Polonez - jak założyć filtr stożkowy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam problem bo chciałem załozyc filtr stozkowy do poldasa i nie wiem jak to zrobic Odp. czekam na propozycje
  
 
Nie zakładać. Szkoda czasu.
  
 
Jaki typ silnika ?
Ja mam GSI , i w GSI trzeba wywalić puche filtra oryginalnego,kupić dwa kolanka do filtra stożkowego , kupić rure aluminiową do filtra stożkowego, odseparować termicznie ten filtr od komory silnikowej,kupić łącznik filtra stożkowego i kupić filtr.Koszt tego wszystkiego przekracza 400zł oczywiście jeśli to ma być dobrze zrobione.
Powiem tak, jeśli chcesz aby to dało jakiś efekt w parametrach momętu obrotowego, to modyfikacje jakie tu opisałem dadzą taki efekt ale praktycznie niewyczuwalny, tylko na wykresie w hamowni skoczy o 2 lub 3 niutonometry.
Efekty dźwiękowe zajebiste ale nic poza tym.
Trzeba troszku popracować nad dolotem,wylotem i elektroniką aby obniżyć uzyskanie pełnego momętu obrotowego już od 2 tyś obr. Tak jest w GSI

W najbliższym czasie przewiduje wypad na hamownie i zrobienie pomiarów po moich modyfikacjach.
Wyraźnie odczuwam zmiane w zakresie "ciągu" już od 2 tyś ale ile wzrosło dokładnie to nie mam pojęcia. Prace trwały od ponad roku zanim metodą prób i błędów poldon jeździ dużo lepiej

[ wiadomość edytowana przez: Homzik dnia 2008-05-21 23:46:35 ]
  
 
Może wniosę tyle co filtr stożkowy ale do cholery Homzik: MOMENT
  
 
Oczywiście że moment
  
 
Cytat:
2008-05-21 23:42:02, Homzik pisze:
...
W najbliższym czasie przewiduje wypad na hamownie i zrobienie pomiarów po moich modyfikacjach.
...


Przyjedź na zlot do Czerniewc. Będzie hamownia to sobie pomierzysz i na miejscu porównasz z innymi .
  
 
Cytat:
2008-06-16 12:43:00, Bocian_s_313_PTK pisze:
Przyjedź na zlot do Czerniewc. Będzie hamownia to sobie pomierzysz i na miejscu porównasz z innymi .



Nie ma sensu. Klasyczne silniki Poloneza, czy to 1.5 czy 1.6, czy na gaźniku, czy na mono, czy na wielowtrysku to po prostu historia.

Jeśli chcecie mieć dynamicznego Poloneza, to nawet montowany 1.4 MPI Rovera jest nieco za słaby doń (nie tyle moc, co parametr tego silnika, przebieg krzywej momentu obrotowego, którego rozsądne wartości dostępne są od 3500 obr w górę, osiągając maksimum przy 5000 obra a obroty mocy maksymalnej to ok. 6000 rpm.) Takie parametry ewiedentnie świadczą, że ten silnik skonstuowany jest jako wysookobrotowa szlifierka - jeśli chcemy korzystać z mocy silnika i jego dynamiki, lub jako silnik, któego, ze względy na nie przekraczanie obrotów, prawdziwej mocy i momentu nigdy nie wykorzystamy.
Ja mam takiego, w b. dobrym stanie i używam go do 3500 obr max, tak więc ten silnik w Poldim praktycznie śpi.

Jeśli coś sensownego miało z tego być, to tylko przerzutka silnika 1.6 Rovera, albo najlepiej 1.8.
Te silniki mają już zupełnie inny przebieg momentu, który dostępny jest w niższych prędkościach obrotowych, no i moc wyższa.

Niemniej jednak, jeden i drugi byłby i tak katem dla skrzyni, wału i mostu.

Żeby całość jakiś sens miała, to trzebaby adaptować do tego samochodu cały układ napędowy od innego samochodu. Fiat, Volwo, Mercedes, BMW, itd. Trochę porządnych tylnonapędowców jest na świecie, tylko komu by się chciało to robić.
Praca i koszta straszne, a efekt..
  
