MINI w Genewie

MINI w Genewie04.03.2009
Liczba wersji modelowych samochodu MINI pokazanych na 79-tym Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie jest po raz kolejny większa i bardziej zróżnicowana, niż wcześniej. W ten sposób MINI znów podwyższa standardy ...

...w radości z prowadzenia samochodu, pozostając marką oferującą coraz lepszą ekonomię, a wyrazem tego są trzy światowe premiery przywiezione na Salon Genewski 2009.

MINI w Genewie 1 Nowy MINI John Cooper Works Convertible gwarantuje typowe dla swojej marki świetne osiągi, dodatkowo kusząc możliwością korzystania z nich przy opuszczonym dachu. Nie licząc nawet czterocylindrowego silnika o mocy 155 kW/211 KM, z turbosprężarką o podwójnym wlocie (twin-scroll) i z bezpośrednim wtryskiem benzyny, ten niezwykły samochód wyposażono w liczne elementy i podzespoły zapożyczone wprost z samochodów wyczynowych. Salon Genewski odbywający się od 5 do 15 marca 2009 roku będzie także okazją do zaprezentowania dwóch nowych podstawowych wersji samochodu, pozwalających na zachowanie indywidualnego stylu, żwawego charakteru, tak typowego dla marki MINI oraz jakości samochodów klasy premium. Jedną z tych propozycji jest MINI One Clubman ze swoim wyjątkowym rozplanowaniem i wykorzystaniem przestrzeni, a przy tym napędzany równie wyjątkowym, niezwykle oszczędnym silnikiem o pojemności 1,4 litra i mocy 70 kW/95 KM. Drugi samochód, to Mini One z silnikiem o mocy 55 KW, który ma zadanie być wzorem sportowego charakteru i ekonomii eksploatacji w nowej dla MINI klasie samochodów, jeśli chodzi o osiągi jednostki napędowej.

Proponując właściwe samochody na obecne czasy, czego dowodem był rekord sprzedaży zanotowany w zeszłym roku, MINI jest na dobrej drodze do sukcesu również w 2009 roku. Co więcej, rosnąca popularność marki MINI wynika z tak niezwykłego połączenia wielu różnych cech samochodu, że żaden inny producent nie był dotychczas w stanie zaoferować równie atrakcyjnej kombinacji.

MINI w Genewie 2Niezwykle zrywny i zwrotny samochód jest jednocześnie zaskakująco ekonomiczny, a jego niemożliwa do przeoczenia osobowość wzmocniona całą paletą opcji pozwalających na indywidualizację wybranego modelu, zapewnia unikalne wrażenia zza kierownicy, wszystko to przy jakości samochodu klasy premium, bezkompromisowym poziomie bezpieczeństwa i radości podróżowania niedostępnej w innych markach.

W roku 2009 bardziej, niż kiedykolwiek przedtem, widać wyjątkowy charakter samochodów MINI łączących w perfekcyjnej symbiozie niespotykaną oszczędność paliwa i analogiczną czystość spalin z wyjątkowymi osiągami na drodze.

Wraz z premierą nowego MINI Convertible, wszystkie modele otrzymają najnowsze wersje swoich silników zasilanych benzyną i olejem napędowym. Kolejne zmiany polegają na systematycznym wprowadzaniu technologii służących dalszemu obniżaniu zużycia paliwa, jak odzyskiwanie energii przy hamowaniu, system auto start-stop, i wskaźnik punktu zmiany biegu. Rozwiązania te będą wyposażeniem standardowym wszystkich wersji modelowych. Dzięki nowoczesnym technologiom MINI może obecnie zaoferować nie mniej niż 8 modeli samochodów o emisji CO2 w testowym cyklu mieszanym EU poniżej 140 g/km.

MINI w Genewie 3 Sukcesem zakończyło się wprowadzenie marki John Cooper Works do rodziny MINI, a dodatkowo dzięki sukcesowi rynkowemu modelu MINI John Cooper Works Clubman, marka MINI zyskała nowe pola i umocniła swoją pozycję na rynku samochodów o sportowym zacięciu. Pamiętne sukcesy sportowe, których kulminacją było trzykrotne zwycięstwo w Rajdzie Monte Carlo w latach 1964 - 1967, związały w sposób nierozerwalny nazwisko Johna Coopera z wyścigową i rajdową legendą marki MINI. Tradycja ta żyje w nowo opracowywanych wprowadzanych do produkcji, najbardziej dynamicznych i usportowionych wersjach samochodu MINI, które udanie łączą wymogi stawiane samochodom wyczynowym z potrzebami codziennej eksploatacji na drogach publicznych.

Wchodzący obecnie na rynek MINI John Cooper Works Convertible staje się trzecim wcieleniem sportowej tradycji będącej wynikiem tej niezwykłej symbiozy. Także ten samochód będzie napędzany czterocylindrowym silnikiem o mocy 155 kW/211 KM, opracowanym początkowo pod kątem wyścigów serii MINI CHALLENGE, gdzie jest obecnie stosowany. Nic więc dziwnego, że MINI John Cooper Works Convertible przyspiesza do 100 km/h zaledwie w ciągu 6,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 235 km/h. Takie parametry gwarantują wrażenia za kierownicą trudne do powtórzenia w jakimkolwiek innym samochodzie wielkości MINI, ale dopiero jeśli dodać do tego jazdę z opuszczonym dachem oraz gwarantowaną ekonomię eksploatacji, obraz staje się pełny. MINI John Cooper Works Convertible spala średnio 7,1 l/100km benzyny w cyklu mieszanym, a emisja CO2 wynosi przy tym169 g/km.

Źródło: BMW