Saab znów liderem w USA

Saab znów liderem w USA15.08.2003
Saab jako jedna z nielicznych marek europejskich plasuje się powyżej średniej w badaniach wpływu kilkuletniej eksploatacji pojazdów użytkowanych w USA na ich niezawodność ...

Firma Saab została zaliczona przez J.D. Power and Associates do ekskluzywnego grona producentów europejskich, których samochody po 3 latach eksploatacji odznaczają się wyraźnie mniejszą awaryjnością niż inne, także pochodzące ze Starego Kontynentu. Badania wykazały, iż mimo porównywalnej początkowej jakości nowych samochodów produkcji amerykańskiej i europejskiej, już po kilku latach dają się zauważyć poważne różnice. Auta producentów amerykańskich po trzech latach eksploatacji wykazują średnio o 49 mniej usterek na 100 badanych pojazdów niż auta europejskie. Równie dobry wynik osiągnęły samochody marki Saab!

Z wynikiem 892 punktów Saab w Badaniach Zadowolenia Konsumentów (CSI) przeprowadzonych przez J.D. Power za rok 2003 zajął siódme miejsce, awansując z ósmego miejsca w roku 2002 i dziesiątego w roku 2001. Średnia dla całego przemysłu motoryzacyjnego wzrosła z 843 do 851 punktów, dla segmentu samochodów luksusowych zaś - z 871 do 880 punktów.

Badania Zadowolenia Konsumentów organizacji J.D. Power także i w roku 2003 koncentrują się na doświadczeniach i działaniach działów serwisu sieci dealerów poszczególnych producentów podczas pierwszych trzech lat eksploatacji pojazdu. Studium CSI obejmuje 37 marek samochodów i opiera się na komentarzach otrzymywanych od niemal 106.000 nabywców i użytkowników pojazdów fabrycznie nowych.

Uzyskany przez Saaba wynik 892 punktów przewyższa nie tylko średnią dla całego przemysłu lecz także średnią dla samochodów luksusowych. Oznacza to 17-punktowy wzrost w porównaniu z ubiegłorocznym poziomem 875 punktów. Saab zajął pierwsze miejsce w rankingu marek europejskich, wyprzedzając BMW (numer 10 z 873 punktami) oraz Mercedesa i Volvo (ex-equo z Jaguarem na 11 miejscu z 868 punktami). Pozycję 20 zajęło Audi, uzyskując 852 punkty.

Wg Studium Niezawodności Pojazdów organizacji J.D. Power and Associates niezawodność jest istotnym czynnikiem w ocenie kupujących samochody. Dla jednej trzeciej "brak usterek od nowości" jest dobrą motywacją zakupu nowego auta podczas gdy dla ponad połowy nabywców – jest nią "znaczna trwałość"

Okres badań J.D. Power został skrócony z 5 do 3 lat eksploatacji samochodu. Jeden z partnerów w J.D Power, Joe Ivers mówi, iż chociaż okres pięcioletni był dostateczną miarą "trwałości"- okazał się jednak zbyt długi wobec wprowadzanych w międzyczasie zmian konstrukcyjnych - a więc nie był w pełni przydatny dla producentów. Trzyletni okres badań pozwala na bieżące modyfikacje wytwarzanych pojazdów, także pod względem projektowo-konstrukcyjnym.

"Mocne notowania Saaba to wyraz uznania dla nas wszystkich, a więc wszystkich dealerów Saaba oraz zespołu Saab Cars USA. Jest to także efekt wsparcia, jakie otrzymujemy od Saab Automobile AB ze Szwecji" – mówi Debra Kelly-Ennis, prezes Saab Cars USA – "Coraz wyższe średnie w badaniach CSI J.D. Power świadczą dobitnie o rosnącej poprzeczce dla całej naszej branży. Saab gotów jest na nowe wyzwania dzięki swej światowej jakości oraz stałemu podnoszeniu poziomu obsługi naszych klientów."

Źródło: Saab