 
Cytat:
2008-07-29 13:11:57, oprawca_1978 pisze:
... ze względy na nie przekraczanie obrotów, prawdziwej mocy i momentu nigdy nie wykorzystamy. ..


A niby dlaczego? Rozsypie się powyżej 4krpm?
  
 
Cytat:
2008-07-29 14:36:09, leon pisze:
A niby dlaczego? Rozsypie się powyżej 4krpm?


A dziwisz się:
Cytat:
2008-07-14 10:24:02, oprawca_1978 pisze:
... świece mają już trzy lata i prawie 70 tys km przejechane....
2008-07-29 11:48:12, oprawca_1978 pisze:
... Ja do swojego Poldorovera kupiłem na Allegro pasek jakieś trzy miesiące temu (jeszcze nie zrobiłem, stary ma już ponad 100 tys, ale wygląda dobrze...


Przepraszam za OT
  
 
Faktycznie nie doczytałem. Już się nie dziwie.

  
 
Cytat:
2008-07-29 16:02:08, leon pisze:
Faktycznie nie doczytałem. Już się nie dziwie.



No, widzę, że Panowie czytają, myślą i wnioski wyciągają.

Paseczek z przebiegiem ponad 100 tys już nie jest pierwszej młodości, zwłaszcza, że ma już pięć lat, bo wymieniany w 2002 czy 2003 roku.
Dopóki nie założę nowego, silnik nie więcej jak 3500 rpm.
  
 
Cytat:
2008-07-29 16:16:20, oprawca_1978 pisze:
Dopóki nie założę nowego, silnik nie więcej jak 3500 rpm.



Tym bardziej nie rozumiem tego my.

Cytat:
2008-07-29 13:11:57, oprawca_1978 pisze:
... nie wykorzystamy.

  
 
Po co katowac motor stozkiem ?

Seryjne 1.6 z krotkim dyfrem jest az nadto wedlug mnie...
Jedyna sensowna modyfikacja to wlasnie zmiana dyfra a poza tym to jak kolega juz napisal wchodzimy w swiat DOHC/rover i przerobek za jakies 20 tys zeby to mialo jakis sens... inaczej konczy sie to szrotem ewentualnie ikona przed domem ktora strach jechac dalej niz 10km.
Dzis juz chyba malo kto ma sprawny motor w polonezie zreszta zawsze na zlotach wialo 'przedmuchami'.

  
 
Cytat:
2008-07-30 18:01:08, MaciekW pisze:
Po co katowac motor stozkiem ? Seryjne 1.6 z krotkim dyfrem jest az nadto wedlug mnie... Jedyna sensowna modyfikacja to wlasnie zmiana dyfra a poza tym to jak kolega juz napisal wchodzimy w swiat DOHC/rover i przerobek za jakies 20 tys zeby to mialo jakis sens... inaczej konczy sie to szrotem ewentualnie ikona przed domem ktora strach jechac dalej niz 10km. Dzis juz chyba malo kto ma sprawny motor w polonezie zreszta zawsze na zlotach wialo 'przedmuchami'.



Dokładnie. To tak samo, jakby chciał założyć nitro do Syrenki.
Te silniki ze swoją znamionową mocą nie dają sobie rady i lecą dość szybko. Wystarczy spojrzec na ten silnik - to co prawda czterosów, ale z wałkiem w bloku, z pośrednim napędem rozrządu, z wałem korbowym podpartym tylko na trzech łożyskach, a do tego wszystkiego - pod względem materiałów z jakich został skonstruowany - to sieczkarnia nie silnik. Cylindry silnika i zawory zużywają się w nim nie tyle od tarcia, co od wgniatania materiału w materiał, takie to dziadostwo jest.
Jedyne sensowne rozwiązanie - to zastosowanie innego, WSPÓŁCZESNEGO silnika (i wogóle, całego zespołu przekazania napędu).
  
