Drugi teaser i manifest nowego Lamborghini

Drugi teaser i manifest nowego Lamborghini15.09.2010
Tydzień temu przedstawiliśmy pierwszy z serii sześciu "teaserów", jakie Lamborghini ma zamiar przedstawić przed rozpoczęciem Paryskiego Salonu Samochodowego, by zaostrzyć apetyty fanów przed planowanym debiutem na tej wystawie nowego modelu Lambo.

Wczoraj producent pokazał drugie zdjęcie nowego modelu – na równie dużym zbliżeniu uniemożliwiającym pełną identyfikację pojazdu, a nawet stwierdzenie z całą pewnością, jaki element samochodu przedstawia. W branży spekuluje się jednak coraz częściej, że będzie to model Jota.

Drugi teaser i manifest nowego Lamborghini 1 Tym razem Lamborghini było nieco mniej enigmatyczne i fotografię uzupełniło o „manifest” autorstwa prezesa firmy. Nie ujawnia on żadnych szczegółów technicznych, poza tym, że nowe modele Lambo będą w jeszcze większym stopniu korzystać z zalet włókna węglowego. Poniżej publikujemy tekst manifestu:

“Lamborghini to ekstremalne i bezkompromisowe supersportowe samochody w najlepszej, włoskiej tradycji. Jednak tradycja, jako wartość, koegzystuje w Lamborghini z innowacyjnością. Przedefiniowujemy przyszłość naszych supersportowych modeli koncentrując się na dwóch głównych powodach dla których są kupowane: designu i osiągów. Design zawsze był i będzie najważniejszy i dopilnujemy, by Lamborghini zawsze było rozpoznawalne dzięki sugestywnym cechom stylistycznym.

Jeśli chodzi o osiągi, to kilka lat temu naszymi priorytetami były – w dokładnie takiej kolejności: maksymalna prędkość, przyspieszenie i obsługa. Ostatnio ta hierarchia się zmieniła. Oprócz designu, na znaczeniu zyskują obsługa i przyspieszenie. Prędkość nie jest już tak ważna, ponieważ wszystkie supersamochody przekroczyły granicę 300 km/h i jest to wartość, której nie można osiągnąć nawet na torze wyścigowym, nie wspominając o normalnych drogach. Sądzimy, że nadszedł czas, by dokonać zmiany i zacząć mówić więcej o obsłudze i przyspieszeniu.

Kluczowym czynnikiem w łatwiejszej obsłudze pojazdu i przyspieszeniu, w rozumieniu większej i pojawiającej się natychmiast przyjemności z jazdy, jest współczynnik mocy do wagi samochodu. Nie chodzi tu tak bardzo o prędkość maksymalną, jaką może rozwinąć pojazd, więc w przyszłości nie będziemy się skupiać na zwiększaniu mocy, również dlatego, że emisja CO2 zaczyna odgrywać coraz większą rolę w sprzedaży supersportowych modeli. Oznacza to, że kluczem do sukcesu jest redukcja wagi pojazdu.

Drugi teaser i manifest nowego Lamborghini 2 Najważniejsze, by zrozumieć, w jaki sposób możemy zmniejszyć wagę. Od połowy lat osiemdziesiątych przeciętna waga naszych pojazdów zwiększyła się o 500 kg ze względu na zastosowanie systemów aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa, skupienie na zwiększeniu komfortu i obniżeniu emisji CO2. Musimy to zmienić. Ponieważ nie możemy zrezygnować z bezpieczeństwa i komfortu w naszych modelach, musimy zmniejszyć ich wagę używając nowych materiałów.

Magiczne słowo to „włókno węglowe”. W Sant’Agata Bolognese pracę z włóknem węglowym zaczęliśmy ponad trzydzieści lat temu, a dziś badamy możliwości jego zastosowania w dwóch laboratoriach w Sant’Agata Bolognese i w Seattle. Dopracowujemy szeroki zakres technologii, które zapewnią nam pozycję lidera w produkcji krótkoseryjnej.

Każde nowe Lamborghini będzie korzystać w jak najlepszy sposób z włókna węglowego, by zredukować wagę samochodu.” - Stephan Winkelmann, prezes i dyrektor generalny Automobili Lamborghini SpA.

Źródło: Lamborghini, opracowanie: BM