Po światowej premierze 16 sierpnia na „The Quail” podczas Monterey Car Week w Kalifornii, Maserati GT2 Stradale jest gotowe do wejścia na europejski rynek w kwietniu tego roku.
Drogowa wersja wyścigowego GT2 – modelu, który przyniósł marce spod znaku Trójzębu zwycięstwa w mistrzostwach samochodów GT – została zaprezentowana w Andaluzji podczas specjalnych jazd testowych dla kluczowych klientów i partnerów. Uczestnicy mogli poznać dwie dusze tego supersportowego samochodu, testując zarówno jego wyścigowy charakter, jak i luksusowy komfort typowy dla Maserati.

Trasa testowa prowadziła z Marbelli przez malownicze serpentyny Parque Nacional Sierra de las Nieves do prywatnego toru Ascari w pobliżu Rondy – perły Andaluzji. Tor o długości 5 425 metrów, nazwany na cześć włoskiego mistrza świata Formuły 1 (który ścigał się również w barwach Maserati), nawiązuje do sportowej historii marki.
Powrót do motorsportu
Maserati, planując swój powrót do motorsportu, rozpoczęło od stworzenia Maserati MC20 – modelu otwierającego nowy rozdział w historii marki. Następnym krokiem było Maserati GT2, które przyniosło zwycięstwa w mistrzostwach Fanatec GT2 European Series.

Kategoria GT2 idealnie łączy sportowe dziedzictwo Maserati z oczekiwaniami klientów wyścigowych – zarówno prywatnych zespołów, jak i kierowców-dżentelmenów. To kluczowy element strategii powrotu marki do rywalizacji na torach.
GT2 Stradale to samochód o podwójnym charakterze – stworzony na tor, ale homologowany do jazdy po drogach publicznych. Łączy wyścigowe osiągi z wysokim komfortem codziennego użytkowania.
Model czerpie to, co najlepsze z MC20 i GT2:
- prędkość maksymalna: 324 km/h
- moc silnika V6 Nettuno: 640 CV (471 kW) – o 10 CV więcej niż w MC20
- przyspieszenie 0-100 km/h: 2,8 sekundy – najlepszy wynik wśród samochodów z napędem na tylne koła w tej klasie

Na torze Ascari przygotowano specjalną ekspozycję prezentującą GT2 Stradale
W jednym z eleganckich pit lane"ów pokazano różne warianty wykończenia, stworzone w ramach programu personalizacji Fuoriserie. Sąsiedni boks poświęcono historii Maserati Corse, gdzie obok prototypu GT2 przedstawiono sportową historię marki.
Santo Ficili, dyrektor generalny Maserati, powiedział:
„Stworzenie drogowej wersji wyścigowego GT2 było naturalnym krokiem w rozwoju naszej marki. GT2 Stradale, entuzjastycznie przyjęty przez media, jest produkowany w całości w Modenie i łączy dwa światy Maserati – elegancję i sport. To efekt pasji i zaangażowania całego zespołu Maserati”.

Produkcja rozpoczęła się w grudniu 2024 roku w historycznej fabryce przy Viale Ciro Menotti w Modenie. Maserati GT2 Stradale powstanie w limitowanej serii 914 egzemplarzy. Liczba ta nawiązuje do roku 1914 – daty założenia Maserati, co upamiętnia specjalna plakietka na tunelu środkowym z napisem „1 of 914”.