Ssangyong Rexton z homologacją ciężarową

Ssangyong Rexton z homologacją ciężarową26.09.2004 Almeco - wyłączny importer samochodów Ssangyong w Polsce oferuje w sprzedaży model Rexton z homologacją ciężarową spełniający wymogi Ministerstwa Finansów. Wyżej wymienioną homologację posiadają Rextony z silnikami diesla ...

We wrześniu rozpoczęła się w Polsce sprzedaż samochodów marki Ssangyong. W ofercie znajdują się wyłącznie samochody terenowe: Luksusowy Rexton, Musso Sports i Korando. Jak podaje importer - firma Almeco - model Rexton spełnia wymogi Ministerstwa Finansów dotyczące pełnych odliczeń VAT (tzw. wzór Lisaka). Pełne odliczenie w myśl nowych przepisów ustawy o VAT przysługuje również przy zakupie pickupa Musso Sports. Ceny wersji ciężarowej Rextona zaczynają sięjiiż od 122 459,- PLN netto.

Almeco - wyłączny importer samochodów Ssangyong w Polsce oferuje w sprzedaży model Rexton z homologacją ciężarową spełniający wymogi Ministerstwa Finansów. Wyżej wymienioną homologację posiadają Rextony z silnikami diesla. Oferta obejmuje 120 konny silnik o pojemności 2.9 litra oraz nowoczesnego turbodiesla z bezpośrednim wtryskiem typu common raił o pojemności 2.7 litra i mocy 165KM.

Ssangyong Rexton z homologacją ciężarową 1 Ssangyong Rexton to atrakcyjna, dynamiczna sylwetka nadwozia, oraz solidna tradycyjna rama podwozia, typowa dla prawdziwych samochodów terenowych. Wnętrze Rextona jest przestronne i komfortowe. Łączy cechy typowego samochodu terenowego i luksusowej limuzyny. Swobodnie będą tu podróżowały nawet wysokie osoby. Składane w proporcji 60/40 siedzenia tylnego rzędu znacznie poprawiają walory użytkowe pojazdu, umożliwiając załadunek sporego bagażu lub sprzętu sportowego. Pojemność bagażnika wynosi 580 dm3 (1070 dm3 pod sufit) a po złożeniu tylnych siedzeń wzrasta do 1930 dm3. Szeroki zakres regulacji foteli umożliwia zajęcie optymalnej pozycji a ich kształt gwarantuje dobre trzymanie boczne podczas terenowych wyczynów lub dynamicznej jazdy w zakrętach.

Po zajęciu miejsca za kierownicą, do dyspozycji mamy przejrzysty zestaw wskaźników oraz funkcjonalnie zaprojektowane wnętrze. Uwagę zwraca mnóstwo schowków. W samym tylko dachu znaleźć można aż trzy, w tym dwa na okulary. Poza tym jest jeszcze wiele innych, na przykład pod podłogą bagażnika. Na każdym kroku widać, że koreański producent postawił na jakość wykończenia Rextona i jego wizualną atrakcyjność. Skóra na sterowanych elektrycznie fotelach z pamięcią ustawień (dla 3 osób), drewniana imitacja na konsoli i drzwiach, wysokiej klasy sprzęt audio, elektrycznie sterowane szyby i lusterka zewnętrzne, podwójne podświetlane osłony przeciwsłoneczne czy akustyczny system wspomagania parkowania to tylko niektóre elementy wyposażenia standardowego wersji Super Lux. Automatyczna klimatyzacja funkcjonuje znakomicie a pasażerowie tylnej kanapy z pewnością docenią oddzielną dla nich regulację nawiewu.

Nadwozie Rextona zamocowane zostało na solidnej ramie, chroniącej pasażerów podczas ewentualnych kolizji. W wyposażeniu standardowym znajduje się układ ABS, a wszystkie koła posiadają bardzo skuteczne hamulce tarczowe. Dają one sobie radę z ciężkim autem bez problemu. Śmiało można podpiąć dużą łódkę albo lawetę - dopuszczalna masa całkowita przyczepy wynosi aż 3500 kg!!!. Dodatkową ochronę zapewniają wzmocnienia w drzwiach, poduszki powietrzne (maksymalnie 4), elektroniczny system stabilizacji jazdy ESP, progresywne wspomaganie układu kierowniczego (SSPS), wycieraczki z czujnikiem deszczu, asystent parkowania, asystent hamowania awaryjnego BAS oraz napinacze pasów bezpieczeństwa.

Napęd Rextona wjeździe szosowej jest przekazywany na tylne koła, w terenie można skorzystać z reduktora. Wybór odpowiedniego napędu odbywa się przełącznikiem umieszczonym na desce rozdzielczej. Napęd na przednią oś można włączyć manualnie podczas jazdy z prędkością do 100 km/h, natomiast żeby włączyć reduktor, należy się zatrzymać. W wersji z silnikiem o pojemności 3.2 i 2.7 litra dostępny jest system napędu stałego na 4 koła - TOD (torque on demand). W wersjach wyposażonych w TOD w czasie jazdy po dobrej, suchej nawierzchni niemal cały moment obrotowy przenoszony jest na tylną oś pojazdu. Przez to zmniejsza się zużycie paliwa. W momencie, gdy tylne koła zaczynają tracić przyczepność wskutek zmiany nawierzchni lub gwałtownego przyspieszania - za pomocą magistrali CAN - część momentu obrotowego jest automatycznie przenoszona na koła przednie. Napęd - stały na wszystkie koła - realizowany jest za pomocą sprzęgła wiskotycznego zamontowanego w centralnym mechanizmie różnicowym. Takie rozwiązanie ma tą zaletę, że zapewnia optymalną przyczepność kół w każdych warunkach bez konieczności interwencji ze strony kierowcy.

Ssangyong Rexton dostępny jest w 8 kolorach nadwozia, trzech wersjach wyposażenia oraz do wyboru z 3 silnikami. Obok dwóch diesli pod maską znajdziemy 220 konny silnik benzynowy o pojemności 3.2 litra. Wszystkie silnik wykorzystane do napędu Rextona wykonane zostały w technologii Mercedesa.

Podsumowanie - Ssangyong zrobił ogromny krok naprzód wypuszczając na rynek Rextona. Dobra cena (jak na tak wysoką klasę pojazdu), ładna sylwetka, dobra jakość wykończenia, bardzo duża dopuszczalna masa całkowita przyczepy, obszerny bagażnik, mocny i oszczędny silnik to atuty, które w dzisiejszych czasach są skuteczną bronią w walce o klienta.