MotoNews.pl
REKLAMA

Nowe BMW X5 2018

10 czerwca 2018

Kategoria | Premiery  Rynek Premium
Marka, model | ,
BMW-X5-2018 16

Kolejny moment kulminacyjny dla BMW X. Po wprowadzeniu na rynek pierwszego BMW X2 i nowego BMW X4 na swój debiut czeka nowa wersja prekursora modeli BMW X. Czwarta generacja BMW X5 zachwyca bogactwem innowacji i jeszcze intensywniej niż do tej pory manifestuje typowe dla samochodów SAV (Sports Activity Vehicle) połączenie wydajności w terenie z dynamiczną przyjemnością jazdy po szosie. Podobnie jak poprzednik, nowe BMW X5 jest produkowane w zakładach BMW w Spartanburgu w USA. Na światowym rynku pojawi się w listopadzie 2018 r.

Nowe BMW X5

Nowy silnik V8 w BMW X5 xDrive50i (niedostępny w Europie) i liczne, oferowane po raz pierwszy dla modelu BMW X systemy regulacji zawieszenia, takie jak zawieszenie pneumatyczne obu osi, zintegrowany aktywny układ kierowniczy i pakiet Offroad, zwiększają wszechstronność, dynamikę i komfort auta. Najważniejszymi elementami rozszerzonej oferty systemów wspomagających kierowcę są system asystujący kierowcy Professional oraz asystent parkowania Plus z asystentem cofania. Ponadto w nowym BMW X5 dostępny jest standardowy BMW Live Cockpit Professional, w którym system wskazań i obsługi jest jeszcze precyzyjniej ukierunkowany na indywidualne potrzeby kierowcy.

Nowa stylistyka demonstruje solidną prezencję i niezależność

Rozstaw osi zwiększony w porównaniu z poprzednim modelem o 42 mm do 2975 mm oraz większe wymiary zewnętrzne – długość zwiększona o 36 mm do 4922 mm, szerokość o 66 mm do 2004 mm, wysokość o 19 mm do 1745 mm – pomagają nowemu BMW X5 w zaprezentowaniu imponującej sylwetki i stworzeniu przestronnego wnętrza dla pasażerów i bagażu. Zachowane zostają charakterystyczne proporcje samochodu typu SAV, nowością jest zredukowana stylistyka, która poprzez wyraziste powierzchnie i precyzyjne kontury podkreśla solidność, elegancję i niezależność modelu.

Charakterystyczną cechą przodu pojazdu jest duża, ujęta w jednoczęściową ramę atrapa chłodnicy BMW. Standardowo nowe BMW X5 jest wyposażone w reflektory diodowe.  Opcjonalnie optymalizowana jest funkcja świateł drogowych.

Z boku precyzyjna, unosząca się w górę w obszarze tylnych drzwi linia podkreśla nowoczesny wygląd nowego BMW X5. Wyznacza muskularne barki karoserii i kończy się przy mocno zachodzących na boki lampach tylnych. Trójwymiarowa konstrukcja kloszy nadaje diodowym lampom tylnym techniczno-rzeźbiarską nutę.

Warianty modelowe xLine i M Sport charakteryzują niezależne cechy stylistyczne na zewnątrz i wewnątrz auta. Po raz pierwszy w BMW opcjonalne dostępne są obręcze kół ze stopów lekkich w rozmiarze do 22-cali. Bezpośrednio przed wprowadzeniem nowego BMW X5 na rynek dostępne będą także odpowiednie dla tego modelu opcje BMW Individual.

Klarowna aranżacja i ekskluzywna atmosfera wnętrza

W nowym BMW X5 klarowna struktura deski rozdzielczej i konsoli środkowej podkreśla przestronność wnętrza. Podwyższona pozycja siedzenia, nowy zestaw wskaźników i monitor pokładowy oraz nowoczesna koncepcja wskazań i obsługi optymalizują kontrolę nad sytuacją na drodze. Zarówno z przodu, jak i z tyłu pasażerowie mogą cieszyć się dużą przestrzenią i ekskluzywną atmosferą. Do starannie wybranych materiałów wnętrza zaliczyć można nowy wariant skóry Vernasca, z której wykonana jest standardowa tapicerka. Innymi nowościami sprzyjającymi dobremu samopoczuciu na pokładzie są fotele wielofunkcyjne, uchwyt na napoje z funkcją podgrzewania i chłodzenia, szklany dach panoramiczny Sky Lounge, Dynamic Interior Light, Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System (przewidywana dostępność od 12/2018), system rozrywki z tyłu Professional z 10,2-calowym wyświetlaczem dotykowym (przewidywana dostępność od 12/2018) oraz szklane aplikacje dla wybranych elementów obsługi.

Złożenie oparcia tylnej kanapy dzielonego w proporcjach 40:20:40 pozwala zwiększyć pojemność bagażnika z 645 do 1860 litrów. Opcjonalnie dostępny (od 12/2018) jest trzeci rząd siedzeń z dwoma dodatkowymi miejscami. Wygodny załadunek umożliwia w nowym BMW X5 dwuczęściowa pokrywa bagażnika. W połączeniu z opcjonalnym dostępem komfortowym oba te elementy można otwierać bądź zamykać automatycznie i bezdotykowo. Opcjonalne dwuosiowe zawieszenie pneumatyczne umożliwia opuszczenie krawędzi bagażnika. Osłonę przestrzeni bagażowej można schować elektrycznie w podłodze (przewidywana dostępność od 12/2018).

Nowy silnik V8 i model M Performance od początku sprzedaży

Na początku sprzedaży nowego BMW X5 dostępny jest silnik V8 oraz trzy 6-cylindrowe silniki rzędowe. Są one oferowane w połączeniu ze zoptymalizowaną pod kątem wydajności i dynamiki przełączania biegów 8-stopniową skrzynią Steptronic i spełniają normę emisji spalin Euro 6d-TEMP. Nowa 8-cylindrowa jednostka napędowa BMW X5 xDrive50i  generuje moc maksymalną 340 kW / 462 KM i maksymalny moment obrotowy 650 Nm. W nowym BMW X5 xDrive40i 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy osiąga moc 250 kW / 340 KM i maksymalny moment obrotowy 450 Nm.

Cztery turbosprężarki w 6-cylindrowym rzędowym silniku wysokoprężnym nowego BMW X5 M50d wytwarzają moc 294 kW / 400 KM. Maksymalny moment obrotowy 760 Nm zapewnia modelowi BMW M Performance niesamowity impet. Kolejny 6-cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny ma zastosowanie w BMW X5 xDrive30d. Osiąga on moc 195 kW/265 KM i maksymalny moment obrotowy 620 Nm.

Idealny rozdział mocy dzięki BMW xDrive i regulowanej blokadzie mechanizmu różnicowego w przekładni głównej

Za maksymalną trakcję, zwinność i stabilność jazdy w nowym BMW X5 odpowiada inteligentny napęd na cztery koła. Dostosowany do potrzeb rozdział momentu napędowego na przednie i tylne koła jest sterowany jeszcze wydajniej w najnowszej generacji układu BMW xDrive.

Ponadto nowy układ xDrive oferuje także w niezwykle dynamicznych sytuacjach większe przeniesienie mocy na tylne koła. W połączeniu z linią stylistyczną M Sport lub pakietem Offroad sportową charakterystykę pojazdu wspomaga regulowana blokada mechanizmu różnicowego w przekładni głównej. Ogranicza ona kompensację obrotów między kołem zewnętrznym i wewnętrznym, optymalizując w ten sposób przenoszenie siły przy różnych współczynnikach tarcia jezdni.

