MotoNews.pl

Ceny Mercedesa-AMG A 35 4MATIC na rynku polskim

piątek, 30 listopada 2018

« poprzedni | news | następny »
Mercedes-AMG-A-35-4MATIC 3

W polskich salonach Mercedesa można zamawiać już nowego Mercedesa-AMG A 35 4MATIC – bazowy model w świecie sportowych osiągów AMG. Jego sercem jest nowo opracowany 4-cylindrowy silnik turbo o pojemności 2 litrów, rozwijający moc 225 kW (306 KM). Wysoką dynamikę jazdy zapewniają również: dwusprzęgłowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT DCT 7G, typowe dla maszyn AMG zawieszenie oraz aktywny napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC. Jeszcze większą indywidualność oferuje specjalna wersja Edition 1, z wyrazistym wzornictwem karoserii i wnętrza.

Ceny A 35 4MATIC w Polsce startują do 188 500 zł. Wariant Edition 1 kosztuje od 234 971 zł

Nowy AMG A 35 4MATIC poszerza gamę modeli AMG o atrakcyjny model bazowy. Jego 4-cylindrowy silnik turbo o pojemności 2 litrów generuje moc 225 kW (306 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 4,7 s, a prędkość maksymalna pojazdu wynosi 250 km/h (ograniczona elektronicznie). Standardowy napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC aktywnie steruje rozkładem momentu obrotowego między osiami, od konfiguracji całkowicie przednionapędowej do stosunku 50:50, łącząc najlepszą możliwą trakcję z wyśmienitą przyjemnością z jazdy. Pięć trybów jazdy AMG DYNAMIC SELECT zapewnia szeroką rozpiętość charakterystyki samochodu, od komfortowej do dynamicznej.

Przykuwa wzrok – na zewnątrz i wewnątrz

Wzornictwo karoserii A 35 4MATIC – z prowadnicami powietrza w przednim zderzaku, charakterystyczną osłoną chłodnicy AMG, spojlerem zderzaka oraz elementami ozdobnymi w odcieniu srebrnego chromu – reprezentuje charakterystyczny design AMG. Podkreślają go opcjonalnie dostępne 19-calowe obręcze i panele progowe AMG.

W kabinie uwagę zwraca panoramiczny kokpit z zestawem wskaźników i ekranem nowego systemu multimedialnego MBUX, który łączy intuicyjną obsługę z utrzymanym w sportowej stylistyce interfejsem. Szczególnie emocjonująco prezentuje się tryb wyświetlania informacji Supersport, z umieszczonym pośrodku obrotomierzem i paskowymi wskaźnikami z efektem 3D. Nowością jest efektowna konsola środkowa AMG z panele dotykowym i dodatkowymi przełącznikami do obsługi ustawień m.in. ESP, trybu ręcznej zmiany przełożeń oraz adaptacyjnego tłumienia.

Atrakcyjne pakiety wyposażenia dodatkowego

Opcjonalny pakiet aerodynamiczny AMG (7607 zł), opracowany w tunelu aerodynamicznym, poprawia prowadzenie pojazdu przy wysokich prędkościach. Przedni zderzak z większym spojlerem i dodatkowe prowadnice powietrza z wykończeniem na wysoki połysk w połączeniu z tylnym skrzydłem AMG zwiększają siłę docisku. Czarne, lśniące wykończenie maja także elementy tylnego zderzaka – boczne spojlery przy atrapach wylotów powietrza i listwa dyfuzora.

Na życzenie jest dostępny również pakiet AMG Night (3681 zł), który dzięki lakierowanym na czarno dodatkom podkreśla ekspresyjny design A 35 4MATIC. Efekt ten wzmacniają przyciemniane tylne szyby (za słupkiem B).

Edition 1 – jeszcze większa indywidualność

Przygotowany z okazji premiery A 35 4MATIC wariant Edition 1 wyróżnia się jeszcze większym ładunkiem ekskluzywności i dynamiki. Jego dostępność będzie ograniczona do 18 miesięcy od chwili debiutu. Specyfikacja pojazdu obejmuje pakiety aerodynamiczny AMG i AMG Night, niebieski lakier denim blue, a także złote akcenty na obudowach lusterek bocznych i w dolnych partiach drzwi. Ten sam odcień mają wypełnienia 19-calowych obręczy Livorno z wykończeniem na wysokim połysk i osłoną piast przypominającą mocowanie centralną śrubą. Sportowy klimat w kabinie podkreślają fotele AMG Performance z szaro-czarna tapicerką ARTICO/DINAMICA, niebieskimi akcentami i szarymi, kontrastowymi przeszyciami, a także kierownica AMG Performance. Uwagę zwracają również aluminiowe elementy ozdobne i emblemat „Edition” na kierownicy. Ponadto standardowe wyposażenie A 35 4MATIC Edition 1 obejmuje podgrzewane fotele oraz nastrojowe oświetlenie.

Dane techniczne Mercedes-AMG A 35 4MATIC w skrócie:

  • Silnik -2.0 R4 turbo
  • Pojemność skokowa -1991 ccm
  • Moc maks. -225 kW (306 KM) przy5800-6100 obr./min
  • Maksymalny moment obr. -400 Nm przy 3000-4000 obr./min
  • Układ napędowy -napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC ze zmiennym rozdziałem siły napędowej
  • Przekładnia -AMG SPEEDSHIFT DCT 7G, dwusprzęgłowa
  • Średnie zużycie paliwa -7,3-7,4 l/100 km*
  • Średnie emisje CO2 -167-169 g/km*
  • Klasa efektywności -D
  • Przyspieszenie 0-100 km/h -4,7 s
  • Prędkość maksymalna -250 km/h**

* Podane wartości określono zgodnie z zalecaną metodą pomiarową – NEDC dla emisji CO2 (zgodnie z art. 2 nr 1 rozporządzenia wykonawczego EU 2017/1153). Dane dotyczące zużycia paliwa obliczono w oparciu o te wartości.

** Ograniczona elektronicznie.

Zdjęcia: Mercedes-AMG

Dodaj komentarz