Lancia na Geneva Motor Show 2008

Lancia na Geneva Motor Show 200821.02.2008
Od kilku lat Lancia nie pokazała żadnego nowego modelu opracowanego od podstaw. Przy okazji targów pokazywano jedynie odświeżone modele, lub luksusowe i sportowe wersje istniejących już aut w ofercie włoskiej marki.

Lancia na Geneva Motor Show 2008 1Jednak tym razem w Genewie zobaczymy pierwszą zupełnie nową Lancię. Delta to ważna nazwa odwołująca się do jednego z najwspanialszych okresów w historii Lancii. Jest to również symbol matematyczny oznaczający zmianę, różnicę, rozwój. W tym sensie Lancia Delta jest pierwszym samochodem reprezentującym nową filozofię marki Lancia.

Dziś rodzi się pierwszy, całkowicie nowy samochód na rozpoczęcie drugiego stulecia Marki Lancia, model Delta, o nieporównywalnej z niczym innym linii, wiernej innowacyjnemu powołaniu marki. Nowa Delta, zaprojektowana w Centro Stile Lancia, przenosi w przyszłość tradycje “wielkich” modeli Lancia – od Aprilii po Appię, od Fulvii po Betę, od Prismy poprzez Dedrę aż do Lybry - i wraca na szczyt segmentu średnich limuzyn. Delta ma długość 4,5 m, szerokość 1,8 m i wysokość 1,5 m. To wymiary, które, oprócz rozstawu osi ponad 2,7 m, zapewniają niezwykłą przestrzeń jak na tę kategorię.

Lancia na Geneva Motor Show 2008 2 Wnętrza ciche i pełne światła, wypełnione szlachetnymi materiałami o harmonijnie dobranej kolorystyce, zapewniają niezrównany komfort podróżowania. Podsufitka wyścielona materiałem dźwiękochłonnym gwarantuje świetne wyciszenie podczas jazdy, a dostęp światła jest zapewniony, dzięki dużej powierzchni bocznych szyb oraz, tam gdzie to przewidziano, dzięki przeszklonemu dachowi o nazwie GranLuce (dosł. Wielkie Światło). Wygodę we wnętrzu zapewnia także tylna kanapa, przesuwana ze składanym oparciem. Rozwiązanie to pozwoliło na uzyskanie pojemnego i możliwego do modyfikacji bagażnika.

Nowa Delta oferuje wyposażenie o wysokim stopniu zaawansowania technologicznego, opracowane we współpracy z najlepszymi partnerami w każdym sektorze, czego dowodzi choćby radio Hi-Fi Bose z odtwarzaczem CD i MP3 ze sterowaniem w kierownicy, system "Blue&Me" zrealizowany wspólnie z Microsoft oraz najnowszy system nawigacji satelitarnej opracowany wspólnie z Magneti Marelli.

Lancia na Geneva Motor Show 2008 3 Temperament wyrażają jednostki napędowe wyposażone w turbosprężarki, zarówno wersje benzynowe jak i diesel, o mocy od 120 KM aż do 200 KM, wszystkie skrzynie biegów o sześciu przełożeniach – ręczne, półautomatyczne i automatyczne. Osiągi silników uzupełnia sprawdzona mechanika o optymalnych ustawieniach dla uzyskania jednocześnie komfortu i pewności prowadzenia, dzięki zastosowaniu ESC (Electronic Stability Control), zaawansowanego systemu kontroli stabilności toru jazdy oraz dzięki zastosowaniu rozwiązań unikalnych w tej kategorii, jak np. zawieszenia SDC (elektroniczna kontrola pracy) dających jeszcze więcej przyjemności z jazdy.

Elegancja formy i materiałów wykończeniowych, ale również elegancja w stosunkach ze światem zewnętrznym. Lancia Delta stosuje się do przewidzianej dopiero w przyszłości normy Euro-5 dotyczącej ochrony środowiska naturalnego.

Źródło: Lancia, informacja Moto Target