Blaupunkt DX-R52 kto pomoże skalibrować?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, stałem się dziś nieszczęśliwym posiadaczem radia Blaupunkt DX-R52 z nawigacją. Nieszczęśliwym bo za cholerę nie dam rady go skalibrować i nawigacja nie działa prawidłowo. Może ktoś jest w stanie przez to mnie przeprowadzić?
  
 
I jeszcze jedno- czy w espero można z licznika wyprowadzić sygnał GALA?
  
 
Cytat:
2007-07-02 16:28:07, Andy335 pisze:
I jeszcze jedno- czy w espero można z licznika wyprowadzić sygnał GALA?



gps sam powinien się kalibrować... nie wiem w czym problem...


gala to chyba zwiększanie głośności wraz ze wzrostem prędkości?

myślę, że ten BP akceptuje sygnał VSS i nie powinno być problemu. Z tym, że nie podłączasz się do licznika, a do VSS lub jednego z pinów komputera
  
 
Wszystko pięknie, tylko gdzie tego pinu szukać i pod który w kostce iso podłączyć??
  
 
o jakim tu kalibrowaniu mowa? jesli nawigacja ma gps to syganl bierze z satelitow nic sie nie kalibruje tylko wpina wlacza i powinno dzialac..zanim nawi nie zacznie dzialac prawidlowo to daruj sobie podpinanie czujnika predkosci bo to pomoze jak umarlemu kadzidlo

  
 
Cytat:
2007-07-02 22:35:52, qbaj pisze:
zanim nawi nie zacznie dzialac prawidlowo to daruj sobie podpinanie czujnika predkosci bo to pomoze jak umarlemu kadzidlo



Ja bym wogóle darował sobie podpinanie czujnika prędkość. GPS sam doskonale wylicza prędkość poruszania się.
  
 
Cytat:
2007-07-03 07:34:43, piotr_ek pisze:
Ja bym wogóle darował sobie podpinanie czujnika prędkość. GPS sam doskonale wylicza prędkość poruszania się.

czujnik predkosci ma zdaje sie w tym radiu dostosowywac natezenie dzwieku do predkosci...tez bym sobie darowal no ale ja to cale radio bym sobie darowal bo...mapy teleatlasu kosztuja niewiele mniej co paltop z gpsem..a po za tym i tak by mi zaraz ukradli jak kazde inne radio z samochodu
  
 
To radio jest prezentem, który dostałem i dlatego zależy mi aby to chodziło poprawnie. Znalazłem kilka tekstów na ten temat i niestety ale mimo anteny gps, resztę trzeba kalibrować, bo będzie głupoty pokazywać. Działa to troszkę inaczej niż nawigatory gps. A ten przewód niestety, ale musi być podpięty.
  
 
andy..a ty w ogole manual do tego masz? bo ja wlasnie przeczytalem w manualu jak sie kalibruje i jesli sygnal vss i sygnal wlaczenia wstecznego biegu sa podpiete to sam proces kalibracji wyglada na dziecinny..jesli nie masz to wez napisz do mnie na priv
  
 
Sygnał VSS jest konieczny i należy kalibrować jak wszystko jest podpięte. Powinna być pozycja w menu do kalibrowania. W trakcie kalibracji trzeba pamiętać, żeby jeździć po drogach zapisanych na CD z mapą. Może być też źle ustawiony żyroskop - tutaj jest chyba przekręcany ręcznie. Myślę, że u nas w Espero to będzie jakieś +7 stopni.