Gniazdko diagnostyczne

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Gdzie jest gniazdko diagnostyczne do sprawdzenia komputera w roczniku '92 1.4.
  
 
Na lewym nadkolu, takie trójkątne.
  
 
A macie moze jakies zdjecie albo cos ,bo sie przymierzam do escorta i chcialbym to sprawdzic a duzo czasu na szukanie nie bedzie. Albo troche dokladniej to napisz jesli mozesz. Chyba ,ze widac to "golym okiem".
  
 
Na lewym nadkolu, w okolicach kielicha amortyzatora masz przypięte do wiązki dwa złącza. Jedno z nich to korektor oktanowy, a drugie z przewodami niebiesko-zielonym, brązowo-zielonym i brązowym to złącze diagnostyczne.
  
 
Ogromne dzięki.
  
 
Aż zapytam. Będziesz odczytywał kody błędu, tak?
  
 
chce odczytać błedy a skąd wziąć wyjaśnienia kodów do silnika 1.4
  
 
No włąśnie... skąd je wziąć...

BTW lista kodów błędu jest jednakowa dla wszystkich silników do '94. Różnią się tylko ilością.
  
 
czy diodą do plusa akumulatora i nast dwa się zwiera, kolega ma tak w scorpio , w essim tak samo?
  
 
Diodą z rezystorem do plusa, katodę diody do niebiesko-zielonego, a zwierasz pozostałe dwa.
  
 
a po co rezystor nie lepiej 12V dioda?
  
 
Nie ma takich diod. Ta na 12V ma wbudowany rezystor i tyle.
  
 
naprawdę nie macie na forum kodów błędów? Może oddzielny topic znajdzie posiadacza kodów. Są mi na maxa potrzebne bo autko zbyt tanie jest i potrzeba gruntownej kontroli.


PS.Kupowalem w sklepie na 12V - całkiem możliwe


[ wiadomość edytowana przez: skoadam dnia 2005-05-18 11:03:09 ]
  
 
Na forum nie mamy. Napisz jakie kody odczytałś, coś się wymyśli.
  
 
Najgorsze jest to, że może nie być na to czasu.
  
 
Niestety nie mam kodów. Tzn .mam ale w głowie.
  
 
Ech... moja głowa...

