
zmartwię Cię, zazwyczaj roztaw kół jest różny na obu osiach.



Przeciez to napisałem
  
 
Cytat:
2005-11-22 13:17:24, mibhell pisze:
Przeciez to napisałem


fakt
  
 
Na pewno rozstaw kół nie jest szerszy na osi przedniej co będzie miało miejsce po założeniu dystansów tylko na tą oś.
  
 
Cytat:
2005-11-22 16:53:50, DF-E36 pisze:
Na pewno rozstaw kół nie jest szerszy na osi przedniej co będzie miało miejsce po założeniu dystansów tylko na tą oś.


W wielu samochodach tak jest, dziwi mnie twój upór... pzdr
  
 
Cytat:
2005-11-22 16:53:50, DF-E36 pisze:
Na pewno rozstaw kół nie jest szerszy na osi przedniej co będzie miało miejsce po założeniu dystansów tylko na tą oś.


Jest ale to juz ustalilismy
A dystanse tylko na tył! Na przód bym sie bał i sesu nie widze głebszego
pzdr