Tył i przód - które głośniki zagrają lepiej - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kruchy ...........ależ potrzebne są z tyłu i to bardzo - dla słuchaczy na tylnej kanapie, naprwadę posłuchaj sobie siedząc z tyłu z fader na przód i na tył po równo a potem tylko na sam przód....duża różnica ....dla kierowcy faktycznie są zbędne....ale z koleji kiedy otwieramy na pikniky czy nad wodą piąte drzwi to również zdecydowanie lepiej słychać mjuzik z głośnikami na 4-kanały ....tak że są potrzebne......
Spróbuję jeszcze zamienić w sklepie na JBL-e i zobaczę czy będzie lepiej .....przede wszystkim Helixy są cichsze zdecydowanie od 16 Hertz z przodu, może dlatego, że hertze mają 60/120W i 93 dB a helixy mimo, że 6x9 to są słabsze - 50/100W i 92 dB. No ale myślałem, że basy to jakieś z elipsy będą w bagażniku a tu zdecydowanie Hertze ich mają więcej ;(
Ciekawe jak te JBL-e .....one są mocne (100/300W) ale tylko 91 dB mają i zobaczymy jak sobie z takimi mocarzami sam Pionek 4x45 poradzi .....
  
 
Witam kolegów,
mimo ze jestem tu nowy dodam cos od siebie i pokaze wam jak ja mam zrobiony tyl.Pułke zrobilem z plyty 16 chyba, do tego fajne zawiasiki jak w orginale. Takze z doswiadczenia wiem ze glosniki na tylnej półce sa niezbedne nawet jesli w bagazniku jest subwoofer. Ja postawilem na firme Alpine i jestem zadowolony zarowno z jakosci dzwieku i glosnosci(na zdjieciach sa troche inne kolory). Zostal mi do zrobienia przod, w ktorym chcialbym miec 16,5 lanzary(wielu klubowiczow je bardzo poleca)i do tego jakies naprawde mocne tweeterki (niemam pojecia jakie)mysle ze w tym miesiacu tego dokonam. Lecz zwracam sie z pyt. czy ktorys z szanownych kolegow posiada szablon do wyciecia tej plyty z MDF-u , gdyz ciemno to widze

Prosze oceniac

[ wiadomość edytowana przez: matuch dnia 2005-06-06 15:39:24 ]
  
 
Cytat:
2005-06-06 14:25:30, Andrew pisze:
Kruchy ...........ależ potrzebne są z tyłu i to bardzo - dla słuchaczy na tylnej kanapie, naprwadę posłuchaj sobie siedząc z tyłu z fader na przód i na tył po równo a potem tylko na sam przód....duża różnica ....dla kierowcy faktycznie są zbędne....ale z koleji kiedy otwieramy na pikniky czy nad wodą piąte drzwi to również zdecydowanie lepiej słychać mjuzik z głośnikami na 4-kanały ....tak że są potrzebne...... Spróbuję jeszcze zamienić w sklepie na JBL-e i zobaczę czy będzie lepiej .....przede wszystkim Helixy są cichsze zdecydowanie od 16 Hertz z przodu, może dlatego, że hertze mają 60/120W i 93 dB a helixy mimo, że 6x9 to są słabsze - 50/100W i 92 dB. No ale myślałem, że basy to jakieś z elipsy będą w bagażniku a tu zdecydowanie Hertze ich mają więcej ;( Ciekawe jak te JBL-e .....one są mocne (100/300W) ale tylko 91 dB mają i zobaczymy jak sobie z takimi mocarzami sam Pionek 4x45 poradzi .....


bo te helixy potrzebuja więcej mocy!!!!!!!
Podłącz je pod wzmacniacz min.40 RMS na kanał to je przeprosisz

[ wiadomość edytowana przez: Artur7 dnia 2005-06-06 16:38:40 ]
  
 
a ja marzę o zamontowaniu sobie czegoś takiego z przodu... no cóż - pomarzyć można
oooooo
  
