Olej tylny most i skrzynia biegów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni i tylnym moście. Z tego co wiem Hipol 15F tu i tu. Poczytałem jednak w internecie na temat samej wymiany i natknąłem się na opinie, że oleju nie należy wymieniać w skrzyni, tylko dolewać, bo jak się wymieni, to może gorzej pracować a w tylnym moście to już niech ręka boska broni wymieniać. O co chodzi?
  
 
Mnie tez to czeka.

Na razie nie dotykam.

Boje się. Skrzynia jest przypocona olejem. I przyrosła do tego cenrtmetrowa warstwa piasku... Może na wiosne cos tam wyroscie...
  
 
Ale ktoś pierdoły gada. Tyle na ten temat.
  
 
Ja pierwsze co zrobiłem to właśnie oleje wymieniłem po zakupie auta, w tym w skrzyni i tylnym moście. Chciałem być za dobry i wlałem jakiś Hipol semisyntetic, ale był za rzadki (dobry w zimie) i po roku zmieniłem na Hipol 15F. Nie mam przecieków, a biegi wchodzą równo. Nie widzę powodu dla którego oleju nie zmieniać, zwłaszcza gdy nie wiadomo ile już skrzynia na bieżącym chodzi (jak było w moim przypadku).
  
 
Cytat:
2011-03-13 17:59:04, Kamil_H pisze:
Przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni i tylnym moście. Z tego co wiem Hipol 15F tu i tu. Poczytałem jednak w internecie na temat samej wymiany i natknąłem się na opinie, że oleju nie należy wymieniać w skrzyni, tylko dolewać, bo jak się wymieni, to może gorzej pracować a w tylnym moście to już niech ręka boska broni wymieniać. O co chodzi?




Jeśli chodzi o tylny most to górnym wyznacznikiem dla VAZów myślę, ze będzie olej wymagany przy zastosowaniu układów podwyższonego tarcia tzw "szper" a tutaj należy stosować oleje grupy SAE 75W90 lub 80W90 o parametrach wg API GL5, GL-4/5. Przy szczególnie trudnych warunkach pracy wymagany jest SAE 75W140 o API GL-6.
  
 
Gadanie głupot z tym nie wymienianiem i tyle. Jasne że się wymienia i w skrzyni biegów i w mostach.
Jakiś czas temu musiałem wymienić oleje w Samuraju i w Land Roverze na Texaco 80w90 GL-5 (takiego lali w serwisie LR) i od razu do Łady też wlałem. Nie widzę nigdzie aby gdzieś ciekło i wszystko działa dobrze.
  
 
Chciałem definitywnie rozwiać problem wymiany oleju w tylnym moście i skrzyni biegów. Absolutnie nie prawdą jest że w tych przekładniach nie wymienia się oleju, powiem więcej, obie przekładnie są mocno obciążane podczas eksploatacji, a szczególnie tylny most, dlatego te oleje TRZEBA wymieniać. W Ładzie w skrzyni biegów olej należy wymieniać co 30 000km i tak samo w tylnym moście co 30 000km. Dla obuch przekładni stosuje się ten sam olej przekładniowy HIPOL 15-F.
  
 
Cytat:
2011-03-18 10:06:46, brabus55 pisze:
Chciałem definitywnie rozwiać problem wymiany oleju w tylnym moście i skrzyni biegów. Absolutnie nie prawdą jest że w tych przekładniach nie wymienia się oleju, powiem więcej, obie przekładnie są mocno obciążane podczas eksploatacji, a szczególnie tylny most, dlatego te oleje TRZEBA wymieniać. W Ładzie w skrzyni biegów olej należy wymieniać co 30 000km i tak samo w tylnym moście co 30 000km. Dla obuch przekładni stosuje się ten sam olej przekładniowy HIPOL 15-F.



oczywiście! olej ma smarować - zmniejszać tarcie, i chłodzić!

ulega zużyciu, starzeniu, koniecznie trzeba wymieniać i to regularnie. Odwdzięczy się to bezawaryjną pracą podzespołów.
Zwłaszcza stare mineralne oleje jak Hipol.
W nowych układach przekładniowych stosuje się oleje syntetyczne i tutaj faktycznie mają zastosowanie inne zasady obsługi przeniesienia napędu.

To stary zabobon mówi, że nie wymieniaj bo ci skrzynia pocieknie, rozleci się itd.

Spróbujcie w silniku nie wymieniać olej przez 100.000 km ! ciekawy jestem ile takim motorów przeżyje.

  
 
ok... to wyjaśnia sprawę odnośnie mechanizmów do zastosowań cywilnych. Co ze skrzyniami i mostami do zastosowań konkretnych. Mam tu na myśli dyfry typu sprzęgłowego, lub torseny i skrzynie kłowe o prostych zębach, tudzież normalne skrzynie, ale połączone do podrasowanych, wysoko kręcących się silników? Jakie wtedy oleje stosować? Na pewno są tu ludzie mający doświadczenie w te klocki
  
 
Cytat:
2011-03-18 17:39:05, Ladasznikow pisze:Mam tu na myśli dyfry typu sprzęgłowego, lub torseny i skrzynie kłowe o prostych zębach, tudzież normalne skrzynie, ale połączone do podrasowanych, wysoko kręcących się silników? Jakie wtedy oleje stosować? Na pewno są tu ludzie mający doświadczenie w te klocki



przeczytaj mój post poniżej z: 2011-03-13 20:36:26 dokłądnie takie zalecenia są dla Torsenów dla Lady.
  
 
skrzynie kłowe i szpery płytkowe Motul Gear 75w140, można też stosować nieco tańszy Motul PA90, obciążone skrzynie synchronizowane i szpery typu torsen Motul Gear 75w90. Nie ma być to broń boże reklama Motula, po prostu te oleje mam sprawdzone w ekstremalnych warunkach i nigdy nie zawiodły.
Co do wymiany ooleju to z tego co kojarzę Lada to nie BMW, gdzie producent daje dożywotnią "gwarancję" na olej w skrzyni. Wymiany oleju w skrzyniach kłowych średnio co 150-200 km oesowych, wymiany w dyfrach zeszperowanych przy jeździe ulicznej co 15-20k km, przy jeździe wyczynowej od 200-5000km, zależnie od intensywności.
  
 
A jak wyglądają ceny tych olejów? Czyli ten olej:Motul Gear 75w90 mogę używać na co dzień?

[ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2011-03-20 18:36:02 ]
  
 
40-60 pln za litr zalezy gdzie kupisz. mozna stosowac na codzien, ale do seryjnej skrzyni ladowskiej to jest bezsensu szczerze powiedziawszy
  
 
panowie jeździ ktoś na oleju 85w140...

co bym zyskał zamieniając 85w90 na 85w140...
będzie ciszej ,,lepiej,,, czy gorzej i się wszysko w końcu rozpierdoli!!!

chodzi o jazde na codzień????
  
 
.W140 jest wskazany dla mechanizmow roznicowych podwyzszonego tarcia ( szper).
To olej o bardzo dobrych parametrach lepkosci ( smarowania) w wysokich temp. , przy duzych obciazeniach.
  
 
czyli przy klasycznym dyfrze zyskał bym coś czy nie????
  
 
Cytat:
janjestemjan pisze: panowie jeździ ktoś na oleju 85w140...



dostałeś za darmo i szkoda ci wyrzucić czy tak ci huczą łożyska, że nie da się jeźdźić a naprawiać ci się nie chce
  
 
nie.... a odpowiedzi nie uzyskałem
  
 
ja jeździłem na takim ale w polonezie
  
 
Odpowiedź już dawno padła.