Średnia ocena modelu na podstawie opinii »
użytkowników publikowanych w dziale »
opinie kierowców - oceń swoje auto »
eeeee
brak opinii

Leapmotor B10

Leapmotor B10

Leapmotor B10 to kompaktowy elektryczny SUV, który stanowi przełomowy krok w globalnej ekspansji chińskiej marki Leapmotor, zwłaszcza na rynku europejskim.

Model B10 został zaprojektowany jako pierwszy przedstawiciel nowej serii B, skierowanej od początku do międzynarodowych klientów, z naciskiem na Europę.

Jego zapowiedź pojawiła się podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu w październiku 2024 roku, gdzie wzbudził duże zainteresowanie dzięki nowoczesnej technologii, przewidywanej atrakcyjnej cenie i wysokiemu poziomowi wyposażenia. Światowy debiut Leapmotor B10 miał miejsce na międzynarodowych targach Shanghai International Auto Show w kwietniu 2025 roku.

Debiut w Europie i produkcja

Leapmotor B10 trafi do europejskich klientów pod koniec 2025 roku, a od 2026 roku ruszy jego produkcja w fabryce Stellantis w Saragossie w Hiszpanii, co ma zapewnić konkurencyjność cenową i łatwiejszy dostęp do lokalnych dotacji oraz komponentów.

Konstrukcja, napędy i technologia

Leapmotor B10 to auto segmentu C-SUV o długości 4,52 m (rozstaw osi 273,5 cm), zbudowany na zaawansowanej platformie LEAP 3.5, która zapewnia wysoką efektywność energetyczną i integrację najnowszych technologii. Model dostępny będzie z dwoma silnikami elektrycznymi:

  • 132 kW (179 KM) i 175 Nm (0–100 km/h w 9,3 s),
  • 160 kW (218 KM) i 240 Nm (0–100 km/h w 6,8 s).

Obie wersje mają napęd na tylną oś i prędkość maksymalną do 170 km/h. Do wyboru są dwa akumulatory LFP, a dzięki technologii Cell-to-Chassis 2.0 ładowanie od 30 do 80% trwa około 20 minut na ładowarce DC:

  • 56,2 kWh (zasięg 510 km WLTP),
  • 67,1 kWh (zasięg do 600 km WLTP).

Wersja hybrydowa plug-in (REEV) z silnikiem benzynowym 1.5 jako generatorem pojawi się w Europie w 2026 roku. Pozwoli na przejechanie do 140 km na prądzie i ponad 950 km łącznie, co jest odpowiedzią na obawy związane z zasięgiem.

B10 wyróżnia się zaawansowanymi systemami wsparcia kierowcy (ADAS), opcjonalnym czujnikiem LiDAR (pierwszy w tej klasie cenowej), inteligentnym asystentem głosowym opartym na chmurze oraz cyfrowym kokpitem z dwoma dużymi ekranami. Wnętrze oferuje pięć miejsc, możliwość personalizacji i szereg praktycznych rozwiązań, takich jak porty do mocowania akcesoriów.

Pozycjonowanie i znaczenie rynkowe

Cena Leapmotor B10 w Europie ma być bardzo konkurencyjna (poniżej 30 000 euro), co czyni go jednym z najtańszych elektrycznych SUV-ów w segmencie, a zarazem rywalem dla takich modeli jak BYD Atto 3 czy MG4.

Ostatnie 3 wiadomości związane z Leapmotor B10:

Leapmotor na Shanghai Auto Show - premiera modelu B01 i debiut B10

Leapmotor na Shanghai Auto Show - premiera modelu B01 i debiut B10 Od niewielkiego stoiska o powierzchni zaledwie kilkudziesięciu metrów kwadratowych w 2019 roku do przestrzeni przekraczającej tysiąc metrów kwadratowych na...

czytaj dalej

Leapmotor prezentuje model B10 na targach Shanghai Auto Show

Leapmotor prezentuje model B10 na targach Shanghai Auto Show Marka Leapmotor z przyjemnością ogłasza, że będzie obecna na targach Shanghai Auto Show, podczas których zaprezentuje swoje najnowsze innowacje, w tym modele B10 i C10...

czytaj dalej

SUV Leapmotor B10 entuzjastycznie przyjęty w Chinach

SUV Leapmotor B10 entuzjastycznie przyjęty w Chinach Leapmotor z radością ogłasza udane rozpoczęcie przedsprzedaży swojego szóstego modelu - elektrycznego SUV-a B10, który wzbudził ogromne zainteresowanie zarówno mediów,...

czytaj dalej