 
Cytat:
2005-06-06 19:50:06, Kielek pisze:
a ja marzę o zamontowaniu sobie czegoś takiego z przodu... no cóż - pomarzyć można oooooo



Dobrze kombinujesz
  
 
Andrew - piszesz że głosniki z przodu mają lepszy bas jak te jajka z tyłu, ale zobacz sobie jaką "skrzynkę basową" mają do napedzenia te 16 a jaką te jajka Bagażnik to jest ogromna skrzynia i co takie małe biduke mają tam nawyprawić ,na dodatek podpięte pod samo radujko Coś tam ci zawsze bedzie grało ,ale mega basów to ty z tego nie wyciągniesz. Pozostaje ci ewentualnie podpiąc je pod wzmacholek.

A tak poza marginesem- mam półke z wyciętymi już otworami pod głośniki 6x9 .może komu się przyda???
  
 
Artur ......przepraszam Helix-y .........człowiek zawsze się uczy
Wystarczyło porządnie zamocować je w przeznaczone do tego miejsca(na mdf-ie) a nie tak jak ja wcześniej tylko podłączyłem luzem w bagażniku i sie przeraziłem .....teraz w oryginalnych boczkach siedzą stabilnie sobie, półka i klapa tworzą z bagażnikiem skrzynię zamkniętą co nieco i teraz to jest TEN dźwięk .
Tak, że od tej pory mogę potwierdzić dobre opinie jakie krążą po forach i salonach car audio na temat głośników Helix i osobiście brzmieniowo ich polecić ....a grają pod samym Pionkiem 4x45W
Pozdrawiam i dzięki za wszelkie porady
  
 
Porządne zamocowanie głosników o podstawa !!!!

  
 
Noooo bo już mi się coś nie zgadzało
  
 
Też mi się to wydawało coś nie tak,bo nie powinny grac tak cicho ,ale firmy nie znam więc się nie udzielałem a tu kolega nie wstawił w odpowiednie miejsce tylko tak połozył
  
 
Cytat:
2005-06-06 15:38:08, matuch pisze:
Prosze oceniac



Wyszło ładnie - moje gratulacje. Jest tylko jedno ale... mianowicie ciężar półki. Założyłem półkę takiej grubości do seicento mojej ukochanej. Nie robiłem jej sam ale kupiłem u specjalistów (Bartex w Łodzi). Półka wyrywa praktycznie całe mocowania z boku. Jeszcze trochę to wszytko odpadnie

Nie wiem czy problem dotyczy Escort-ów ale zwróć po jakimś czasie uwagę na to jak wyglądaja te plastiki, które dźwigają ten dość spory ciężar...
  
 
Cytat:
2005-06-07 12:28:47, kacza pisze:
Wyszło ładnie - moje gratulacje. Jest tylko jedno ale... mianowicie ciężar półki. Założyłem półkę takiej grubości do seicento mojej ukochanej. Nie robiłem jej sam ale kupiłem u specjalistów (Bartex w Łodzi). Półka wyrywa praktycznie całe mocowania z boku. Jeszcze trochę to wszytko odpadnie Nie wiem czy problem dotyczy Escort-ów ale zwróć po jakimś czasie uwagę na to jak wyglądaja te plastiki, które dźwigają ten dość spory ciężar...


W essim już ze zwykłą półką są problemy więc taka płyta tym bardziej uszkodzi te plastiki. Ja je już wzmocniłem kątownikiem z blachy aluminiowej i teraz trzyma.
  
 
Tak właśnie Maniurek .....położyłem je sobie na pudełkach w bagażniku i ...... się załamałem ........wyobrażałem sobie, że nie będą grać tak jak zamontowane w półce no ale sądziłem, że jeżeli jest to głośnik typu FREE AIR to nie potrzebuje specjalnych warunków............potem mi w sklepie powiedzieli, że trzeba by ich ocenić po dobrym zamontowaniu i........GRAJĄ

Shaq.............nie zgadzała się moja wiedza i podejście do zagadnienia.....
Ale teraz po tych wszystkich rozbiórkach drzwi, struganiu , dopasowywaniu wiórówek i mdf-ów oraz przekopywaniu różnych składnic wiedzy o car audio (fora ) no i odsłuchaniu wszystkich możliwych głośników w mieście mogę powiedzieć, że "cosik już kumam"
  
 
A propos forum odnośnie Car Audio to:

Tutaj jest jedno tutaj inne można się co nieco dowiedzieć...