 
z tymi materialami to jest tak.wal korbowy w polonezie jest podparty na 3 lozyskach.a caly silnik pierwotnie pochodzi z fiata 125 o poj 1300.awiec 1300/65 KM,pozniej rozwiercono go do poj 1500 75KM,w latach 80 wzmocniono go do 82KM,a pozniej jeszcze raz rozwiercono do 1600 i zrobiono prawie 88KM.czyli dolozono temu silnikowi 23KM nie zmieniajac calej konstrukcji silnika.dlatego niedziwota,ze maja krotki zywot.jezeli ktos jezdzi 1600 delikatnie to sluzy naprawde dlugo.ale wykorzystujac te 88KM,to raczej dlugo niepochodzi.zakladajac filtr stozkowy ewentualnie mozemy cos zyskac,ale to jest raczej po to ,aby wykorzystywac max mocy.
  
 
Najgorsze sa te stare waly/walki.
U mnie jak robilem remont zalozylem te 'nowsze' tzn po daewoo nowki. Fakt ze robil mi to mechanik z prawdziwego zdarzenia i bardzo zaluje ze nie zrobilem calosci wtedy tzn tloki i blok tylko zalozylem nowe pierscienie. Przez ok 20kkm tj nim pierscienie sie dotarly moc byla naprawde szokujaca jak na polonza w zasadzie bez wysilku piszczalem na dwojce. Ale to tez ten krotki dyfer
Mechanik radzil a klient swoje


Niestety zal ze polska to kraj biedakow i jak nie narzekali na to ze 1.6 to przedwojenny syf to omijali 1.4 bo to drogie czesci przecie !
A jak juz ktos mial 1.6 to 80% wlascicieli albo nie wiedziala co to wymiana oleju albo lala selectol bo przecie jedzie ?

U mnie po 100tys km stan walka rozrzadu byl jak nowy.
Tyle ze regulowalem zawory co niecale 10kkm i wymienalem olej po zimie.

Taki maly off top sie robi.
Generalnie zamiast zakladac stozek to sprawdz uklad zaplonowy i ustaw zawory. Wiecej z tego tych KONI niz ze stozka.

  
 
witam mam poloneza atu 96r 1.6gli na jedno punktowym wtrysku paliwa. chcialbym zamontowac stozkowy filtr powietrza ale nie bardzo wiem co potrzebne jest i jak go zalozyc? prosze o pomoc i liste potrzebnych czesci i opis montazu??

kolega ma zalozony i widzialem zalozona pokrywe na wtrysku od opla i alu.rure z filtrem stozkowym.czy to jest dopry pomysl i tani?? prosze o pomoc pozdrawiam
  
 
Po co Ci to?
  
 
Ani dobry, ani tani.Kolego nic ci to nie da oprócz wydanych nawet 400zł jak ktoś już tu pisał.

Jak masz juz wydac te 400 zł to przemyśl co bardziej sie przyda autku mały remont zawieszenia,nowe opony,ładne alu,cokolwiek co sprawi ci przyjemnosć.Na mój rozum stożka nie wstawiaj.
  
 
Cytat:
2009-01-15 17:53:28, mark870 pisze:
witam mam poloneza atu 96r 1.6gli na jedno punktowym wtrysku paliwa. chcialbym zamontowac stozkowy filtr powietrza ale nie bardzo wiem co potrzebne jest i jak go zalozyc? prosze o pomoc i liste potrzebnych czesci i opis montazu?? kolega ma zalozony i widzialem zalozona pokrywe na wtrysku od opla i alu.rure z filtrem stozkowym.czy to jest dopry pomysl i tani?? prosze o pomoc pozdrawiam

zamiast wtrysku zamontuj gaznik,uzyskasz wtedy 12KM wiecej!jezdzilem kidys GLI i uwazam ze jest to najslabszy silnik w polonezie.porazka.no i wywal katalizator!

[ wiadomość edytowana przez: paweldobra dnia 2009-01-16 11:23:08 ]