Saab - najlepsze oceny w raporcie Instytutu HLDI

Saab - najlepsze oceny w raporcie Instytutu HLDI26.01.2005
Według opublikowanego niedawno raportu Instytutu HLDI, Saab 9-5 Sedan to najlepszy samochód w kategorii pojazdów luksusowych średniej wielkości pod względem częstotliwości zgłaszania roszczeń ubezpieczeniowych dotyczących obrażeń ...

Kierowcy Saaba 9-5 Sedan i 9-5 SportKombi należą do grupy najlepiej zabezpieczonych na rynku. Według opublikowanego niedawno raportu Instytutu Danych dot. Strat w Wypadkach Drogowych (Highway Loss Data Institute - HLDI), Saab 9-5 Sedan to najlepszy samochód w kategorii pojazdów luksusowych średniej wielkości pod względem częstotliwości zgłaszania roszczeń ubezpieczeniowych dotyczących obrażeń.

Saab - najlepsze oceny w raporcie Instytutu HLDI 1 Badanie instytutu HLDI, obejmujące lata modelowe 2001-2003, polega na przeprowadzeniu porównania różnych pojazdów pod względem kosztów leczenia obrażeń odniesionych podczas wypadków drogowych. Badanie podaje względną częstotliwość roszczeń ubezpieczeniowych dotyczących takich obrażeń, otrzymywanych przez towarzystwa ubezpieczeniowe w danym roku ubezpieczenia samochodu.

Zarówno wersja 9-5 Sedan jak i SportKombi otrzymały ocenę "znacznie powyżej przeciętnej" pod względem otrzymywanych roszczeń w kategorii pojazdów luksusowych średniej. Według zasady Instytutu HLDI, wysoka ocena Saaba 9-5 Sedan oznacza o 53 procent lepszy wynik niż średnia w tej klasie, a w przypadku Saaba 9-5 SportKombi o 39 procent.

Stosowana przez Saaba filozofia realnego bezpieczeństwa kładzie największy nacisk na systemy i struktury, które chronią pasażerów Saaba w trakcie wypadku. Choć Saab prowadzi liczne testy zderzeniowe i inne badania modelu 9-5 - w tym symulowane kolizje ze zwierzętami i ciężarówkami - to jednak najważniejszym śródłem informacji dla inżynierów i konstruktorów są dane pochodzące z wypadków, które mają miejsce w rzeczywistości. Jedną z cech odróżniających Saaba 9-5 od konkurencyjnych pojazdów są aktywne zagłówki (SAHR) montowane na przednich fotelach. Badania wykazały, że ograniczają ryzyko odniesienia obrażeń przez pasażera z przodu i kierowcę w przypadku kolizji tylnych aż o 75 procent w porównaniu ze starszymi modelami Saaba, pozbawionymi tego rozwiązania.

Inne standardowe funkcje Saaba 9-5 Sedan i SportKombi obejmują:

- Przednie i boczne strefy kontrolowanego zgniotu, w kontrolowany sposób pochłaniające energię uderzenia,
- Boczne i przednie dwustopniowe poduszki powietrzne,
- Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich fotelach,
- Napinacze i ograniczniki siły działania przednich pasów bezpieczeństwa,
- Boczne belki wzmacniające,
- Układ ABS,
- Układ elektronicznej kontroli stabilizacji toru jazdy (ESP),
- Pochłaniającą energię kolumnę kierownicy,
- System odłączania pedałów.

Doskonałe zabezpieczenie samochodu jest efektem działania wielu czynników, w tym zachowania kierowcy i pasażera, osobistej oceny i innych zmiennych. Konstrukcja samochodu ma również wpływ na jego zachowanie podczas wypadków. Dane Instytutu HLDI za 2004 rok potwierdzają, że jeśli chodzi o ubezpieczeniowe roszczenia powypadkowe, Saab i jego kierowcy doskonale się spisują w realnych sytuacjach. Pełna wersja raportu dostępna jest na stronie internetowej Instytutu HLDI pod adresem www.carsafety.org

W raporcie Instytutu HLDI oceniane są także roszczenia ubezpieczeniowe dotyczące szkód wynikających z kradzieży. I tu również Saab 9-5 Sedan osiągnął najlepszy wynik w kategorii pojazdów luksusowych średniej wielkości. Ocena "lepszy niż przeciętny" oznacza, że w przypadku modelu 9-5 Sedan w danym roku ubezpieczeniowym zgłaszano o 60 procent mniej roszczeń dotyczących kradzieży w stosunku do innych samochodów. Wersja 9-5 SportKombi posiada takie same zabezpieczenia, ale nie była poddawana ocenie ze względu na niewystarczającą ilość danych.

Źródło: GM Poland