Kod Opis
10 Kod polecenia. Wymaga od obsługi: włączenia zapłonu bez włączania silnika i sprawdzenia połączeń; uruchomienia silnika i obciążenia silnika przez przestawienie przepustnicy; prędkość silnika musi przekroczyć 2500 obr/min
11 w pamięci nie ma żadnych kodów. Wykonać zwykłe czynności sprawdzające
13 Czujnik temperatury płynu chłodzącego łub jego obwód
14 Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód
15 Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód
16 Przepływomierz powietrza drugi lub jego obwód
17 Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze lub jego obwod
1 B Niskie napięcie akumulatora
19 Pamięć dynamiczna lub jej obwód, zakończyć i ponowić proces samodiagnostyki. Jeśli kod powtórzy się, sprawdzić obwód urządzenia sterującego
20 Kod oddzielający. Oddziela kody twarde” (pamięć dynamiczna) od kodów miękkich” (kodów trwałych)
21 Zapłon, nieregularny sygnał
22 Przepływomierz powietrza pierwszy lub jego obwód, napięcie za wysokie
23 Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód, napięcia za wysokie
24 Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód
25 Czujnik połozenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwod, napięcie za wysokie
26 Przepływomierz powietrza drugi lub jego obwód, napięcie za wysokie
27 Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze lub jego obwód, wartość za duża
28 Sonda lambda lub jej obwód
28 Sonda lambda 1. lub jej obwód (tylko 2,0 DOHC 16V), bogata mieszanka lub uszkodzona sonda
29 Sonda lambda 2. łub jej obwód (tylko 2.0 DOHC 16V). bogata mieszanka lub uszkodzona sonda
Kod Opis
30 Kod - znacznik, oznacza urządzenie sterujące dla silników 6.cy-
lindrowych
31 Elektroniczne urządzenie sterujące lub uszkodzenie obwodu pamięc stałej / pamięci o dostępie swobodnym
32 Przepływomierz powietrza drugi lub jego obwód, napięcie za
niskie
33 Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód, napię.
cle za niskie
34 Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód
35 Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) łub jego obwód,
napięcie za niskie
36 Przepływomierz powietrza drugi lub jego obwód, napięcie za
niskie
37 Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze lub jego obwod,
wartośc za mała
38 Sonda lambda 1. lub jej obwód (tylko 2.0 DOHC 16V), uboga
mieszanka łub uszkodzona sonda
39 Sonda łambda 2. lub jej obwód (tylko 2.0 DOHC 16V>. uboga
mieszanka lub uszkodzona sonda
42 Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze lub jego obwód
43 Czujnik połozenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód
44 Nie wykonana lub zbyt późno wykonana czynność przestawie.
nia przepustnicy
45 Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód
46 Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego
obwód, nie osiągnięta maksymalna prędkość obrotowa
47 Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego
obwód, nie osiągnięta minimalna prędkość obrotowa
46 Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego
obwód
50 Zamontowana europejska wersja elektronicznego urządzenia
sterującego
51 Włączona klimatyzacja, wyfączyć klimatyzację i powtórzyć procedur samodiagnostyki
52 Automatyczna skrzynia biegów: dżwignia ustawiona w połozeniu
D”. przestawić d położenia N” lub WP” i powtórzyć procedurę
samodiagnostyki
53 Zwarty do masy pierwszy przewód regulacyjny liczby oktanowej.
Odłączyć przewód obsługowy i powtórzyć procedurę samodia”
gnostyki
54 Zwaity do masy drugi przewód regulacyjny liczby oktanowej.
Odłączyć przewód obsługowy i powtórzyć procedurę samodia
gnostyki
55 Zwarty do masy przewód regulacyjny prędkości biegu jałowego.
Odłączyć przewód obsługowy i powtórzyć procedurę samodiagnostyki 57 Przepustnica przestawiona podczas procedury samodiagnostyki
(przed kodem 10”, powtórzyc procedurę samodiagnostyki
58 Fazowanie wzrostu sygnału zapłonu (sygnału inicjującego), modytikacj sygnału zapłonu
59 Potencjometr CO lub jego obwód, poza obszarem sprawdzania
60 Początek trybu obsługowego
  
