Nowy Saab 9-3 SportCombi

Nowy Saab 9-3 SportCombi14.02.2005
Całkowicie nowy Saab 9-3 SportCombi wprowadza markę Saab po raz pierwszy do segmentu Premium, średniej wielkości samochodów typu kombi. Dzięki połączeniu unikalnej stylistyki ze sportową charakterystyką ...

Całkowicie nowy Saab 9-3 SportCombi wprowadza markę Saab po raz pierwszy do segmentu Premium, średniej wielkości samochodów typu kombi. Dzięki połączeniu unikalnej stylistyki ze sportową charakterystyką, stanowi on alternatywę dla tradycyjnych samochodów kombi.

Nowy Saab 9-3 SportCombi 1 Mocne, kompaktowe proporcje są wyrazem tradycji Saaba w zakresie tworzenia samochodów o sportowym, a zarazem bardzo wszechstronnym charakterze. Spójna stylistyka pięciodrzwiowego pojazdu i muskularna sylwetka, nadają wersji 9-3 SportCombi wyróżniającą się tożsamość wśród innych wersji Saaba 9-3.

Debiutujšcy w przyszłym miesiącu, podczas najbliższego Salonu Samochodowego w Genewie, a wchodzący do sprzedaży we wrześniu br., Saab 9-3 SportCombi spodoba się użytkownikom, którzy oczekują od samochodu wszechstronności wersji kombi, w tym dużego bagażnika oraz rozwiązań ułatwiających przewóz bagażu, nie rezygnują przy tym z chęci zaspokojenia pragnienia dynamicznej jazdy.

W ubiegłym roku rozwijający się w Europie segment średnich samochodów luksusowych osiągnął poziom sprzedaży dwustu pięćdziesięciu tysięcy pojazdów, z czego 70 procent wyposażone było w silniki wysokoprężne. Wykorzystując reputację Saaba w dziedzinie sportowych, a przy tym wszechstronnych konstrukcji i oferując szeroką gamę silników wysokoprężnych, model 9-3 SportCombi dysponuje możliwościami niezbędnymi do stworzenia nowego potencjału sprzedaży.

Charakteryzujący się doskonałymi osiągami model Aero z silnikiem o mocy 250 KM jest wyjątkowy w swoim segmencie ze względu na turbodoładowany, sześciocylindrowy silnik, który będzie można teraz zamówić również w modelach 9-3 Sport Sedan i 9-3 Kabriolet. Przewodzi on szerokiej gamie jednostek napędowych, w skład której wchodzi sześć silników benzynowych i dwa wysokoprężne, spełniające wymagania normy emisji spalin Euro 4.

Nowy Saab 9-3 SportCombi 2 Carl-Peter Forster, Prezes GM Europe, powiedział: "Pierwsze zastosowanie opracowanego przez GM turbodoładowanego silnika V6 zapoczątkuje obecność Saaba w segmencie średnich luksusowych samochodów kombi i spodziewamy się, że model 9-3 SportCombi zdobędzie w nim silną pozycję".

Progresywny design

Dzięki charakterystycznemu, klinowatemu profilowi i tradycyjnym elementom stylistyki Saaba, zwarte proporcje modelu 9-3 SportCombi mieszczą zaskakująco dużą przestrzeń bagażową (objętość przy rozłożonym/złożonym oparciu tylnej kanapy to 419/1273 litrów wg normy VDA) i przydatne rozwiązania, ułatwiające przewożenie bagażu.
- Sportowa, wyrazista alternatywa wobec proporcji klasycznego kombi. Tradycyjna linia okien Saaba i krótki tył oraz białe klosze pionowo ustawionych tylnych lamp, wyposażonych w diody.
- Podwójna podłoga bagażnika (TwinFloor). Po pociągnięciu chromowanej klamki, przypominającej te stosowane w samolotach, można poprzecznie złożyć główną podłogę bagażnika, uzyskując dostęp do kryjącego się pod nią schowka. Opcjonalnie, w zagłębieniu na koło zapasowe można umieścić niskotonowy głośnik.
- Pierwszy Saab, który uzyskał zerowe wznoszenie na obu osiach (0,00 Clf i 0,00 Clr). Niski współczynnik oporu powietrza, 0,33 Cd, i duża stabilność przy wysokich prędkościach. Zintegrowany tylny spojler.

Doskonałe osiągi

Nowy Saab 9-3 SportCombi 3 Szerokiemu wachlarzowi jednostek napędowych przewodzi nowoczesny silnik 2.8 V6 Turbo. Dzięki niemu model SportCombi dziedziczy po modelu SportSedan doskonałą dynamikę układu jezdnego, zapewniającą ogromną przyjemność z jazdy, zachowując przy tym funkcjonalność wszechstronnego, pięciodrzwiowego samochodu.
- Nowa, aluminiowa jednostka napędowa 2.8 V6 Turbo, o mocy 250 KM/184 kW, jest zarezerwowana wyłącznie dla modelu Aero, Posiada ona 24 zawory, dwa górne wałki rozrządu, zmienne fazy rozrządu i podwójną sprężarkę.
- Wyjątkowa konstrukcja tylnej osi ReAxs, pochodzącej z modelu SportSedan zapewnia doskonałe reakcje i pełną kontrolę.
- Sztywna konstrukcja pięciodrzwiowego nadwozia to solidna podstawa sportowej charakterystyki samochodu, jego doskonałych parametrów i wysokiego poziomu bezpieczeństwa. Sztywność skręcania (21 000 Nm/stopień) jest tylko nieznacznie mniejsza niż w modelu Sport Sedan, pomimo pięciodrzwiowego nadwozia.
- Nowej generacji, zestrojony przez Saaba system ESP i ESP Plus. Wszystkie wersje z silnikiem 2.8 V6 Turbo wyposażone są w system ESP Plus oraz system wspomagania ruszania pod górę Hill Start Assist (HSA) w modelach z ręczną skrzynia biegów.

"Chociaż wersja SportCombi to naturalne poszerzenie gamy modelu 9-3, zaskakuje ona świeżością formy. Zgodne z tradycją marki Saab, nie jest to po prostu kolejny samochód na rynku" - stwierdził Peter Augustsson, Prezes i Dyrektor Saab Automobile.

"Jego progresywna stylistyka i dynamizm ma na celu pogodzenie racjonalności potrzeb i pasji pragnień. Klienci postrzegać będą ten model jako taki, który spełnia wymagania ich stylu życia, a przy tym zaspokaja pragnienie sportowej, pełnej radości jazdy".