[Mk7] Silnik gaśnie, pracuje nierówno, 1.8 16v RKC

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Temat poruszany wielokrotnie, lecz potrzebuję Waszej pomocy.
Objawy są następujące.
Przy zimnym silniku zapala dobrze, obroty idą delikatnie ponad 1000, a następnie (ok. 3 sek.) silnik gaśnie. Jeśli się go nie przytrzyma na gazie to trzeba powtórzyć taką procedurę kilka razy żeby zaczął pracować. Jak się rozgrzeje to silnik pracuje dobrze, ale są momenty kiedy zaczyna pracować nierówno.
Poczyniłem pewne pomiary.
Został odczytany błąd P1131 (niski sygnał z sondy Lambda, uboga mieszanka). Sondę przemierzyłem jeszcze woltomierzem i rzeczywiście sygnał był niski (0.01 -0.02 V), sygnał nie zmieniał się w niewielkim zakresie. Wymieniłem wiec sondę na nową. Usterka jednak nie ustąpiła. Kod błędu nadal się pojawia. Jedyne co się poprawiło to to że kiedy silnik pracuje na obrotach wyższych od biegu jałowego, powiedzmy 2000-3000 tys. to nowa sonda pokazuje poprawne wartości (0.1 - 0.9 V) i reaguje bardzo szybko (taki plus tej wymiany). Kiedy silnik wróci na obroty biegu jałowego, przez pewien czas pracuje równo, napięcie na sondzie (0.1-0.9V), a po kilku sekundach obroty nagle się zmniejszają, zaczyna pracować nierówno, sonda podaje wtedy napięcie około 0.02V (uboga mieszanka, w zasadzie nawet poza zakresem pomiarowym).
Mimo że nie wystąpił błąd przepływomierza, to sprawdziłem i to.
Przy biegu jałowym podaje około 0.8V, przy 3000 obr. około 1.8 V. Wydaje się sprawny, chociaż są to wartości trochę większe niż podaje AutoData.
Proszę o jakaś podpowiedź bo już nie mam do tego Essa siły.
Z góry dziękuję za wszystkie wskazówki. Pozdrawiam!


[ wiadomość edytowana przez: Styko dnia 2009-08-29 23:28:05 ]
  
 
Mam taki silnik także jak będziesz chciał coś podmienić to nie ma problemu. Ewentualnie podeśle Cię do kolegi na jakiegoś diaga i zobaczymy co tam jest nie tak..

Bo przyczyn może być niestety masa..
  
 
lapie najprawdopodobniej lewe powietrze, wszystko od MAFa do sprawdzenia, a zaczalbym od ukladu odpowietrzenia skrzyni korbowej i zaworka.
  
 
Dzięki Luksas za propozycję. Wpadł mi jeszcze do głowy pomysł żeby sprawdzić czujnik temperatury silnika, bo może podaje nieprawidłowe wartości. Jeśli to nie to to może byśmy podmienili przepływomierz. W razie czego poproszę o jakiś numer kontaktowy na priva.

Do Radekbox. Lewe powietrze raczej nie, wszystko mocno poskręcane i uszczelnione, chyba żeby kolektor był pęknięty, ale to by było słychać chyba. A co do układu odpowietrzania skrzyni korbowej to prosił bym o więcej informacji co mam sprawdzić. Czy Twoim zdaniem ten układ miałby wpływ na skład mieszanki??

Pozdrawiam!
  
 
A to sobie wyobraż żę kiedyś miałem lewe powietrze przez wtryskiwacz wchodzący do kolektora. SObie jedna uszczelka stwardniała i tyle. Silikon załatwił sprawę. Weź jakiegoś palnego dezodoranta i psiknij we wtryski. Jak zmieną się obroty to masz odpowiedz

[ wiadomość edytowana przez: Pawol dnia 2009-08-31 13:44:52 ]