 
Cytat:
2005-05-18 11:33:56, WilK pisze:
Ech... moja głowa... Kod Opis 10 Kod polecenia. Wymaga od obsługi: włączenia zapłonu bez włączania silnika i sprawdzenia połączeń; uruchomienia silnika i obciążenia silnika przez przestawienie przepustnicy; prędkość silnika musi przekroczyć 2500 obr/min 11 w pamięci nie ma żadnych kodów. Wykonać zwykłe czynności sprawdzające 13 Czujnik temperatury płynu chłodzącego łub jego obwód 14 Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód 15 Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód 16 Przepływomierz powietrza drugi lub jego obwód 17 Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze lub jego obwod 1 B Niskie napięcie akumulatora 19 Pamięć dynamiczna lub jej obwód, zakończyć i ponowić proces samodiagnostyki. Jeśli kod powtórzy się, sprawdzić obwód urządzenia sterującego 20 Kod oddzielający. Oddziela kody twarde” (pamięć dynamiczna) od kodów miękkich” (kodów trwałych) 21 Zapłon, nieregularny sygnał 22 Przepływomierz powietrza pierwszy lub jego obwód, napięcie za wysokie 23 Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód, napięcia za wysokie 24 Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód 25 Czujnik połozenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwod, napięcie za wysokie 26 Przepływomierz powietrza drugi lub jego obwód, napięcie za wysokie 27 Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze lub jego obwód, wartość za duża 28 Sonda lambda lub jej obwód 28 Sonda lambda 1. lub jej obwód (tylko 2,0 DOHC 16V), bogata mieszanka lub uszkodzona sonda 29 Sonda lambda 2. łub jej obwód (tylko 2.0 DOHC 16V). bogata mieszanka lub uszkodzona sonda Kod Opis 30 Kod - znacznik, oznacza urządzenie sterujące dla silników 6.cy- lindrowych 31 Elektroniczne urządzenie sterujące lub uszkodzenie obwodu pamięc stałej / pamięci o dostępie swobodnym 32 Przepływomierz powietrza drugi lub jego obwód, napięcie za niskie 33 Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód, napię. cle za niskie 34 Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód 35 Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) łub jego obwód, napięcie za niskie 36 Przepływomierz powietrza drugi lub jego obwód, napięcie za niskie 37 Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze lub jego obwod, wartośc za mała 38 Sonda lambda 1. lub jej obwód (tylko 2.0 DOHC 16V), uboga mieszanka łub uszkodzona sonda 39 Sonda łambda 2. lub jej obwód (tylko 2.0 DOHC 16V>. uboga mieszanka lub uszkodzona sonda 42 Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze lub jego obwód 43 Czujnik połozenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód 44 Nie wykonana lub zbyt późno wykonana czynność przestawie. nia przepustnicy 45 Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód 46 Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód, nie osiągnięta maksymalna prędkość obrotowa 47 Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód, nie osiągnięta minimalna prędkość obrotowa 46 Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód 50 Zamontowana europejska wersja elektronicznego urządzenia sterującego 51 Włączona klimatyzacja, wyfączyć klimatyzację i powtórzyć procedur samodiagnostyki 52 Automatyczna skrzynia biegów: dżwignia ustawiona w połozeniu D”. przestawić d położenia N” lub WP” i powtórzyć procedurę samodiagnostyki 53 Zwarty do masy pierwszy przewód regulacyjny liczby oktanowej. Odłączyć przewód obsługowy i powtórzyć procedurę samodia” gnostyki 54 Zwaity do masy drugi przewód regulacyjny liczby oktanowej. Odłączyć przewód obsługowy i powtórzyć procedurę samodia gnostyki 55 Zwarty do masy przewód regulacyjny prędkości biegu jałowego. Odłączyć przewód obsługowy i powtórzyć procedurę samodiagnostyki 57 Przepustnica przestawiona podczas procedury samodiagnostyki (przed kodem 10”, powtórzyc procedurę samodiagnostyki 58 Fazowanie wzrostu sygnału zapłonu (sygnału inicjującego), modytikacj sygnału zapłonu 59 Potencjometr CO lub jego obwód, poza obszarem sprawdzania 60 Początek trybu obsługowego



hehee
Wilku, jak ty się z taką głową mieścisz w aucie?
  
 
Szyberdach otwieram

I reszta kodów...

61 Spadek mocy - 1. cylinder
62 Spadek mocy - 2. cylinder
63 Spadek mocy-3. cylinder
64 Spadek mocy - 4. cylinder
65 Wyłącznik hamulce włączone! wyłączone
66 Wyłącznik „kickdown” (pełnego wciśnięcia przepustnicy) lub jego obwód
67 Czujnik temperatury paliwa lub jego obwód
68 Zawór elektromagnetyczny turbodoładowania lub jego obwód
69 Zawór elektromagnetyczny turbodoładowania lub jego obwód
70 Koniec trybu obsługowego
72 Zawór regulujący ciśnienie doładowania (tylko I .6 CVH Turbo) lub jego obwod
73 Zawór elektromagnetyczny futra Z węglem aktywnym lub jego obwód
74 Zawór elektromagnetyczny zmiany 3/4
75 Zawór elektromagnetyczny blokady sprzęgła przetwornika momentu
76 Wskaźnik hamulec wlączony”
77 Wskaźnik kickdown (pełnego wciśnięcia przepustnicy)
78 Wyłącznik ciśnieniowy układu wspomagania kierownicy, wyłącznik nie był uaktywniony podczas procedury samodiagnostyki. Sprawdzić, czy wyłącznik jest zamontowany, jeśli tak, powtórzyć procedurę samodiagnostyki
91 Sonda lambda lub jej obwód, zamienione połączenia (silnik 2.0
16V DOHC)
  
 
Aha. Idealnie jest przy następującej sekwencji: 11, 11, 20, 11, 11, 50, 10, 60, 70, 11, 11