...pod bardzo dużym kątem oraz diody LED biegnące w listwie ciągnącej się przez całą szerokość klapy bagażnika.
Wewnątrz auta uwagę zwracają sportowo wyglądające siedzenia, deska rozdzielcza z zegarami umieszczonymi w trzech osobnych tubach, czy też konsola środkowa z dużym ekranem i ciekawie rozplanowanymi pokrętłami oraz przyciskami.
Na liście wyposażenia dodatkowego samochodu widnieje szereg opcji. Wśród nich należy wymienić system audio firmy Harman Kardon, nawigację satelitarną pochodzącą od Panasonica, czy też kluczyk typu „keyless entry".
Nowy Saab 9-5 oparty został na platformie General Motors o nazwie Epsilon II. Dzięki temu, jego rozstaw osi wynosi teraz aż 2,84 metra. To pozwoliło z kolei na wygospodarowanie dużego przedziału pasażerskiego oraz bagażnika o pojemności 513 litrów.
Pod maską samochodu, po stronie benzynowej znajdują się trzy jednostki napędowe. Podstawowe źródło napędu ma cztery cylindry, turbosprężarkę i z pojemności 1.6 litra wyciska moc 160 koni mechanicznych. Nad nim w ofercie widnieje turbodoładowany, dwulitrowy silnik o mocy 210 koni mechanicznych.
Najmocniejszy wariant 9-5 wyposażony jest w 2,8-litrową jednostkę napędową typu V6. Dysponuje ona maksymalną mocą 300 koni mechanicznych i wspomagana jest także przez turbosprężarkę.
Po stronie wysokoprężnej dostępne będą dwa dwulitrowe turbodiesle. Ich moc to 160 lub 190 koni mechanicznych. Niewykluczone, że niedługo możemy spodziewać się premiery odmiany hybrydowej oraz napędzanej bioetanolem E85.
Sprzedaż auta rozpocznie się w kwietniu 2010 roku, a cena w Europie ma rozpoczynać się od 35 tysięcy euro. Publiczna premiera Saaba 9-5 będzie miała miejsce podczas wrześniowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie.