Volvo C30 Design Concept

Volvo C30 Design Concept20.01.2006
Podczas targów motoryzacyjnych Detroit Motor Show, które odbyły się na początku stycznia, Volvo Cars otworzy drzwi do przyszłości. Volvo C30 Design Concept da przedsmak tego, jak wyglądać będzie nowe Volvo C30 ...

Podczas targów motoryzacyjnych Detroit Motor Show, które odbyły się na początku stycznia, Volvo Cars otworzy drzwi do przyszłości. Volvo C30 Design Concept da przedsmak tego, jak wyglądać będzie nowe Volvo C30, którego odsłona planowana jest na wrzesień 2006 roku w Paryżu.

Volvo C30 Design Concept 1 Volvo C30 Design Concept to dwudrzwiowe, sportowe auto o czterech miejscach siedzących i szklanej tylnej klapie. Ten kształtny i nowoczesny samochód wystawiany był w dwóch kontrastujących zestawieniach kolorystycznych – Czystej Bieli i Intensywnego Brązu. Design wyraźnie nawiązuje do kilku elementów znanych z Volvo Safety Concept Car.

"Naszym celem było przydanie Volvo C30 Design Concept sporej dozy siły, która mieścić się miała w sportowej i kompaktowej sylwetce" - wyjaśnia dyrektor ds. projektu Volvo Cars Steve Mattin.

Tylna klapa inspirowana ES

Dynamiczny przód samochodu cechują skośne reflektory oraz niska i szeroka kratownica. Z boku wyraźnie zarysowane łuki nadkoli oraz opadająca linia dachu dają sylwetce samochodu zwinność, którą dodatkowo potęgują szyby przypominające kształtem statek. Krzywizna tylnej linii barkowej jest mocno zaznaczona i podkreślona przez tylne światła w kształcie podkowy oraz szklaną klapę. "Ta wyjątkowa i zgrabna klapa inspirowana była zarówno klasycznym Volvo P1800 ES, jak i autem koncepcyjnym SCC. Układ świateł jest tak niezwykły, że jadący przed nami C30 będzie nie do pomylenia z jakimkolwiek innym autem" - mówi Steve Martin

Pełnowymiarowe cztery siedzenia

Wnętrze podkreśla sportowy charakter Volvo C30 Design Concept.

Volvo C30 Design Concept 2 Tylne siedzenia są rozdzielone i zapewniają sporo miejsca na nogi, co czyni samochód pełnowymiarowym czteroosobowym modelem. Tylne siedzenia są umieszczone bliżej środka, dzięki czemu pasażerowie mają wrażenie przestrzeni oraz dobrą widoczność tego, co dzieje się z przodu. "Przestrzeń pomiędzy siedzeniami pozwala dojrzeć super cienką i dającą wrażenie lekkości konsolę środkową, w pełni widoczną z tyłu poprzez szklaną klapę" - mówi Steve Mattin.

Miejsce na bagaż - znajdzie się, kiedy zajdzie potrzeba

Volvo C30 Design Concept został zaprojektowany dla kategorii klientów, którzy korzystają głównie z przednich siedzeń. Miejsce na bagaż ukryte pod atrakcyjną szklaną klapą zostało przewidziane na rzeczy codziennego użytku, takie jak teczki czy sprzęt sportowy. Istnieje jednak możliwość zapakowania znacznie większych ilości bagażu, gdy złoży się na płasko jedno lub oba tylne siedzenia.

Najwyższej klasy system audio

System audio najwyższej klasy odgrywa niebagatelną rolę w uprzyjemnianiu jazdy. Dlatego właśnie Volvo C30 Design Concept jest wyposażony w system Premium Sound Volvo, składający się z cyfrowego wzmacniacza ICE Power o mocy 5x130 W produkcji Alpine®, Pro Logic II Surround firmy Dolby® oraz 10 głośników duńskiej firmy Dynaudio®.

Pięciocylindrowy silnik turbo o mocy 260 KM

Volvo C30 Design Concept mierzący 424 centymetry jest ni mniej ni więcej tylko 23 centymetry krótszy od Volvo S40, ale też odrobinę od niego szerszy (178 cm).

Volvo C30 Design Concept 3 Pod maską kryje pięciocylindrowy 2,4 litrowy silnik z turbosprężarką. Daje on kierowcy 260 koni mechanicznych przy 5500 obr/min i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 350 Nm w przedziale między 2100 a 5000 obr/min. Samochód wyposażony jest w sześciobiegową skrzynię ręczną.

Volvo C30 Design Concept przyspiesza do setki w ciągu 6 sekund, a prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

Dotrzymane obietnice

19-calowe aluminiowe felgi uzupełniają opony typu Pirelli Corsa 225/35 R19. Samochód wyposażony jest ponadto w hamulce Brembo z aluminiowymi czterotłoczkowymi zaciskami i 330 milimetrowymi wentylowanymi tarczami zarówno z przodu jak i z tyłu. "Sportowe właściwości jezdne są absolutną koniecznością dla tej grupy klientów. Samochód, z którego promieniuje muskularność i zwinność, musi okazać się równie silny i zręczny w trakcie jazdy" - mówi kierujący Projektem C30 Hakan Abrahamsson.