MotoNews.pl

Peugeot Rifter – godny następca Partnera Tepee

sobota, 13 kwietnia 2019

« poprzedni | auto test | następny »
Kategoria | Testy samochodów
Marka, model | ,
Peugeot-Rifter-2019

Peugeot Partner Tepee był przemyślanym samochodem, modelem produkowanym od 2008 roku, który ostatnie zmiany przeszedł na początku 2015 roku. Od 2018 roku jego miejsce w ofercie francuskiej marki zajmuje Peugeot Rifter. Jaki jest nowy kombivan do francuskiego producenta?

Peugeot Rifter – stylistyka

Z zewnątrz Rifter odróżnia się od swojego poprzednika. Wysoko poprowadzona przednia maska oraz zwiększony prześwit sprawiają, że samochód wygląda bardzo masywnie i elegancko. Można się nawet pokusić o stwierdzenie, iż stylistycznie trochę nawiązuje do suvów. Pionowy grill oraz charakterystycznie światła przednie z ledami do jazdy dziennej podkreślają dobrze zbalansowaną sylwetkę. Całość prezentuję się elegancko i nie sposób przejść obok Riftera obojętnie.

Peugeot Rifter – wnętrze

Peugeot i-Cockpit – tak Peugeot nazwał swoją koncepcję stanowiska kierowcy, którą zastosowano również w modelu Rifter. Wszystko zostało zaprojektowane tak, by obsługa samochodu była bardzo intuicyjna. I trzeba przyznać, że ten zabieg się udał. Wszystkie przyciski sterowania są dokładnie tam gdzie być powinny oraz są łatwo dostępne.

Multifunkcyjna kierownica jest dość mała, ale dobrze wyprofilowana, więc wygodnie się ją trzyma w rękach. Ponad kierownicą znajdują się wskaźniki, więc nic nie przeszkadza w ich odczycie. Każdy element deski rozdzielczej został przemyślany tak aby pomagać kierowcy, nawet dotykowy wyświetlacz umiejscowiony na środku jest delikatnie obrócony w lewo.

Peugeot Rifter - godny następca Partnera Tepee

W desce rozdzielczej przed pasażerem znajdują się 2 duże schowki oraz półka. Zarówno kierowca jak i pasażer mają swoje oddzielne regulowane podłokietniki. Fotele w Peugeocie są wygodnie jednak brakuje w nich trzymania bocznego.

Pomiędzy fotelami został umiejscowiony bardzo duży zasuwany schowek. Cała kabina w ciągu dnia jest rozświetlana przez okno dachowe natomiast w nocy przyjemne światło wydobywa się z półki ciągnącej się od przodu, aż do tylnej kanapy. Również drugiemu rzędowi siedzeń nie da się nic zarzucić. Siedzenia są wygodne, a pasażerowie znajdą dość miejsca zarówno nad głową jak i na nogi.

Peugeot Rifter - godny następca Partnera Tepee

Ciekawym rozwiązaniem jest praktyczny pawlacz znajdujący w bagażniku. Od strony kabiny mamy do niego dostęp poprzez dwie odsuwane klapki. Od strony bagażnika jest w pełni otwierany. Bagażnik ma pojemność od 775 litrów w wersji standardowej, aż do 4000 litrów w wersji długiej 7 osobowej.

Peugeot Rifter  – osiągi

Testowany Peugeot Rifter był wyposażony w turbodoładowany silnik wysokoprężny 1,5 o mocy 130KM. Nie jest to dużo, ale w zupełności wystarczy żeby sprawnie się przemieszczać. Trzeba jednak zauważyć, że jest to jednostka bardzo oszczędna. Średnia ze spalania podczas dynamicznej jazdy nie przekroczyła 6 litrów, a w trasie można było bez problemu utrzymać spalanie w granicach 5 litrów na 100km. Zaskakująca jest też kultura pracy, silnik pracuje cicho nie męczy podczas tras.

Podsumowanie

Peugeot Rifter to równie przemyślany samochód jak jego poprzednik. Ilość schowków, miejsca w środku oraz dostęp do środka jest znakomita. Pojazd bardzo dobrze nadaje się dla ludzi aktywnych oraz dla rodzin z dziećmi, zmieści się tam absolutnie wszystko bez kombinowania. Bardzo pozytywnie zaskakuje również silnik, zwłaszcza pod dystrybutorem.

Testowany egzemplarz był w wersji wyposażenia GT line – https://www.motonews.pl/auta-nowe/nowy-peugeot-rifter.html Dodatkowo posiadał podgrzewane fotele, nawigację, gniazdo 230V, panoramiczny dach, czujniki oraz kamerę cofania.

Tekst i zdjęcia: Filip Wykowski – MotoNews.pl

Dodaj komentarz