Nowe systemy regulacji zawieszenia zwiększają wydajność w terenie i komfort oraz sprzyjają sportowemu stylowi jazdy

Dzięki licznym systemom regulacji zawieszenia udało się jeszcze bardziej zoptymalizować wydajność w terenie, komfort i sportowy charakter nowego BMW X5. SAV jest teraz standardowo wyposażony w układ dynamicznej kontroli amortyzatorów. Niezwykłą zwinność i dynamiczne właściwości jezdne umożliwia adaptacyjny układ jezdny M Professional z aktywną stabilizacją przechyłów bocznych i zastosowanym po raz pierwszy w modelu BMW X zintegrowanym aktywnym układem kierowniczym. Jeszcze lepszy komfort jazdy gwarantuje dwuosiowe zawieszenie pneumatyczne. Oferuje ono m.in. zmianę wysokości zawieszenia o maks. 80 mm za pomocą przycisku lub BMW Display Key. Ponadto po raz pierwszy dla modelu BMW X oferowany jest pakiet Offroad. Obejmuje on dodatkowy przycisk do wyboru czterech trybów jazdy. Pozwala on na aktywację idealnych ustawień wysokości pojazdu, układu xDrive, charakterystyki pedałów, sterownika skrzyni biegów oraz ingerencji układu dynamicznej kontroli stabilności DSC w celu dostosowania auta do jazdy po piasku, skałach, szutrze lub śniegu.

Dalsze innowacje na drodze do automatyzacji jazdy

Wybór dostępnych dla nowego BMW X5 systemów wspomagających kierowcę jest bogatszy niż kiedykolwiek wcześniej. Oferta obejmuje m.in. aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go, asystenta kierowania i pasa ruchu, ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu i przed zjechaniem z pasa ruchu, asystenta zmiany pasa ruchu, asystenta pasa ruchu z ochroną przed kolizją boczną i asystentem omijania, ostrzeganie przed ruchem poprzecznym, ostrzeganie przed pierwszeństwem przejazdu i przed jazdą pod prąd. Asystent parkowania, oprócz kierowania, odpowiada teraz także za przyspieszanie i hamowanie. Inna nowość: asystent zatrzymania awaryjnego, który bezpiecznie zatrzymuje pojazd, gdy kierowca zasłabnie.

Kolejne postępy na drodze do automatyzacji jazdy uzyskano dzięki asystentowi cofania. Kieruje on samochodem podczas manewrów, przy których przejechany ostatnio do przodu odcinek drogi ma być pokonany w odwrotnym kierunku. W taki sposób kierowca może niezwykle komfortowo cofnąć BMW X5 nawet o 50 m.

Nowy system wskazań i obsługi BMW Live Cockpit Professional w standardzie

Optymalne skupienie – taki cel przyświeca nowej koncepcji wskazań i obsługi BMW Operating System 7.0, która po raz pierwszy została przedstawiona w najnowszej generacji BMW X5. Klarowny wyświetlacz i struktura oraz konfigurowalne i spersonalizowane wskazania zapewniają kierowcy właściwe informacje we właściwym czasie. W standardowej wersji jako BMW Live Cockpit Professional koncepcja obejmuje zestaw wskaźników i monitor pokładowy o przekątnej 12,3 cala, na których informacje są wyświetlane cyfrowo i w spójnej szacie graficznej. Do multimodalnej interakcji kierowca może używać przycisków na kierownicy, kontrolera iDrive, ekranu dotykowego oraz sterowania BMW za pomocą głosu i gestów. Ulepszony wyświetlacz BMW Head-Up oferuje powierzchnię projekcji zwiększoną do 7 × 3,5 cala, nowe treści oraz zoptymalizowaną prezentację graficzną.

Bezproblemowe połączenie pojazdu z urządzeniami cyfrowymi zapewnia osobisty asystent mobilności BMW Connected. Nowe BMW X5 jest ponadto pierwszym modelem marki, który dzięki BMW Digital Key może być otwierany i uruchamiany za pomocą smartfona.

Zdjęcia: BMW
REKLAMA
REKLAMA