[ wiadomość edytowana przez: _kruchy_ dnia 2005-06-07 13:50:09 ]
  
 
I na tym polega największa frajda z zakłądania wszystkiego samemu. Satysfakcja i przybywa wiedzy
  
 
W rzeczy samej Shaq , w rzeczy samej
Wiem coś o tym
  
 
Aby półka niepolamala plastikow trzeba ja bardzo dokladnie wyciac, tak ze jak ja sie obije materiałem to wejdzie na milimetry, ja tak mam ale niestety mialem nieszczescie i mi sie z reki wyslizgla jak ja podnosilem i calym swoim ciezarem je polamala i bylem zmuszony tez przykrecic aluminiowe kontowniczki.Pomalowalem, mimo ze niewyglada jak orginal ale za to duzo lepiej trzyma

PS: a dzwiek jest lepszy jak glosniki sa na drewnianej półce niz na tej orginalej z wycietymi dziurami.
  
 
Cytat:
JBL GTO 6526e :
Moc-60/180Watt, pasmo-55-21kHz, efektywność- 90 dB

Hertz DCX 165 :
Moc-60/120 Watt, pasmo-60-21kHz, efektywność-93 dB

Wydaje mi się, że więcej basu oferuje JBL ale za to z koleji Hertz ma zdecydowanie większą głośność czyli efektywność......
Czy sa to wyczuwalne różnice dla amatora ?



pasmo mierzone jest przy spadku -3dB (co obrazowo można powiedzieć że jest to 2x CISZEJ!!!) Hertze patrząc na parametry pasmo 60-21kHz uzyskują przy 90dB co jest maks. efektywnością JBL-i, a co za tym idzie lepiej zagrają hertze co z tego że JBL-e mają pasmo od 55Hz jak gówno z tego usłyszysz. Zresztą wyższa efektywność to wyższe natężenie dżwięku przy tej samej mocy. co do czytania parametrów głośnika to trzeba brać je na dystans. Macie przykłady głosników z chin gdzie parametry są naciągane pod klienta, nie wspominając już o ogromnych magnesach i resorach górnych mających za zadanie pokazanie ogromnej mocy drzemiącej w głośniku. Ale trafiają się też perełki z chin na jeden z tańszych modeli 20-tek alpharda (chyba ok 35zł za sztukę) potrafi nieźle zatrząść autkiem- oczywiści dobrze dokarmiony odpowiednią dawką Watów (niska efektywność)..
Konkluzja kupowanie głośników patrząc na ich parametry to porażka (a zwłaszcza jeśli nie zna się dokładnie co każy parametr oznacza).
  
 
Cytat:
2005-06-06 15:38:08, matuch pisze:
Witam kolegów, mimo ze jestem tu nowy dodam cos od siebie i pokaze wam jak ja mam zrobiony tyl.Pułke zrobilem z plyty 16 chyba, do tego fajne zawiasiki jak w orginale. Takze z doswiadczenia wiem ze glosniki na tylnej półce sa niezbedne nawet jesli w bagazniku jest subwoofer.



a ja mam pytanie....dlaczego glosniki w tylnej polce sa takie niezbedne?...oczywiscie majac juz subwooferek w bagazniku
  
 
Raz to zadałem, zle w sumie w złymi miejscu....

dwudrożny Infinity, czy dzielona wersja.... No i jeszcze może ESK130 Hertza
a może płaskie 165 Hertz'e - niby są tylko 4 mm głębsze...
No i skąd bory podkład MDFowy wytrzaskać (o to też już pytałem )

[ wiadomość edytowana przez: Kielek dnia 2005-06-10 21:04:10 ]