MotoNews.pl

Saab 9-3 – model 2007

Saab 9-3 – model 200714.06.2006
Widok z fotela kierowcy jest najważniejszą zmianą wprowadzoną w Saabie 9-3 SportSedan, SportKombi i Kabriolecie. Przednia część deski rozdzielczej, wyświetlacze i przełączniki są bardziej przejrzyste i uporządkowane, co polepsza komunikację z kierowcą ...

Widok z fotela kierowcy jest najważniejszą zmianą wprowadzoną w Saabie 9-3 SportSedan, SportKombi i Kabriolecie. Przednia część deski rozdzielczej, wyświetlacze i przełączniki są bardziej przejrzyste i uporządkowane, co polepsza komunikację z kierowcą. Efektem jest otocznie skoncentrowane wokół deski rozdzielczej, które zarówno wizualnie, jak i użytkowo zachowuje charakterystyczną atmosferę Saaba.

Zwrócono też uwagę na sportowe osiągi turbodoładowanych silników o mocy 175 i 210 KM, plasujących się środku dostępnej grupy, oferując w standardzie sześciobiegową, ręczną skrzynię biegów.

Koncentracja na stylistyce

Główny panel instrumentów, obejmujący nowe systemy audio-informacyjne, ozdabia teraz chromowana, matowa obwódka, która jest też elementem wykończeniowym obrotowych przełączników. Deska rozdzielcza jest nowoczesną interpretacją klasycznych rozwiązań Saaba 900, zaś zastosowanie przełączników obrotowych nawiązuje do designu Saaba 9-5.

Saab 9-3 – model 2007 1 W ramach strategii udoskonalania współdziałania z kierowcą zespół zajmujący się stylistyką wnętrza skoncentrował się również na zracjonalizowaniu liczby oddzielnych wyświetlaczy informacyjnych i jednofunkcyjnych przycisków. W efekcie wszystkie najważniejsze dla kierowcy informacje skupiają się w obszarze najważniejszych wskaźników, co eliminuje potrzebę stosowania uprzednio oferowanego, górnego wyświetlacza. Informacje i ostrzeżenia dla kierowcy są scentralizowane w jednej strefie poniżej szybkościomierza, co podwyższa poziom komunikatywności i estetyki deski rozdzielczej.

Z tych samych przyczyn funkcja "Profiler", umożliwiająca zaprogramowanie przez kierowcę licznych funkcji, obsługiwana jest obecnie nie przyciskowym pokrętłem na desce rozdzielczej, a przyciskami umieszczonymi na kole kierownicy, zaś jej komendy widoczne są na głównym wyświetlaczu. Można z jej pomocą ustawić działanie automatycznej klimatyzacji, zegar/budzik, podświetlenie deski rozdzielczej i, jeśli funkcje te są dostępne w danym modelu, alarm, wspomaganie parkowania, czujnik wycieraczek i podgrzewane fotele.

Najważniejsze wskaźniki i charakterystyczne dla Saaba wyloty powietrza są obecnie ozdobione chromowymi, matowymi wykończeniami. Układ wskaźników jest bardziej klarowny i uporządkowany, ale zachowuje on inną, typową dla Saaba cechę – zielone podświetlenie.

Korzyścią dla wszystkich podróżujących jest dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja (ACC) oferowana teraz standardowo we wszystkich modelach serii. Uproszczony panel wyposażony jest w przełączniki obrotowe i mniejszą liczbę przycisków.

Pozostałe elementy wykończenia wnętrza pozostają niezmienione, dodano tylko nowy detal ozdobny na pokrywie schowka w desce rozdzielczej. W wersji Linear kabriolet materiałowe obicia foteli, zabezpieczone nieprzepuszczalną membraną, są teraz czarne i w pergaminowej, i w szarej wersji wykończenia wnętrza.

Systemy audio-informacyjne

Oferowane są trzy odmiany, z których każda obejmuje odtwarzacz CD z funkcją obsługi plików MP3. Standardem jest też wejście pomocnicze audio.

Standardowy system audio Saaba obejmuje radio z funkcją RDS i odtwarzaczem płyt CD. Zmieniarka CD Saaba daje możliwość korzystania z 6 płyt z deski rozdzielczej, zaś system "Saab Infotainment Plus" oferuje nawigację satelitarną GPS z większym, 6,5 calowym, kolorowym ekranem dotykowym i funkcją sterowania głosowego. Oprócz przejrzystej mapy, górny ekran wyświetla teraz również wskazówki podpowiadające kierunek jazdy.

Wszystkie systemy audio-informacyjne współpracują z głośnomówiącym systemem obsługi telefonu Bluetooth Phone Integration System (BPIS), który zastępuje wcześniej oferowane rozwiązania. Po wstępnym ustawieniu wyposażony w Bluetooth telefon automatycznie łączy się z systemem audio za każdym razem, gdy jego użytkownik wsiądzie do samochodu. Jest on wówczas obsługiwany głosowo lub przyciskami z koła kierownicy, zaś informacje telefonu pojawiają się na głównym wyświetlaczu. System BPIS eliminuje ponadto konieczność korzystania z klawiatury na desce rozdzielczej. Ładowanie i podłączenie do zewnętrznej anteny umożliwia opcjonalnie dostępna stacja dokująca umieszczona na konsoli środkowej.

Wzbogacony system audio obejmuje specjalnie zaprojektowane głośniki Bose, oferowane wyłącznie w wersji SportSedan. Dzięki dwóm głośnikom niskotonowym i podwójnemu wzmacniaczowi doskonale sprawdzają się one w kabinie sedana, oferując dźwięk o jakości sali koncertowej. Wersję tę można rozpoznać dzięki logo Bose na przednich głośnikach.

Zewnętrznie modele 2007 Sport Sedan i SportKombi wyróżniają się ciemnoszarymi, metalicznymi wykończeniami "Titan". W kabrioletach dodano wersje kolorów "Arctic White" i "Smoke Beige" (metalik). W gamie kabrioletów nową wersją kolorystyczną jest również "Electric Blue".

wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaecoo
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Omoda
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata