Leapmotor B10 to kompaktowy elektryczny SUV, który stanowi przełomowy krok w globalnej ekspansji chińskiej marki Leapmotor, zwłaszcza na rynku europejskim.
Model B10 został zaprojektowany jako pierwszy przedstawiciel nowej serii B, skierowanej od początku do międzynarodowych klientów, z naciskiem na Europę.
Jego zapowiedź pojawiła się podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu w październiku 2024 roku, gdzie wzbudził duże zainteresowanie dzięki nowoczesnej technologii, przewidywanej atrakcyjnej cenie i wysokiemu poziomowi wyposażenia. Światowy debiut Leapmotor B10 miał miejsce na międzynarodowych targach Shanghai International Auto Show w kwietniu 2025 roku.
Debiut w Europie i produkcja
Leapmotor B10 trafi do europejskich klientów pod koniec 2025 roku, a od 2026 roku ruszy jego produkcja w fabryce Stellantis w Saragossie w Hiszpanii, co ma zapewnić konkurencyjność cenową i łatwiejszy dostęp do lokalnych dotacji oraz komponentów.
Konstrukcja, napędy i technologia
Leapmotor B10 to auto segmentu C-SUV o długości 4,52 m (rozstaw osi 273,5 cm), zbudowany na zaawansowanej platformie LEAP 3.5, która zapewnia wysoką efektywność energetyczną i integrację najnowszych technologii. Model dostępny będzie z dwoma silnikami elektrycznymi:
- 132 kW (179 KM) i 175 Nm (0–100 km/h w 9,3 s),
- 160 kW (218 KM) i 240 Nm (0–100 km/h w 6,8 s).
Obie wersje mają napęd na tylną oś i prędkość maksymalną do 170 km/h. Do wyboru są dwa akumulatory LFP, a dzięki technologii Cell-to-Chassis 2.0 ładowanie od 30 do 80% trwa około 20 minut na ładowarce DC:
- 56,2 kWh (zasięg 510 km WLTP),
- 67,1 kWh (zasięg do 600 km WLTP).
Wersja hybrydowa plug-in (REEV) z silnikiem benzynowym 1.5 jako generatorem pojawi się w Europie w 2026 roku. Pozwoli na przejechanie do 140 km na prądzie i ponad 950 km łącznie, co jest odpowiedzią na obawy związane z zasięgiem.
B10 wyróżnia się zaawansowanymi systemami wsparcia kierowcy (ADAS), opcjonalnym czujnikiem LiDAR (pierwszy w tej klasie cenowej), inteligentnym asystentem głosowym opartym na chmurze oraz cyfrowym kokpitem z dwoma dużymi ekranami. Wnętrze oferuje pięć miejsc, możliwość personalizacji i szereg praktycznych rozwiązań, takich jak porty do mocowania akcesoriów.
Pozycjonowanie i znaczenie rynkowe
Cena Leapmotor B10 w Europie ma być bardzo konkurencyjna (poniżej 30 000 euro), co czyni go jednym z najtańszych elektrycznych SUV-ów w segmencie, a zarazem rywalem dla takich modeli jak BYD Atto 3 czy MG4.


