Suzuki Swift Plug-in Hybrid

Suzuki Swift Plug-in Hybrid03.03.2010
Pojazdy hybrydowe i elektryczne oraz optymalizacja zużycia paliwa w samochodach konwencjonalnych - to podstawowe kierunki prac badawczo-rozwojowych Suzuki na rzecz ochrony środowiska. To podejście wyrażające potrzebę skoordynowania wysiłków...

...proekologicznych z wymaganiami rynku i oczekiwaniami klientów w różnych regionach świata idealnie współgra z filozofią marki zawartą w haśle “Way of Life!”, ukierunkowaną na klienta i jego potrzeby.

Suzuki Swift Plug-in Hybrid 1 Swift Plug-in Hybrid to zupełnie nowa konstrukcja, która zadebiutowała podczas salonu samochodowego Tokyo Motor Show w 2009 roku. U podstaw koncepcji tego modelu leży poparte badaniami założenie, że 60 % użytkowników samochodów w Japonii pokonuje nie więcej niż 20 km dziennie.

Na krótkich miejskich trasach, poniżej 20 km, Swift Plug-in Hybrid używany jest jak samochód elektryczny. Gdy poziom energii w baterii spada, generator zaczyna ładować baterię, a kierowca pojazdu nie musi martwić się, że nie dojedzie do celu. Bateria może być ładowana także ze zwykłego gniazdka elektrycznego. W modelach przeznaczonych na rynki europejskie, Suzuki koncentruje się aktualnie na zminimalizowaniu poziomu emisji CO2 oraz optymalizacji zużycia paliwa w samochodach kompaktowych. Japoński producent planuje przeprowadzić analizę, na ile technologie użyte w modelu Swift Plug-in Hybrid odpowiadają specyfice rynku europejskiego, zanim prace nad modelem wejdą w kolejny, bardziej zaawansowany etap. Swift Plug-in Hybrid będzie jednym z najważniejszych wydarzeń na stoisku Suzuki podczas salonu w Genewie.

Ekologiczne rozwiązanie na krótkie miejskie trasy
Model Swift Plug-in Hybrid jest zbudowany na bazie hybrydy szeregowej. W skład konstrukcji wchodzi silnik elektryczny, bateria i generator zasilany silnikiem. Podczas jazdy na krótkich dystansach – do 20 km, a przykład do pracy czy po zakupy Swift Plug-in Hybrid jest napędzany z baterii, która może być ładowana z gniazdka w porze nocnej, gdy stawki za energię elektryczną są niższe.

Suzuki Swift Plug-in Hybrid 2Gdy poziom energii w baterii spadnie, silnik o pojemności skokowej 660cm3 podobny do jednostek stosowanych w samochodach segmentu mini (Segment rynku japońskiego – małe samochody z silnikiem o pojemności skokowej do 660cm3) zasila generator, który ładuje baterię. Oznacza to, że Swift Plug-in Hybrid odpowiada potrzebom wielu ludzi, którzy dziennie pokonują średnio nie więcej, niż 20 km, ale także pozwala nie martwić się co będzie, gdy bateria się rozładuje. Model Swift Plug-in Hybrid to przykład na to, jak można pomóc środowisku, nie rezygnując z praktycznej mobilności na co dzień.

Podstawowe cechy:
* Przeznaczony dla klientów, którzy podróżują przeważnie na krótkich dystansach i mogą wykorzystać pojemność baterii
* Przy dystansie poniżej 20 km dziennie, silnik benzynowy nie jest używany i nie zużywa paliwa
* Generator napędzany lekki, ekonomicznym silnikiem K6A o pojemności 658cm3
* Silnik używany jest tylko do napędu generatora, a jego obroty są dobierane pod kątem maksymalnej wydajności
* Silnik zbudowany jest z myślą o minimalnym tarciu
* Bateria typu litowo-jonowego jest wbudowana w konsolę centralną
* Pojemność baterii minimum 2.66 kWh jest dobrana w trosce o niski koszt budowy i oszczędność miejsca w samochodzie
* Złącze do ładowania samochodu z gniazdka elektrycznego (na przykład w nocy, gdy stawki za energię są niższe) umieszczono w tylnej części nadwozia.

Suzuki Swift Plug-in Hybrid 3 Specyfikacja
* Długość całkowita: 3 755 mm
* Szerokość całkowita: 1 690 mm
* Wysokość całkowita: 1 510 mm
* Rozstaw osi: 2 390 mm
* Ilość osób: 5
* Układ napędowy:
o Silnik: Pojemność skokowa: 658 cm3; moc maksymalna: 40 kW
o Generator o mocy maksymalnej: 40 kW
o Silnik elektryczny o mocy maksymalnej: 55 kW
o Baterie: Litowo-jonowe; napięcie: 260 V; pojemność: 2.66 kWh
o Zasięg: 20 km na baterii (przed uruchomieniem generatora)
o Układ napędu: Silnik z przodu, napęd na koła przednie

Źródło: Suzuki Motor Poland